28.2E Astra 2A, 2B, 2D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

28.2E Astra 2A, 2B, 2D

Hvis jeg ser på Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps | DishPointer.com, og plotter inn Vestfold, så peker "pila" eller retningsviseren som jeg skal ha parabolen mot, ned mot retning Tyskland.
    Og hvis jeg ser på beam-map : Astra 2D at 28.2°E - LyngSat Maps, så ser det ut som om at dekningsområdet til Astra 2A,2B, 2D er mot/over UK.

Hvorfor er det slik, skal jeg peke parabolen mot england, eller følge www.dishpointer.coms' anvisninger?

Jeg har fått inn tyske Sky-kanaler (på 19 grader E, tror jeg.), men ikke britiske.

Noen som har prøvd med en TD-60-parabol og fått inn Astra 2A/2b/2d?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god nok

Astra 2A,2B, 2D ligger på 28 grader øst

Det du skal huske er at 0 ( nul ) grader ligger i Greenwich i england :-D og at alle grader refererer til denne., hvis du kigger nede unde kortet på dishpointer så kan du se hvad grad du befinder dig på ( ca 10 ) derfor skal din parabol drejes de ca 18 gader mod øst.
    Når du så kigger på Lyngsat kan du faktisk også på den måde footprintet ligger på jorden, se at satelliten ligger øst for der hvor den dækker:-D
    forestil dig en globus du lyser på med en meget smalstrålet lommelykte.:-D

Tyske kanaler siger du, det kan næsten kun være 19 grader øst ( Mange ) eller 13 grader øst ( få)

Prøv denne freq 11642 V find en af musik kanalerne og begynd derefter at finjustere til en kanal på 10758 V

MVH

EX_Force

:-D :-D :-D :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bachlars
    Hvis jeg ser på Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps | DishPointer.com, og plotter inn Vestfold, så peker "pila" eller retningsviseren som jeg skal ha parabolen mot, ned mot retning Tyskland.
    Og hvis jeg ser på beam-map : Astra 2D at 28.2°E - LyngSat Maps, så ser det ut som om at dekningsområdet til Astra 2A,2B, 2D er mot/over UK.

Hvorfor er det slik, skal jeg peke parabolen mot england, eller følge www.dishpointer.coms' anvisninger?

Jeg har fått inn tyske Sky-kanaler (på 19 grader E, tror jeg.), men ikke britiske.

Noen som har prøvd med en TD-60-parabol og fått inn Astra 2A/2b/2d?

Astra 2D klarer du nok ikke, men ASTRA 2A/2B og Eurobird1 burde være mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget! Jeg får prøve idag.
    Har allerede CD 1W, og Viasat 5E.
    Men fikk tak i en ekstra parabol, som jeg monterte og håpet på flere kanaler.
    Jeg syntes dette var litt tricky jeg, men går vel på erfaring vil jeg tro

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •