Er Canal Digitals HD-boks på 576p = vanlig PAL?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Canal Digitals HD-boks på 576p = vanlig PAL?

Jeg trenger litt overganger og styr for å få til det jeg prøver på, men jeg trenger å vite om Canal Digitals HD-boks innstilt på 576p tilsvarer vanlig PAL. En overgang jeg får tak i fra komponent til RGB-scart kan ikke ta HD-signal. Så hvordan er dette, dere som har greie på sånt?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg trenger litt overganger og styr for å få til det jeg prøver på, men jeg trenger å vite om Canal Digitals HD-boks innstilt på 576p tilsvarer vanlig PAL. En overgang jeg får tak i fra komponent til RGB-scart kan ikke ta HD-signal. Så hvordan er dette, dere som har greie på sånt?
    Vanlig PAL er 576i. Hvis inngangen er vanlig rgb scart, tror jeg ikke dette vil fungere.
    (Jeg har en gammel Loewe Crt, denne tar 576i over scart, hvis jeg bruker en component/rca til scart kabel, tror det var bare Loewe som hadde denne muligheten).

Edit: Loewe tar heller ikke 576P over scart/component, det var fortsatt bare interlaced component signal(noe som ikke det egentlig ikke er noen grunn til å kjøre istedet for vanlig rgb/scart). Loewe tv'en har en VGA inngang som tar 576P.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren også. Det var ment til bruk sammen med en australsk kompositt til RGB-scart-boks. Men den tar bare SD, ikke HD. Takk, iallfall. Så slipper jeg å sløse bort en høvding på konverteringsboksen og kan tenke på andre løsninger. Som å bruke en fjernkontrollmakro til å skifte fra SD til HD når jeg skal bruke HDMI-utgangen og tilbake når jeg skal bruke RGB-scarten. Idiotisk at de to ikke kan fungere samtidig.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Søren også. Det var ment til bruk sammen med en australsk kompositt til RGB-scart-boks. Men den tar bare SD, ikke HD. Takk, iallfall. Så slipper jeg å sløse bort en høvding på konverteringsboksen og kan tenke på andre løsninger. Som å bruke en fjernkontrollmakro til å skifte fra SD til HD når jeg skal bruke HDMI-utgangen og tilbake når jeg skal bruke RGB-scarten. Idiotisk at de to ikke kan fungere samtidig.
    Rettet den forrige posten min. Hvilken tv er det du skal bruke? kan evt. låne deg / selge component/rca til component/scart kabelen min, hvis du vil prøve med denne. (Loewe crt tven står bare lagret inntil videre uansett. Men hvis tv bare tar 576i over scart hjelper det ikke, tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •