LNB hode combi Diseq/Multiswitch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LNB hode combi Diseq/Multiswitch?

Jeg ønsker å dele Canal Digital til flere rom i huset. Alle rom har RADIO/TV/SAT uttak. Det enkleste jeg ser for meg er en multiswitch som tar 4 inn og 6 ut i dette tilfellet. Jeg har allerede en parabol med 4 hoder på. Kabelen går rett i tuneren fra diseq switchen. Denne tuneren ønsker jeg skal kunne benytte alle 4 hodene fortsatt, men overhode ikke nødvendig til resten av rommene. Så spørsmålet er da; lar det seg gjøre å kun bytte ut det ene hodet? Er det mulig å kombinere dette slik at 4 kabler går til multiswitchen og 1 kabel til Diseq'n? Finnes det slike hoder tro? Gjør dette for å spare penger, fordi 17/8 multiswicthene koster en del...

En annen mulighet jeg tenkte på er at SPAUN multiswitchene støtter både quad og quatro hoder. Vil det da fungere å bare bytte ut det ene hodet til quad, 4 kabler fra hodet til multiswitchen. Fra multiswitchen går det en kabel opp til diseq switchen, og selvfølgelig kabel til hvert av rommene fra multiswitchen også. Vil dette fungere optimalt for den tuneren som skal bruke 4 hoder?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får tak i hoder som har 4 utganger nå for tiden.
    Så om det bare er en satelitt du vil ha i de andre rommene i huset, så trenger du bare å bytte ut det aktuelle hodet, og kjøre oppsettet sånn ellers som normalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring CD for å få tilsendt en LNB med 8 utganger.
    Sjekk om din diseqc er av Hi-iso typen, hvis ikke så må den byttes til det.

Dette blir billigst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •