Canal Digital HD-PVR parabol, ny software 6/10-09

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-PVR parabol, ny software 6/10-09

Etter å ha installert ny software, har jeg følgende kommentarer (må regnes som foreløpige fordi jeg kun har to dager med erfaring):
    * Mottakeren virker mer stabil. Tidligere har jeg hatt nesten daglige problem med låsing med restart som eneste utvei, dette har ikke skjedd de siste to dagene med ny software på plass.
    * Tekst-tv virker mer stabil. har ikke falt ut på samme måte som tidligere.
    * Avspilling (av tidligere opptak) avbrytes fortsatt ved oppstart av nytt forhåndsprogrammert opptak. Dette er for meg den aller verste bug'en, som irriterer meg hver eneste dag. Det som er ekstra irriterende er at "Resume"-funksjonen også settes ut av spill, jeg må manuelt spole frem til det punktet avspillingen ble avbrutt.
    * Enklere å navigere i EPG'en. Bra. Nå kan jeg [hvis klokken er] kl 23 enkelt hoppe frem et døgn og deretter bakover til kl 21. Tidligere kunne jeg enkelt hoppe frem et døgn, men derfra ikke gå bakover.
    * Virker som om man ved spoling/pausing og deretter play raskere får lyd på avspillingen.
    * Tilleggstid på EPG-opptak fungerer nå fint igjen. Jeg har nå stilt inn slik at alle opptak blir fem minutter lengre enn den oppsatte tidsplanen.
    * Oppstart av boksen er for meg nå ca. 27 sekunder, som er ca. 3 sekunder raskere enn før oppdateringen.
    * Avslutning av boksen tar nå ca. 1,5 minutt. Tidligere har dette kunnet ta opptil fem minutter, men for tidlig for meg å kalle dette en forbedring, jeg må erfare dette over flere dager. For meg er dette et ikke helt uvesentlig problem, da jeg bruker Logitech multifjernkontroll. Denne fungerer slik at dekoderboksen går av når jeg switcher over til f.eks.l DVD, iPod eller spillkonsoll. For så vidt greit, men hvis jeg ombestemmer meg og vil tilbake til dekoderboksen, så må jeg vente til boksen er slått av før jeg kan starte opp igjen. Tastene på fjernkontrollene er dessuten små og hvis man trykker av-knappen ved en feil, så er det surt å måtte vente flere minutter før man får opp tv-bildet igjen.

Andre erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metro
    * Avslutning av boksen tar nå ca. 1,5 minutt. Tidligere har dette kunnet ta opptil fem minutter, men for tidlig for meg å kalle dette en forbedring, jeg må erfare dette over flere dager. For meg er dette et ikke helt uvesentlig problem, da jeg bruker Logitech multifjernkontroll. Denne fungerer slik at dekoderboksen går av når jeg switcher over til f.eks.l DVD, iPod eller spillkonsoll. For så vidt greit, men hvis jeg ombestemmer meg og vil tilbake til dekoderboksen, så må jeg vente til boksen er slått av før jeg kan starte opp igjen. Tastene på fjernkontrollene er dessuten små og hvis man trykker av-knappen ved en feil, så er det surt å måtte vente flere minutter før man får opp tv-bildet igjen.
    Tips, trykk 2 ganger på av-knappen så slår den seg av på ca 5 sec.
    Dette ekstra trykket kan du også legge inn i Logitechen tror jeg.
    Det eneste du går glipp av med dette ser ut til å være at boksen må stå på litt lenger før EPG er oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny, merkelig feilmelding

På torsdager går det såpass mye spennende at jeg har flere samtidige opptak gående...

Og vips, midt inne i slike situasjoner, opplevde jeg i går to ganger (med ca. én times mellomrom) at det kommer opp melding midt på skjermen som sier omtrent som følger:
    "Du har to samtidige opptak gående. Et nytt opptak er i ferd med å starte om 1 minutt. Dersom du ikke avslutter et av de pågående opptakene vil det nye opptaket ikke starte. OK eller avslutte"

Saken er at i disse situasjonene er det ikke noe opptak som skal begynne om 1 minutt. For meg virket det som om feilmeldingen kom opp omtrent midt i pågående opptak.

Merkelig. Og veldig irriterende. Andre som har opplevd det samme?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metro
    Andre som har opplevd det samme?
    Ja, jeg har også fått denne meldingen ved et par enkelttilfeller, også før siste oppdatering. Så det har ingenting med den å gjøre.
    Jeg innbiller meg at meldingen har kommet når jeg har programmert opptak fra Viasat 4. Men det er jeg langt i fra sikker på. Og det kan uansett ha vært helt tilfeldig..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pausefunksjon

Jeg har klaget til CD siden mai 08 ang pausefunksjonen. Etter siste oppdatering fungerer fortsatt ikke pausefunksjonen hvis ett programmert opptak starter mens jeg ser på ett programm i forskjøvet tid (Pause-play) Når det programmerte opptaket starter skifter den j.... tuneren programm og jeg må skifte tilbake til kanalen jeg så på men da direkte og jeg mister de minutten programmet gikk forskjøvet... Fikk tilsendt ny tuner av ett nyere parti da CD mente at problemet kunne være min "gammle" tuner. Men problemet er der fortsatt og etter kontakt med CD så sier de at de ikke har hørt om det problemet tidligere... Har bare klaget på dette i 1.5 år...

Kan evt noen av dere teste ut på deres tunere å se om det er slik hos dere også?

Programmer ett opptak som starter om ett par minutter og gå så til en annen kanal og trykk på pause og vent litt før dere trykker play. Se så om tuneren skifter kanal hos dere også når opptaket starter.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Jeg har klaget til CD siden mai 08 ang pausefunksjonen. Etter siste oppdatering fungerer fortsatt ikke pausefunksjonen hvis ett programmert opptak starter mens jeg ser på ett programm i forskjøvet tid (Pause-play) Når det programmerte opptaket starter skifter den j.... tuneren programm og jeg må skifte tilbake til kanalen jeg så på men da direkte og jeg mister de minutten programmet gikk forskjøvet... Fikk tilsendt ny tuner av ett nyere parti da CD mente at problemet kunne være min "gammle" tuner. Men problemet er der fortsatt og etter kontakt med CD så sier de at de ikke har hørt om det problemet tidligere... Har bare klaget på dette i 1.5 år...

Kan evt noen av dere teste ut på deres tunere å se om det er slik hos dere også?

Programmer ett opptak som starter om ett par minutter og gå så til en annen kanal og trykk på pause og vent litt før dere trykker play. Se så om tuneren skifter kanal hos dere også når opptaket starter.
    Kan bare bekrefte at sån er det her også. j.....irriterende, :twisted: /eh

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Litt OT. Har akkurat kjøpt CD HD-PVR og fått nytt kort. Noen som vet om det gamle kortet som er av gammel serie uten mulighet for HD vil slutte å virke eller bli "stengt"?
    Har tenkt å bruke kortet i den innebygde tuneren i Pioneren min da SD kanalene har et bedre bilde fra denne tuneren enn det Cd-tuneren gir.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en
    Hei.

Litt OT. Har akkurat kjøpt CD HD-PVR og fått nytt kort. Noen som vet om det gamle kortet som er av gammel serie uten mulighet for HD vil slutte å virke eller bli "stengt"?
    Har tenkt å bruke kortet i den innebygde tuneren i Pioneren min da SD kanalene har et bedre bilde fra denne tuneren enn det Cd-tuneren gir.
    Det vil nok bli stengt innen kort tid.De gamle kortene kan faktisk være gull vært siden de ikke kan paires.Jeg blir ikke og kvitte meg med det før jeg ser
    hva som skjer med denne pairinga.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krise! Opptakslisten forsvunnet!!!!

Hei folkens!
    Jeg er ny på dette forumet, håper dere kan hjelpe. Alle feilene som er beskrevet har også jeg opplevd.
    Men i går kveld skjedde noe merkelig; Den sto på opptak, og etter ca 30 min skulle jeg begynne å se på opptaket. Da "klikket" den, den fortsatte å ta opp, men jeg fikk ikke sett det jeg tok opp. Prøvde selvfølgelig av og på flere ganger. Når jeg gikk på My Tv, så sto det først "ikke signal" eller noe, og senere så var hele opptakslisten vekk! Og da begynner det å bli krise.... Det rare er at den sier at det er 56% ledig på harddisken, noe som faktisk stemmer for jeg husker det fra før den forsvant. Men; programmene er ikke der... Tok opp noen programmer i natt, og de er helt greie, står på opptakslisten og alt, fortsatt noe og 50% ledig plass. Men hvor er de andre programmene??!!? Canal Digital hadde ingen aning, hadde ikke hørt om problemet før. Jeg har prøvd "rød tast 353 text tv" - funket ikke. Trodde også at det hjalp å trykke grønn knapp-komplett liste, men neida. CD sa jeg kunne formatere, men da forsvinner i hvertfall opptakslisten. I dag så ser det ut til at den fungerer greit, tar opp og kjører på, men alle opptak fra før i går kveld er søkk vekk...:cry:

Kan noen hjelpe? Please...
    På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lucy'sFurCoat
    Hei folkens!
    Jeg er ny på dette forumet, håper dere kan hjelpe. Alle feilene som er beskrevet har også jeg opplevd.
    Men i går kveld skjedde noe merkelig; Den sto på opptak, og etter ca 30 min skulle jeg begynne å se på opptaket. Da "klikket" den, den fortsatte å ta opp, men jeg fikk ikke sett det jeg tok opp. Prøvde selvfølgelig av og på flere ganger. Når jeg gikk på My Tv, så sto det først "ikke signal" eller noe, og senere så var hele opptakslisten vekk! Og da begynner det å bli krise.... Det rare er at den sier at det er 56% ledig på harddisken, noe som faktisk stemmer for jeg husker det fra før den forsvant. Men; programmene er ikke der... Tok opp noen programmer i natt, og de er helt greie, står på opptakslisten og alt, fortsatt noe og 50% ledig plass. Men hvor er de andre programmene??!!? Canal Digital hadde ingen aning, hadde ikke hørt om problemet før. Jeg har prøvd "rød tast 353 text tv" - funket ikke. Trodde også at det hjalp å trykke grønn knapp-komplett liste, men neida. CD sa jeg kunne formatere, men da forsvinner i hvertfall opptakslisten. I dag så ser det ut til at den fungerer greit, tar opp og kjører på, men alle opptak fra før i går kveld er søkk vekk...:cry:

Kan noen hjelpe? Please...
    På forhånd takk
    samme skjedde meg... ringte CD.. fikk ei hyggelig dame på telefonen som hjalp så godt hun kunne... ringte meg til og med opp igjen flere ganger.. men de klarte ikke å finne ut av det... ble til slutt nødt til å formatere harddisken.. og mistet alle opptakene mine..

det som er viktig er at du kontakter CD og forteller hva som skjedde.. slik at de kan finne feilen.. og kanskje fikse den... da er det altså ikke bare en som har opplevd det.. men i allefall to... jo fler, jo bedre (verre...) sukk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    samme skjedde meg... ringte CD.. fikk ei hyggelig dame på telefonen som hjalp så godt hun kunne... ringte meg til og med opp igjen flere ganger.. men de klarte ikke å finne ut av det... ble til slutt nødt til å formatere harddisken.. og mistet alle opptakene mine..

det som er viktig er at du kontakter CD og forteller hva som skjedde.. slik at de kan finne feilen.. og kanskje fikse den... da er det altså ikke bare en som har opplevd det.. men i allefall to... jo fler, jo bedre (verre...) sukk
    Det samme hendte her også. Umulig å finne frem opptakene fra tidliger, men nye opptak er ok. Jeg endte opp med å formatere. Nå funker alt igjen, men det er alltid med hjerte i halsen når jeg skal inn å se på mytv(vet aldri om mine opptak fortsatt er der). Håper dette var et engangstilfelle.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALLE tilfellene som er beskrevet av metro har jeg også hatt den siste uken, pluss noe annet:
    Signalstyrken har vært ca174 på SAT1 og ca162 på SAT2
    Etter å ha formattert harddisken idag 25.10.09 er signalstyrken 174 på SAT1 og 35 på SAT2.
    Det er ikke lenger mulig å spille inn 2 programmer samtidig.
    EPG viser kun 2 program frem i tid.

Jeg opplevde at programmer som jeg hadde spilt inn var kortere enn de skulle være eller ikke var der i det hele tatt.
    Her er noen eksempler

NRK1 Fredag 23.10.09: Elskerinner, opptak startet men var der ikke neste dag.
    NRK1 Lørdag 24.10.09: Japans hemmelige villmark: skulle vare 50 min. men spilte inn 11min.
    NRK2 Lørdag 24.10.09: I USA med Stephen Fry: skulle vare 1 time men spilte inn 40 min.
    Viasat 3 Lørdag 24.10.09: Dirty Harry og dødsspillet: OK.

Har hatt CD HD-PVR ca ett år nå og dette er helt nye feil for meg.
    Softwaren ble oppdatert 06.10.09 til versjon 2.3.0
    Skal ringe supporten hos CD og melde fra om dette.

Hilsen Stril.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet mitt er løst

Ringte til CD idag og fikk beskjed om å lese av signalnivået på begge SAT og deretter:

1) Koble strømmen fra HD-PVR
    2) Bytte om antennekablene bakpå HD PVR (SAT1 og SAT2)
    3) Koble strømmen på igjen og kontrollere signalnivået på nytt. Feilen hadde da byttet plass.
    4) Fikk beskjed om å sjekke kablene ved LNB eller eventuellt koble dem til utgang 3 og 4 på LNB, med strømmen frakoblet HD-PVR.

Men det som ble gjort var å kutte ca 10cm av kabelen ved LNB og koble til igjen der de var, utgang 1 og 2.

Signalnivået er nå som før: ca174 på SAT1 og ca162 på SAT2.

Hilsen Stril

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Låsing

Nå har sannelig boksen min begynt å låse seg igjen. Etter ca. tre uker uten problemer, så har det gamle problemet med låsing gjenoppstått.

Plutselig, gjerne i forbindelse med zapping, blir det svart skjerm. Hjelper da ikke om mottakeren står stille i flere minutter, eneste som duger er restart.

Canal Digital har tidligere påstått at dette har med lav signalstyrke. Dette er selvsagt bare det sedvanlige pølsevev fra CD. Hos meg er signalstyrken for øvrige ca. 160 på SAT1 og 170 på SAT2. Saken er jo den at jeg hadde masse problem før softwareoppdateringen 6/10, for så å ha det helt smertefritt i ca. tre uker. De siste 2-3 dagene har jeg hatt daglige låsinger.

Noen som har tips til hvordan bli kvitt denne galskapen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd reset?
    rød - 3 -5 -3 - teletekst
    Opptakene blir ikke borte.
    Noen spesielle kanaler den gjør dette på?

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Etter siste oppdatering av sw

Kan ikke skjønne hva som skjer. Men det høres som om harddisken starter å spinne i stand by her hos meg. Boksen blir veldig varm når den står i stand by. Når jeg aktiverer tunneren og den har stått på noen minutter så detter tempen ca 10 greader

Ringte CD og de hadde selvfølgelig ikke hørt om dette tilfelle før, noe som jeg synnes er merkelig
    Vil oppfordere fler til og lytte til boksen sin å høre om det er noe som surrer og går inni der mens den står i stand by. Det er først etter ca 3-4 minutter at det starter. Det kan umulig være gunstig for disken
    Er det noen som har det sån så gjør oss andre oppmerksom på det. /eh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    boksen min har også den lyden etter at den blir satt i standby, så det er ikke bare boksen din Ehorn......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ehorn
    Kan ikke skjønne hva som skjer. Men det høres som om harddisken starter å spinne i stand by her hos meg. Boksen blir veldig varm når den står i stand by. Når jeg aktiverer tunneren og den har stått på noen minutter så detter tempen ca 10 greader

Ringte CD og de hadde selvfølgelig ikke hørt om dette tilfelle før, noe som jeg synnes er merkelig
    Vil oppfordere fler til og lytte til boksen sin å høre om det er noe som surrer og går inni der mens den står i stand by. Det er først etter ca 3-4 minutter at det starter. Det kan umulig være gunstig for disken
    Er det noen som har det sån så gjør oss andre oppmerksom på det. /eh

Jeg har fått samme problemet med en byttedekoder CD sendte meg for noen dager siden.
    Min første HD PVR, som jeg har hatt i et år nå hadde de faste problemene og den bråket forferdelig mye. Men den skrudde IKKE på harddisken etter at apparatet var skrudd av.
    Så sendte CD denne byttegreia (som forøvrig var møkkete og full av støv i vifta da jeg mottok den! Nok en gang fantastisk service fra CD!)
    Denne nye boksen skrur på harddisken ca 1 minutt etter at den er blitt skrudd av. (hver gang) Dette gjør den selv om dekoderen er helt kald. Har prøvd å la den stå uten strøm over natta og testet dette med en gang etter at jeg koblet den til igjen.

Fryktelig irriterende da denne dekoderen står 2 meter fra hodeputa mi.

Noen flere som har merket dette i det siste?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •