Viasat HD/DiseqC-switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HD/DiseqC-switch

Situasjonen er som følger:
    Jeg har en parabol med 5 lnb'er, som via en DiseqC-switch går inn i stua gjennom en kabel. Og det ønsker jeg gjerne å unngå å forandre på. Spørsmålet er om det er mulig, når jeg nå i tillegg til min Dreambox 7020, har fått en Viasat HD-tuner.
    Tanken var at jeg skulle bruke Dreambox'en til Thor, Hotbird, Astra 19 og 28 grader, og så min nye Pace HD-tuner, til Sirius/Viasat. Problemet er bare at jeg ikke får noe signal, når jeg kobler kabelen til HD-tuneren. Og da har jeg prøvd begge varianter på innstillingene(Universal 1 og 2 lnb).
    På Dreambox'en er Thor lnb 1, og Sirius lnb 2. Og jeg får gode signaler uten problem. Men på HD-tuneren står både signalstyrke og -kvalitet i 0%.
    Finnes det en løsning, eller må jeg bite i det sure eplet og strekke opp en kabel til?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovejoy
    Situasjonen er som følger:
    Jeg har en parabol med 5 lnb'er, som via en DiseqC-switch går inn i stua gjennom en kabel. Og det ønsker jeg gjerne å unngå å forandre på. Spørsmålet er om det er mulig, når jeg nå i tillegg til min Dreambox 7020, har fått en Viasat HD-tuner.
    Tanken var at jeg skulle bruke Dreambox'en til Thor, Hotbird, Astra 19 og 28 grader, og så min nye Pace HD-tuner, til Sirius/Viasat. Problemet er bare at jeg ikke får noe signal, når jeg kobler kabelen til HD-tuneren. Og da har jeg prøvd begge varianter på innstillingene(Universal 1 og 2 lnb).
    På Dreambox'en er Thor lnb 1, og Sirius lnb 2. Og jeg får gode signaler uten problem. Men på HD-tuneren står både signalstyrke og -kvalitet i 0%.
    Finnes det en løsning, eller må jeg bite i det sure eplet og strekke opp en kabel til?

EN kabel til.?!:-)
    ...jeg har 2 lnb med 4 uttak på hver og har 5 coaxer inn....og har hoppet over DISEQ en...

Og Viasaten funker bare med 2....CD sin HDPVR funker best med 2, har 2 av de
    en til svenske kanaler...den har bare en coax...og da funker ikke EPG'en...noe særlig..
    Og felles for disse HDPVR fra CD og VIASAT er at de bare gir deg de kanalene som er programmert inn i kortene...

mvh Panasonic-HK-Canton

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bytter om på kabelene fra lnb`s og setter Thor til inngang 2 og Sirius til inngang nr 1 så vil du nok få signalet du vil ha . Så får du heller sette drømmeboksen din opp slik at denne funker . Og er det loop på drømmeboksen så slipper du unna med kun en loopkabel så fremd drømmeboksen er slått av og ikke sender ut strøm i standby .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Om du bytter om på kabelene fra lnb`s og setter Thor til inngang 2 og Sirius til inngang nr 1 så vil du nok få signalet du vil ha . Så får du heller sette drømmeboksen din opp slik at denne funker . Og er det loop på drømmeboksen så slipper du unna med kun en loopkabel så fremd drømmeboksen er slått av og ikke sender ut strøm i standby .
    Det høres ut som en god ide ja. Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av interfector
    HD mottakere tar kun inn Sirius 5° øst, selv om at de siste oppdateringer er kompatible med DiSEqC. Det anbefales uansett å koble direkte mellom LNB og STB.
    Det går fint når jeg kobler Sirius lnb på inngang 1. Og så må jeg bare sørge for at Dreambox er avslått, når jeg ser på Viasat. Og vice verca.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.