Parabol innstilling for Canal Digital HD Pvr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol innstilling for Canal Digital HD Pvr

Driver å stiller in parabolen min, kjøpt en Canal Digital HD Pvr (Sagem) blir ikke klok på signalverdiene.

Først så stiller jeg in Front End: DvB -S
    Signalverdiene er tilsynelatende veldig gode.
    Horisontal vinkel får jeg Niva på 175, Signalkvalietet: Bra (stabilt grønn)
    Vertikal Vinkel er det samme.

Prøvde et kanalsøk etter dette, tok noen sekunder, fant kanaler og ville lagre.
    Kommer jeg da til TV bildet står det at det er for dårlige signaler.

Tenker som så at både Front End DvB-S og DvB-S2 må være innstilt.

Får verdiene bra på DvB-S, men får bare Ugulig på DvB-S2 uansett hvor mye jeg stiller, dette gjelder både horisontal og vertikal vinkel, nivå ligger på 175 på DvB-S2.

Noen som kan gi meg et svar på hva nivå måler på denne mottakeren, hvor høy burde nivå være?

Hvorfor skal signalverdiene mellom DvB-S og DvB-S2 være så langt ifra hverandre?

Trenger jeg å stille inn begge, eller skal jeg bare stille in en av dem?

Fint å fått et svar på dette, det er bare å legge til eventuel mer infomasjon som jeg burde vite, eller andre ting jeg burde sjekke.

Tar imot all infomasjon

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av JIM1982
    Driver å stiller in parabolen min, kjøpt en Canal Digital HD Pvr (Sagem) blir ikke klok på signalverdiene.

Først så stiller jeg in Front End: DvB -S
    Signalverdiene er tilsynelatende veldig gode.
    Horisontal vinkel får jeg Niva på 175, Signalkvalietet: Bra (stabilt grønn)
    Vertikal Vinkel er det samme.

Prøvde et kanalsøk etter dette, tok noen sekunder, fant kanaler og ville lagre.
    Kommer jeg da til TV bildet står det at det er for dårlige signaler.

Tenker som så at både Front End DvB-S og DvB-S2 må være innstilt.

Får verdiene bra på DvB-S, men får bare Ugulig på DvB-S2 uansett hvor mye jeg stiller, dette gjelder både horisontal og vertikal vinkel, nivå ligger på 175 på DvB-S2.

Noen som kan gi meg et svar på hva nivå måler på denne mottakeren, hvor høy burde nivå være?

Hvorfor skal signalverdiene mellom DvB-S og DvB-S2 være så langt ifra hverandre?

Trenger jeg å stille inn begge, eller skal jeg bare stille in en av dem?

Fint å fått et svar på dette, det er bare å legge til eventuel mer infomasjon som jeg burde vite, eller andre ting jeg burde sjekke.

Tar imot all infomasjon
    Har hatt parabol i 11 år uten problemer..på to forskjellige steder....Hvordan? Jeg lar en proff innstallere parabolen.....det andre greier jeg selv....
    ps: en STOR fordel å ha 2 coax inn til CD boksen...dvs hoder med flere utganger...
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Har hatt parabol i 11 år uten problemer..på to forskjellige steder....Hvordan? Jeg lar en proff innstallere parabolen.....det andre greier jeg selv....
    ps: en STOR fordel å ha 2 coax inn til CD boksen...dvs hoder med flere utganger...
    mvh

Spørsmålet var rettet til de som foretar seg av innstallasjon selv, hadde jeg ønkset innstallatør å hadde jeg valgt en innstallatør, jeg ønsker å kunne rette opp i feil selv hvis de skulle oppstå, kan ikke ringe en innstallatør hver gang noe skulle oppstå.

Ps. begge coaxial kablene er koblet til hver sin tuner inngang, så det er ikke der problemet ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker heller å sette en motor på parabolen min, har en liggende.

Spm.

Denne motoren har 1 utgang, kan jeg sette på en splitter inne så at begge tunerne får signaler?

Når signalet går igjennom en splitter vil motoren fortsatt få strøm (spenning) gjennom coaxial kabelen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIM1982
    Jeg ønsker heller å sette en motor på parabolen min, har en liggende.

Spm.

Denne motoren har 1 utgang, kan jeg sette på en splitter inne så at begge tunerne får signaler?

Når signalet går igjennom en splitter vil motoren fortsatt få strøm (spenning) gjennom coaxial kabelen?
    Tviler for Cd sin HDpvr kan styre motor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •