Hjelp, det kommer flere lydspor samtidig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, det kommer flere lydspor samtidig

Mine foreldre har parabolantenne og ergrer seg over at en del kanaler kjører flere lydspor samtidig. Jeg vet ikke hvor mange kanaler som er slik, men iallefall Cartoon Network og Eurosport.
    Her får man 2 eller 3 forskjellige språk samtidig, og dere kan tenke dere hvor forvirrende dette er.
    Jeg har dessverre ikke noen spesifikasjoner på dette utstyret her jeg sitter nå, men kan selvfølgelig finne ut av det over helgen om det kan være med på å løse problemet.
    Jeg har selvfølgelig prøvd å velge norsk lyd, men det hjalp ikke.
    Noen som har erfart dette, og kan hjelpe oss ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må utdype hva som egentlig er problemet. Er det at tuneren deres ikke kan sette "norsk" som default lydspor?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er rett og slett at det kommer flere stemmer samtidig, på forskjellige språk. Det er mulig å sette tuneren på "norsk", men det hjelper ikke på lydproblemene.
    Har ingen erfaring med parabolutstyr selv, og kunne ikke hjelpe dem med lyden.
    Lydproblemet oppstår bare på noen kanaler. NRK 1 og 2, TV2 og TV Norge er visstnok OK.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt borti det. Tror det er tuneren som klikker. Er ikke sikker. Prøv å slå av mott./ nappe ut strøm-ledning.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det er tuneren, ja. Siden sendingen skal være lik for oss alle...og jeg ikke har problemer antar jeg det MÅ være tuneren som Soundfre@ak sier. Prøv hans tips om å foreta en tuner total-reset.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tildels kjent problem. Det kommer visstnok av at disse kanalene ikke følger DVBS standarden, de presser inn flere lydspor enn 'tillatt'. De sender forskjellig språk i høyre og venstre kanal.
    Har sett problemet på Nokia 9902 og Topfield 4000, men bare når man spiller av opptak fra disk. Da må man inn i menyen og velge kun høyre eller venstre kanal.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha vært heldig jeg da, fordi min "billigtuner" med HDD har ingen av de nevnte problemene, hverken under livesending eller avspilling av opptak.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.
    Dette med å nullstille receiveren kan vi sikkert prøve.
    Dettte oppstår på "live" TV-sendinger, da de ikke har mulighet for opptak på disk på sin tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd dette noen ganger. Andre ganger har jeg opplevd at tuneren formidler det svenske lydsporet (på cartoon) selvom 'Norsk' er valgt i menyen.

Det har alltid latt seg løse ved en enkelt av/på switching av tuneren.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjent problem ja, de bruker forskjellige lydspor på en enkelt Audio PID. På min Samsung tuner oppstår dette problemet når tuneren har vært uten strøm en periode (da glemmer den innstillingene fra forrige gang)

Da det er en egen hurtigtast for dette på min fjernkontroll er det ikke verdens største plage. Gjelder forresten kanalene: Fox Kids, Cartoon, Nickelodeon, Eurosport og National Geographic Channel.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her virker det som om problemet oppstår konsekvent hver gang man switcher over på en av disse kanalene.
    Men det er mulig at de sjelden (eller aldri?) slår av tuneren. Jeg skal iallefall prøve dette med å slå den helt av.
    Hvis noen har andre forslag til hva som kan løse problemene, så bare fyr løs.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Tildels kjent problem. Det kommer visstnok av at disse kanalene ikke følger DVBS standarden, de presser inn flere lydspor enn 'tillatt'. De sender forskjellig språk i høyre og venstre kanal.
    Har sett problemet på Nokia 9902 og Topfield 4000, men bare når man spiller av opptak fra disk. Da må man inn i menyen og velge kun høyre eller venstre kanal.
    Dette var en Topfield tuner (uten disk).
    Det virket å velge kun høyre eller venstre kanal. Man må gjøre det hver gang man skal se på en "problemkanal", men det var adskillig bedre enn to forskjellige språk samtidig.
    Takk for nyttige tips.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •