Hvilken LNB er Viasat og hvilken er CD når man ser på antennen forfra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken LNB er Viasat og hvilken er CD når man ser på antennen forfra?

Har en parabol som fra gammelt av er satt opp med 2 hoder. Ett til CD og ett til Viasat.

Hodet til Viasat brukes ikke nå. Jeg sa opp avtalen med dem for mange år siden da det ikke gikk å få en felles tuner til begge leverandørene.

Nå har jeg kjøpt CD sin HDPVR og skal derfor bytte ut det ene hodet med med det jeg fikk fra CD slik at jeg kan kjøre 2 kabler inn til tuneren så den kan ta opp en kanal mens jeg ser på en annen.

Problemet var da hvilket hode er 1 grader og hvilket hode er 5 grader? Er det noen som husker det? Når jeg står fremfor parabolen er det da hodet til høyre eller til venstre som er CD?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Har en parabol som fra gammelt av er satt opp med 2 hoder. Ett til CD og ett til Viasat.

Hodet til Viasat brukes ikke nå. Jeg sa opp avtalen med dem for mange år siden da det ikke gikk å få en felles tuner til begge leverandørene.

Nå har jeg kjøpt CD sin HDPVR og skal derfor bytte ut det ene hodet med med det jeg fikk fra CD slik at jeg kan kjøre 2 kabler inn til tuneren så den kan ta opp en kanal mens jeg ser på en annen.

Problemet var da hvilket hode er 1 grader og hvilket hode er 5 grader? Er det noen som husker det? Når jeg står fremfor parabolen er det da hodet til høyre eller til venstre som er CD?
    Når du står foran antennen og ser inn mot hodene så er CD hodet til høyre og Viasat hodet til venstre.

5-øst er lengst vest på antenna mens 1-vest er lengst øst. Det blir slik pga. signalet "speiles" i antenna.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar

Det til høyre er CD,@ bobben 1 var litt før meg( bor du i dette forumet hehe.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig som satguruene her sier.
    Hvis antennen er lett tilgjengelig, går det jo an å holde en hånd foran det ene hodet og se om signalet blir borte eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og tips :-) Da er jeg godt hjulpet.

oil

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gammel tråd, men har et spørsmål her...

Jeg får inn viasat på hodet til høyre (når jeg står fram for parabolen)...men får ikke inn CD på hodet til venstre..Må jeg da vri parabolen veldig mye en vei for og få inn VIA på venstre og CD på høyre? Har 99% signalstyrke på viasat på høyre hode.

Den skiven som jeg har begge hodene på har jeg lagt ved bilde av..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se svar i annen tråd