Kanlaler som ble borte? Fikset!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kanlaler som ble borte? Fikset!

Har en stund nå slitt med droppouts på min parabol.
    Så siste forsøk på og rette opp feilen ble og koble ut en switch (ble erstattet med ett skjøteledd)
    For så og søke opp kanalene på nytt, resultatet ble en liste uten TvNorge og TV3?

Tv3 har lenge ligget på ca 22% siganallnivå mens alle de andre kanalene jeg mottar ligger på rundt 85%

Og hvorfor opplever jeg disse doppoutsene? Kan jeg ha en delvis defekt lnb?
    Finnes det noen måte og "Måle"/sjekke en LNB på?

Ga tuneren en resete og ett nytt kanalsøk! Og vipps gikk vi fra 172 til 245 kanal! TvNorge og TV3 var av de som dukket opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer info:
    Sjekket i dag over kontaktene og byttet plass på LNB'ene.. (Bruker jo kun den til høyre)
    LNB'ene som sitter montert på er av typen: GT-SAT (Universal Single 40mm LNBF)
    Gjorde ett nytt kanalsøk som resulterte i flere kanaler funnet! Men mangler fortsatt TV3 og TVNorge!

Har sjekket opp på nett og etter det jeg har klart og forstå ligger TvN på 12322/H/27800 og TV3 på 12226/V/28000 Noen som kan bekrefte det?

Slet før også med dårlig forhold på Tv3, og mener og ha lest noe om att noen kanaler kommer på høye frekvenser ol. Noen som vet om ett nytt LNB-hode e jeg kunne ha kjøpt i stedet for det jeg har nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å justere parabolen din kan hjelpe, hvis det er lenge siden sist. Det er dårligere signal på f.eks tv3 enn andre, så om du har tuneren stående på den kanalen og justerer skal det kunne hjelpe. Bruk sat-beeper. Jeg har også hatt suksess med å faktisk ta med meg en tv (20") og mottaker (cdc-5050) og faktisk se signalet bli bedre eller dårligere mens jeg justerer. Evt ha en medhjelper, bruke mobil med handsfree el.l. Juster bare noen mm i gangen, både sideveis og i høyden.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    å justere parabolen din kan hjelpe, hvis det er lenge siden sist. Det er dårligere signal på f.eks tv3 enn andre, så om du har tuneren stående på den kanalen og justerer skal det kunne hjelpe. Bruk sat-beeper. Jeg har også hatt suksess med å faktisk ta med meg en tv (20") og mottaker (cdc-5050) og faktisk se signalet bli bedre eller dårligere mens jeg justerer. Evt ha en medhjelper, bruke mobil med handsfree el.l. Juster bare noen mm i gangen, både sideveis og i høyden.
    Har Justert etter sattbeeper og alle andre kanaler funker knall!
    Etter en liten sjekk på kabler i dag, og montering av en ny kontakt virker det som om jeg er kvitt problemet med att det dropper.. Men syns det er rart att den ikke finner kanalene lenger...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavardbj
    Har Justert etter sattbeeper og alle andre kanaler funker knall!
    Etter en liten sjekk på kabler i dag, og montering av en ny kontakt virker det som om jeg er kvitt problemet med att det dropper.. Men syns det er rart att den ikke finner kanalene lenger...?
    Har du eventuelt prøvd med en annen tuner? Evt prøve din tuner på et anlegg som er i orden. På den måten kan du få bekreftet om det er tuneren som er begynt å hangle, eller om det er noe med oppsettet ditt.

Har du forresten sjekket at frekvensene til TVN og TV3 ligger i frekvenslista. Jeg opplevde etter at jeg resatte en cdc-5050 at frekvenser forsvant, så mange kanaler manglet.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Har du eventuelt prøvd med en annen tuner? Evt prøve din tuner på et anlegg som er i orden. På den måten kan du få bekreftet om det er tuneren som er begynt å hangle, eller om det er noe med oppsettet ditt.

Har du forresten sjekket at frekvensene til TVN og TV3 ligger i frekvenslista. Jeg opplevde etter at jeg resatte en cdc-5050 at frekvenser forsvant, så mange kanaler manglet.
    Har ikke mulighet til og sjekke noen annen plass...
    Men kan noen bekrefte att det er de som jeg har skrevet i innlegget litt lengre opp?
    I så fall er de i lista, men gir null utsslag hvis jeg sjeker de enkelthvis.
    Var ingen sw oppdatteriger for tuneren, men kan jo prøve og resette den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •