CD - Kanaler faller ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD - Kanaler faller ut

Har den siste uken fått beskjed om at signalstyrken ikke er god nok på en del av kanalene fra CD(HD uten opptak). Hvilke kanaler dette skjer med varierer over tid, og etter det jeg kan se er det ikke noe mønster.

Når jeg trykker signalsjekk skjer en av to ting:
    1: Signalstyrken ligger på ca 90%
    2: Får beskjed om at mottakeren ikke finner starttransponder.

Resultatet er det samme om jeg går tilbake til kanalen - signalstyrke er for svak. Bytter jeg kanal kommer gjerne bilde uten noe problem, starttransponder er på plass og singalstyrken er på omtrent 90%.

Siden jeg får signal antar jeg at antennen er på riktig plass, og jeg har sjekket kabler uten å finne noen mangler der. Jeg er nullstilt tuneren et par ganger uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig på problemet.

Har vært i kontakt med CD, og de sier jeg må stille på LNB siden det ser ut til at det ikke tar inn noen av kanalfrekvensene. Jeg klarer ikke å se at dette kan være problemet siden det er ulike kanaler som faller ut til ulike tidsrom, og det da må bety at LNB flytter på seg kontinuerlig.

I tillegg ser det også ut til at tuner enkelte ganger låser seg fast når jeg går ut av singalsjekk. Meny blir stående i display mens jeg får beskjed om at singalstyrke er for svak. Har også opplevd et ekstremt høyt/lavt kanaltall på skjermen (-2 milloner og noe), som byttes til noe mindre (-7000 og noe) når jeg forsøker å bytte kanal - den faller uansett tilbake på 2 millioner.

I morges fikk jeg inn kun NRK uansett hvilket kanalnummer jeg valgte.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å laste software på nytt.
    Hold av knappen på boksen inne i 5 sec, til det lyser rødt og grønt.
    Mens det står 8888 i display trykk info - ok, er det gjort riktig så vil du se 01-- som teller opp til 04-- .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •