dritt lei viasat og cd hd pvr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dritt lei viasat og cd hd pvr

vet det ligger mange tråder her om div tunere, men klarer ikke helt å finne de svarene jeg er ute etter.

er rimelig fersk i satelitt verdenen, har som regel bare kjøpt ferdige pakker.
    men etter å ha hatt CD hd pvr, gikk tilbake til forhandler etter den 3`e tuneren som ikke fungerte, ble lei og kjøpte viasat pakke, med deres pace tuner hd pvr.

samme møkka med den, skifter kanaler, men maks 2 pr dag. dårlig fjernkontroll. treg osv osv osv........

spørsmålet er da, bestiller jeg en ipbox\dreambox etc, trenger jeg mere enn det jeg får med? da er det bare å kopiere nr`et til viasat tuneren inn i dreamboxen\ipboxen, så fungerer det?

for å få 2 tunere eller flere må man da opp på DM8000?

tenkte på dm800 hd pvr.

er oppvokst med data, så synes jeg har helt greie datakunskaper. men ikke brukt linux før, er det noe problem?

blir dreambox sperret fra viasat\canaldigital? eller er det noe som crackes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvor kjøpe i norge?

Tunerdel er en DVB-S2 som er utbyttbar, slik at man lett bytte til DVB-C eller DVB-T. hva betyr dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan egil
    og hvor kjøpe i norge?

Tunerdel er en DVB-S2 som er utbyttbar, slik at man lett bytte til DVB-C eller DVB-T. hva betyr dette?
    DVB-C = Digital Video Broadcast Cable -> kabel-TV (f.eks. Get)
    DVB-T = Digital Video Broadcast Terrestrial -> digitalt bakkenett (Riks-TV)

DVB-S2 = Digital Video Broadcast Satellite -> TV-signaler via parabol (Canal Digital eller Viasat).

Dreambox HD8000 er satt opp med to tunere for satelitt-mottak (parabol), og har i tillegg to ledige tuner-sloter hvor du kan sette inn DVB-S2, DVB-C eller DVB-T-mottakere. avhengig av hva du har tilgang til.

Husk at du må ha et mikrobølgehode pr. tuner, dvs. at hvis du setter inn to ekstra DVB-S2 tunere i en DM HD800PVR så trenger du ha tilgang til 4 mikrobølgehoder montert på "skåla". (Og antagelig en kabel fra hvert mikrobølgehode fram til Dreambox'en).

Har spurt rundt på forskjellige forum og pr. dato skal det være greit å få en DM HD 8000 PVR til å fungere sammen med både Canal Digital og Viasat. Hvordan dette blir i framtiden er ikke lett å spå... :sad:

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per i dag fungerer ikke Viasat HD på DreamBox.
    SD kanalene fra Via og SD/HD fra CD fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •