Montere Canal digital parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Montere Canal digital parabol

hei dere, jeg har ett problem jeg virkelig ikke forstår, jeg har i hele dag forsøkt og sette opp en parabol fra Canal digital, det meste jeg kommer opp i av signalstyrke er 84, dette på CD Hd pvr dekoder, bør vell ligge 160-170
    Har noen tips?? om hva jeg skal gjøre, kjøpte en slik signalsøker på clasohlson men der er det noe som ikke rimer, ligger på rundt 7 på og kommer inn og signalet er ligger på 84 på boxen, den burde jo ligget mye høyere, så jeg koblet bort hele sat søkeren og klaret da og få 90 i signal men dette også er jo langt fra godt nok

igjen noen med tips???

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det første du må gjøre, er å sjekke om du har satt hoved-holderen bak på antenna den rette veien. Det er mulighet for å sette den opp-ned, og da kommer du ikke langt nok ned. Sjekk at glidebanen er slik at du kan justere mer ned, enn opp, for å si det litt kryptisk. Glidebanen skal se ut som en f, om du skjønner. Om den er opp ned, så kommer du ikke ordentlig i fokus på satelitten.
    Om du vil ha mer hjelp, har jeg 91881771

Roar

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også prøve å vri Lnb i holderen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    84-90 er vel max du kan få på signalstyrken,så du gjør ikke feil.tror alt over 60 er bra på den boksen,jeg monterer selv paraboler med signalutstyr nesten daglig så jeg har erfart det samme,forskjellige frekvenser sender også med forskjellig signalstyrke så det er bare å stille så høyt du kommer.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med bjalle..84 i signalstyrke er mer enn godt nok signal

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Roar, skal sjekke dette så fort været er noe bedre

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoing
    hei dere, jeg har ett problem jeg virkelig ikke forstår, jeg har i hele dag forsøkt og sette opp en parabol fra Canal digital, det meste jeg kommer opp i av signalstyrke er 84, dette på CD Hd pvr dekoder, bør vell ligge 160-170
    Har noen tips?? om hva jeg skal gjøre, kjøpte en slik signalsøker på clasohlson men der er det noe som ikke rimer, ligger på rundt 7 på og kommer inn og signalet er ligger på 84 på boxen, den burde jo ligget mye høyere, så jeg koblet bort hele sat søkeren og klaret da og få 90 i signal men dette også er jo langt fra godt nok

igjen noen med tips???

Thomas
    Tror du peker mot feil satelitt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ifølge CD

Skal signalet ligge på mellom 170-180
    Snakket med de idag og de var den beskjeden jeg fikk, men jeg skal sjekke om jeg har montert parabolen feil slik Roar forslår, jeg er pr idag koblet til ett felles anlegg her vi bor og der ligger signalet på mellom 120-130, grunnen til at jeg vil ha opp min egen er at da får jeg brukt denne pvr dekoderen skikkelig samt at fruen kan se tv nede men jeg ser fotball oppe uten for mye mas

Skal som sagt gå gjennom alt og titte nærmere på parabolen når værtet blir bedre

Thomas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •