Viasat Kundeservice - Stemmer dette? Treng hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ringte nett og snakket med dem. Etter lang ventetid kom eg gjennom. Makan til frekkhet! Alt dem seier er at eg må koble utstyret direkte til projektoren. Då seier eg at problemet ikkje vil bli løyst da projektoren ikkje har noke form for høyttalere. Då svarer dem med at dei ikkje kan hjelpe meg da det ikkje er deiras ansvar for at eg har annet utstyr enn eit vanlig TV.

Eg prøver å forklare at denne dekoderen fungerer med reicevere hos andre folk. Då seie han at me ikkje har noke å diskutere om lenger, og at det ikkje er vits å diskutere om dette lenger. Fordi Viasat utstyret er som leverandøren lagde deg, og ferdig med det. Eg må enten koble direkte til projektor eller bruke ein anna lyd kabel. Om det ikkje fungere så får eg ringa kundeservice.

Han sa dette med ein veldig frekk og hissig tone. Det er eg som har sotte her i 1 mnd og venta. Det er eg som burde vera hissig og sint.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Ringte nett og snakket med dem. Etter lang ventetid kom eg gjennom. Makan til frekkhet! Alt dem seier er at eg må koble utstyret direkte til projektoren. Då seier eg at problemet ikkje vil bli løyst da projektoren ikkje har noke form for høyttalere. Då svarer dem med at dei ikkje kan hjelpe meg da det ikkje er deiras ansvar for at eg har annet utstyr enn eit vanlig TV.

Eg prøver å forklare at denne dekoderen fungerer med reicevere hos andre folk. Då seie han at me ikkje har noke å diskutere om lenger, og at det ikkje er vits å diskutere om dette lenger. Fordi Viasat utstyret er som leverandøren lagde deg, og ferdig med det. Eg må enten koble direkte til projektor eller bruke ein anna lyd kabel. Om det ikkje fungere så får eg ringa kundeservice.

Han sa dette med ein veldig frekk og hissig tone. Det er eg som har sotte her i 1 mnd og venta. Det er eg som burde vera hissig og sint.
    Hvis dekoderen fungerer med receivere hos andre folk så tyder det først og fremst på at det er receiveren din det er problemer med.
    I en del receivere er det jo veldig fort gjort å velge feil kilde for lyd. På min Denon kan jeg lett få til en konfig som gjør at jeg bare for bilde via HDMI.

Hvordan har du konfigurert Yamaha'en ? Har du satt opp at receiveren skal gjengi lyden fra HDMI eller at en ekstern TV/prosjektor skal gi lyd ?

Se side 88 i manualen :
    http://www.yamaha.ca/av/PDFs/Receive...800_Manual.pdf
    (dette er USA manualen men det er nok rimelig likt for Europa modellen)

Sitat fra manualen : " SUPPORT AUDIO
    Use this feature to select whether to play back HDMI
    audio signals on this unit or on another HDMI component
    connected to the HDMI OUT jack on the rear panel of this
    unit."

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell.. for å sei da på ein anna måte: Når eg tar HDMI kabelen ut av Viasat dekoderen og setter den inn i Canal Digital dekoderen er det bilde og lyd med eingang. Så alt skal vera rett.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Vell.. for å sei da på ein anna måte: Når eg tar HDMI kabelen ut av Viasat dekoderen og setter den inn i Canal Digital dekoderen er det bilde og lyd med eingang. Så alt skal vera rett.
    Både ja og nei....disse to boksene er helt forskjellige....du burde i hvertfall få bilde...lyden må du nok ta via optisk kabel...
    min boks fikk en oppdatering 080409....men ingen forskjell på lyd og bilde...andre ting med VOD osv...dvs du kan laste ned filmer eller serier fra nettet....

Hvor lang HDMI kabel bruker du fra receiveren til prosjektoren din??

og hva slags kabel?

og hvor mange coax feeds fra satelitten?
    Den må ha to...!!!!!!!!
    Har du ringt inn og aktivert kortet ditt?

Husk også på at VIASAT signaler kommer fra en helt egen satelitt....
    ikke den samme som CD
    hvor mange hoder har du på parabolen?
    mvh
    drammen@hotmail.com

PS du har jo bilde...lyden får du fra optisk kabel...så enkelt er det
    har nettopp gått inn og byttet til HDMI på lyden...funker helt fint...
    innstillingene i boksen er DOLBY 5.1.....
    men ingen surround lyd fra TV 1000HD f eks. med HDMI bare PCM 48 khz på displayet

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da forstår jeg. Da må det være trøbbel med HDMI kompabiliteten mellom din receiver og HD boksen til Viasat. Det sendes PCM stereo lyd via HDMI kabelen noe classic46 også bekrefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

viasat kundeservice

Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Hehe, men så kommer det jo an på kanalutvalget da...

Jeg velger kanal-leverandør etter utvalget på kanaler og ikke utstyret de leverer. Det er stort sett crap over hele linja :grin:
    jeg ringte for å bestille tvilling. kvinnen i andre enden sa jeg måtte ha nytt utstyr, nei vil ha kun tvillingkortet sa jeg for jeg har utstyr, nei du må ha nytt sa hun igjen, nei har sa jeg. men gikk med på nytt etter hvert, men d nye tok kvelden ganske fort, fant fram det gammle som virket uten problemer, så jeg trengte ikke nytt som dame påstod. når jeg sendte den nye tuner på rep. så la jeg ut for frakt 180 nkr, noe viasat sa jeg skulle få igjen, fikk det ALDRI igjen.
    en kompis bestillte hd tuner, da han fikk den kom det en vanlig tuner, han ringte om dette og di skulle sende ny, men en ny vanlig tuner kom igjen, ringte på nytt, og viasat sa di skulle rette opp feilen, han ga opp til slutt, gikk på måned vis uten hd tuner, og han betalte for hd abn. hvordan det gikk til slutt vet jeg ikke.
    kommer IKKE til å ha viasat jeg.
    en selger fra viasat ringte meg og lurte på om jeg ville ha et abn, nei dessverre sa jeg, å hvorfor ikke sa han??? dårlig kundeservice sa jeg, da la han på.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.