slettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

slettet

Ha en fin dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at Viasat Fotball ikke blir en betalkanal, hvis man må abonnere på sportspakka til Viasat for å få den "gratis".

SportN lå i grunnpakka til de fleste leverandører. Hvis Viasat Fotball ikke kan overta denne plassen, så vil jeg hevde at kanalen er en betalkanal.

Siden du linker til sier jo dessuten "Viasat Fotball blir tilgjengelig som betal-TV-kanal for Viasats satellitt-TV-kunder og i en rekke kabel- og IPTV-nett over hele landet."

(Hvorvidt kanalen blir en betalkanal eller ikke bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, men ikke lat som at den er noe annet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av interfector
    Slik du beskriver at du ser det er alle kanaler en betalingskanal.
    Sorry, men dette er PR-byrå-prat.

Jada, de aller fleste kanaler er betalkanal på et eller annet vis. Men, det er stor forskjell på en av 40 kanaler i en 200-kroners grunnpakke som inkluderer dekoderleie, og på å være en av fem kanaler i en 200-kroners tilleggspakke.

(jeg aner ikke hvor mye Viasat Fotball koster, og jeg klarer ikke finne prisen på sportpakka på Viasats sider, de ser ut til å kun være interessert i å selge totalpakka)

Koster kanalen så mye mer enn SportN at det vil være vanskelig for andre leverandører å la kanalen være en del av grunnpakka, slik SportN var? Vel, i så fall er ikke Viasat Fotball en ren erstatning for SportN, slik Viasat4 var en ren erstatning for ZTV i sin tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av interfector
    Slik du beskriver at du ser det er alle kanaler en betalingskanal.

Selv NRK vil da være en betalingskanal, dog mye dyrere enn alt annet grunnet den billige tv lisensen.

Sportspakken til Viasat koster utrolig lite dersom du knytter deg for en avtaleperiode på 12 måneder.

Viasat Folkepakke + Sport koster kr. 149,- per måned.
    Viasat Familiepakke + Sport koster kr. 199,- per måned.
    Viasat Underholdning koster kr. 249,- per måned.
    Alle 3 kanalpakkekombinasjoner medfører en avtaleperiode på 12 måneder grunnet rabatt på kr. 100+ per måned.

Husk at slike rettigheter koster stort for Viasat, og det er ikke mye en må betale for å få sett på disse kanalene i forhold. Tenk litt over det.
    Det ser ut som det kommer kr.1497 ekstra som tillegg for frakt/etablering/kortleie i kampanjene til Viasat. Det utgjør kr.124.75 ekstra pr. måned de frørste 12 månende. Vanlig kortavgift etter 12 måneder gir vel ca. 66kr i tillegg pr. måned dersom Viasat ikke har økt kortavgiftene.

Det som har vært framme i mediene er vel at man ikke vil kunne se Visat Fotball uten å betale minst kr. 200 pr. måned for en pakke (enten det er hos Viasat eller andre distributører). Kan ikke se at det er feil. Det ser vel også ut som det er mer enn 200kr pr.måned. Det som er feil er vel at noen kanskje tror den ene kanalen Viasat Fotball koster 200kr/md alene.

Er det mulig å bestille folkepakke + sport ? Ser ikke ut som det er noen bestillingsmuligheter for dette på Viasats web. Det eneste jeg fant var full pakke som vil koste ca. 353kr/md (alt inkludert) de første 12 månedene.

Fotball VM og EM har også vært på betal-tv før. Det er ikke noe nytt.

Halvparten av kampene fra fotball VM 2010 vil bli sendt på TV2. Det er i øyeblikket mulig å se TV2 gratis i bakkenettet ut året. På alle andre plattformer har man måttet betale for tilgangen.

Viasat skal også sende fotball VM kamper på Viasat 4. De fleste har TV2 og Viasat4 og vil dermed så dett mange kamper fra fotball VM uansett.
    - TV 2 sa nei til NRKs Fotball-VM-rettigheter - sport - Dagbladet.no
    Nå må du betale for å se VM-kamper | Aftenposten.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VIASAT: For de som allerede er kunde hos Viasat og har sports pakken i sin kanalpakke vil Viasat Fotball være med i prisen de allerede betaler. Viasat Fotball vil starte sendingene den 15/08, og erstatter da for kanalen Viasat SportN som har sine siste sendinger den 14/08.

ALTIBOX/LYSE: Viasat Fotball kommer den 15 september og blir lagt inn i vår Viasat Sport kanal pakke

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den ha samme lave bitrate og dårlige bildekvalitet som resten av Viasat kanalene..? Jeg Frykter det... Desverre...

SportN ligger på 12.092 V med 9 kanaler på den transponderen pluss 2 stk til data. Da blir det ikke mye igjen til god bildekvalitet med så mange kanaler pakket sammen...

http://www.linowsat.de/0050/all/12092V.html

SportN har i dag en bitrate på ca 3900 kbit/s:

http://www.linowsat.de/0050/bitrate/2312092/3830.html

Når skal Viasat ta abonnentene seriøst og gi oss en høy teknisk kvalitet på kanalene?

Sånn som det er i dag så holder ikke Viasat mål.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    United på ny kanal / Nyheter / Nyheter / MUSCSB - united.no

Alle TV-kunder hos Altibox vil ha Viasat Fotball tilgjengelig ut oktober

Alle Gets digital-TV-kunder har tilgang til Viasat Fotball i en kampanjeperiode ut oktober

Abonnerer du på Sportspakken fra Viasat finner du Viasat Fotball på kanalplass 8 eller 17. Kanalen blir tilgjengelig uten prisøkning.

Kabel-TV-kunder hos Canal Digital vil ikke ha tilgang til Viasat Fotball. Årsaken er at Canal Digital inntil videre ikke ønsker å distribuere Viasat Fotball i sitt kabel-TV-nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo akkurat derfor jeg gikk inn og bestilte viasat sport pakken... Så går det 14 dager så gjør dem om heile shiten! :evil:

Her må canal digital få ut fingeren, og det kjapt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en epost til CD og spurte dem om muligheten for at de skulle tilby Viasat Fotball og Motor på parabol (slik at jeg kunne se Champions League og Formel 1), men fikk bare et generelt svar tilbake om at de ikke hadde kanalene, men de hadde andre kanaler som sendte fotball og motorsport. Jadda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Uææææææææææææh!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Dette kommer til å ha fryktelige konsekvenser for amerikansk fotball-spillere og fans over hele Norge. SportN var den eneste nesten-gratis-kanalen amerikansk fotball-kamper fra NFL i USA. Nå må vi enten kjøpe ny kanalpakke (noe jeg ikke tror mamma og pappa kommer til å godta) eller så vi begynne å se på COLLEGE-kamper (!!!!!!!) på Eurosport 2 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •