Mediaspiller for ts-filer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller for ts-filer?

Jeg har akuurat kjøpt en Western Digital TV HD Media Player i håp om at den kunne spille ts-filer tatt opp på min Dreambox, slik som f.eks VLC gjør på en PC.
    Direkte, uten å konvertere opptakene til andre formater.

Opptak fra vanlige kanaler går greit - men WD TV HD takler ikke teksting. Opptak fra HD-kanaler hakker, rykker er vel et bedre ord. Og ingen tekst her heller.

Er det noen som har prøvd andre mediaspillere, Popcorn f.eks, som fungerer?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Jeg har akuurat kjøpt en Western Digital TV HD Media Player i håp om at den kunne spille ts-filer tatt opp på min Dreambox, slik som f.eks VLC gjør på en PC.

Opptak fra vanlige kanaler går greit - men WD TV HD takler ikke teksting. Opptak fra HD-kanaler hakker, rykker er vel et bedre ord. Og ingen tekst her heller.

Akkurat opptak fra Dreambox vet jeg ikke noe om, men .ts filer fra f.eks. BD-rips tar Pocorn Hour i alle fall på strak arm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde dreambox for mange år siden, så var det et eller flere programmet som kunne gjøre om fra .ts til .mpg (mulig det var .avi). Søk på google eller finn et dreambox forum og hør der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå prøvd med en ASUS O!Play Media Player HDP-R1 og hurra - den takler HD-opptak fint. Men ingen teksting på noen opptak, verken vanlig eller HD.

a) For å forstå dette litt bedre: gjør alle paraboltunere opptak som TS-filer, som egentlig er helt like uansett tuner fordi det er selve datastrømmen som satellitten sender som tas opp uten at tuneren bearbeider den noe? (Det ligger kanskje med noen ekstrafiler for administrasjon/visning på tuneren som er spesifikke, men det blir noe annet/i tillegg.)

b) Jeg ønsker som nevnt å spille av TS-filene på en eller annen mediabox helst UTEN å konvertere dem, OG slik at jeg får med teksting. Slik det altså fungerer perfektmed VLC på en PC (HD krever kraftig PC).

Er det noen av dere som har fått det til, altså uansett hvilken tuner dere har? (Jeg er litt usikker på om svaret over vedr Popcorn inkluderer at teksting virker.)

c) Dersom ingenav dere har fått dette til, er det da noen som kjenner ett program (og da mener jeg ikke to...) som kan konvertere ts-filene til at format som en mediaspiller takler? (Jeg prøvde med programmer som fulgte med WD TV HD, men de fungerte ikke.)

Jeg har tidligere brukt 2 (og noen ganger 3) programmer for å få brent DVD, men delvis tar det veldig mye tid og delvis takler de ikke HD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus

Popcorn spiller av TS filer men støtter ikke teletext underteskst på SD kanalene eller DVB teksten som benyttes på HD kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn: jeg ser i releasenotene til de nyeste firmwarene til popcorn c200:
    - Certain TS detection may return incorrect count of subtitle track, causing wrong behaviour.
    - Fixed subtitle off/on not working with TS

Kan det tolkes slik at det kanskje virker på den tror du?

Asus: Ved å kjøre ts-filen gjennom ProjectX og kopiere tekstfilen som genereres inn på mappen hvor ts-filen ligger - så fungerer tekstingen på Asus på vanlige opptak. På Asus kan en også velge fontstørrelse og plassering av tekstene, i det hele tatt begynner jeg å like boksen. Ettersom ProjectX ikke takler HD eller DVB-teksting er det uløst.

Western Digital TV HD Live: Jeg har også nå prøvd med den nye boksen fra WD. I løpet av 1/2 time hang den 3 ganger, og jeg måtte ta strømmen for å få den i gang. Den klarte ikke teksting slik som ASUS, alle TS-opptak flimret av og til (hele bildet ble lysere/mørkere) og HD-avspilling rykket/hakket slik som på den forrige modellen. Mao: ikke noe for avspilling as TS-filer.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GOM Player - Download

GOM Player is a visually appealing video player with very interesting features and which, above all, solves any problem you may have with codecs.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som måtte være interessert i en mediaspiller for TS-filer, så er jeg godt fornøyd med Asus på de fleste områder.

- Bildekvaliteten er minst like bra/ bedre enn på min DM800.
    - Tekstfonter er bedre og enkle å justere.
    - Den er mye raskere til å finne fram opptak på

Men:
    - Den finner at det er tekstfiler i TS-filen, men klarer ikke lese dem. Kanskje det kommer i en oppdatering, kanskje ikke. (Problemet er at i USA bruker de NTSC, som har en helt annen teksting enn PAL.)

Om en lager en tekstfil med f.eks ProjectX, fungerer det fint. Det tar under 5 minutter for et to timers opptak - men det altså gjøres.

- Det ligger ikke kapitler i TS-filen, og ASUS har bare hurtigspoling 32x. (Dreamboxen har 64, men da henger den seg.) Hurtigspoling er noe som passet for VCR-spillere etter min mening. De burde begge har hopp framover f.eks 10 minutter (eller valgfritt) i stedet. (Det har WD HDTV som jeg har nevnt over).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir meg ikke... Nå har jeg hatt den nye Popcorn C200 hjemme noen dager, og den klare ikke å spille av TS-filer fra en satellittuner i det hele tatt.

Jeg har videre prøvd mange redigeringsprogram for TS-filer, og problemet er at tekstingen blir bort på alle bortsett fra VideoReDo. Årsaken er nok at de fleste programmer er amerikanske, og teksting på NTSC er helt forskjellog fra PAL.

Men med VideoReDo kan en redigere en TS-fil å få bort reklamepauser etc og få en ny TS-fil med teksfilene inntakt. Som så kan kjøres gjennom ProjectX for å få en SUB-fil som Asus klarer å lese. Begge programmer er raske og kverner gjennom en to timers film på 5 minutter.

Men å finne en mediaspiller som klarer å lese tekstingen direkte, eller et program som både kan editere og lage en SUB-file, har jeg ikke funnet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •