Lav lyd i senter høyttaler på Dolby Digital sendinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lav lyd i senter høyttaler på Dolby Digital sendinger

Jeg har følgende utstyr:

- Tuner: Canal Digital HD PVR 101-ST
    - Receiver: Onkyo TX SR-606
    - TV: Panasonic TH-42PX81FV
    - Høyttalerpakke: Dynavoice M-65
    - Sub: XTZ 99 W12.16

På kanaler som sender lyd i Dolby Digital lydformat er lyden veldig svak i senterhøyttaleren. Merker dette spesielt på Animal Planet HD og til dels også på Discovery HD. Det er bakgrunnssnakkingen som er problemet, da denne som regel kun styres til senter høyttaleren.

Har prøvd å bytte med en annen høyttaler. Synes kanskje det er blitt litt bedre, men ikke mye. Så tror kanskje ikke det er høyttaleren som er problemet.

Har satt lyden til senter på fullt på Level settings på receiveren. Hvis jeg ikke hadde gjort det ville jeg ikke hørt lyden høyt nok til å høre hva som blir sagt.
    Følger stort sett med på den norske tekstingen.

Er det andre som har dette problemet?

Noen som har formening om hva som kan være galt?

Eller kan det være at lyden i senter høyttaleren rett og slett er for lavt innspilt, og at det er slik for alle?

Veldig takknemlig for å få hjelp til dette.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med Phanthom center da

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akk
    Jeg har følgende utstyr:

- Tuner: Canal Digital HD PVR 101-ST
    - Receiver: Onkyo TX SR-606
    - TV: Panasonic TH-42PX81FV
    - Høyttalerpakke: Dynavoice M-65
    - Sub: XTZ 99 W12.16

På kanaler som sender lyd i Dolby Digital lydformat er lyden veldig svak i senterhøyttaleren. Merker dette spesielt på Animal Planet HD og til dels også på Discovery HD. Det er bakgrunnssnakkingen som er problemet, da denne som regel kun styres til senter høyttaleren.

Har prøvd å bytte med en annen høyttaler. Synes kanskje det er blitt litt bedre, men ikke mye. Så tror kanskje ikke det er høyttaleren som er problemet.

Har satt lyden til senter på fullt på Level settings på receiveren. Hvis jeg ikke hadde gjort det ville jeg ikke hørt lyden høyt nok til å høre hva som blir sagt.
    Følger stort sett med på den norske tekstingen.

Er det andre som har dette problemet?

Noen som har formening om hva som kan være galt?

Eller kan det være at lyden i senter høyttaleren rett og slett er for lavt innspilt, og at det er slik for alle?

Veldig takknemlig for å få hjelp til dette.
    Kommentaren er helt ok men jeg er enig i at noe bakgrunnslyden av og til kan være litt lav. HDPVR'n klarer ikke å justere på lydnivåene for Dolby Digital lyd så er det feil på lydnivåene så må det oppstå et annet sted.
    Siden kommentaren er ok i senter så er det ganske sikkert Animal Planet som leverer lyden slik.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører jeg ikke CD HDPVR men på Speed racer i går/natt en gang på C+ HD eller hva kanalen heter for oss som ikke har annet enn familiepakke til vanlig så var lyden ut senterkanalen det jeg vil kalle borte . Jo det kunne skjelnes litt varierende sus ut av denne i Dolby Digital men all tale kom ut av left/right og da sterkt og fint .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nå kjører jeg ikke CD HDPVR men på Speed racer i går/natt en gang på C+ HD eller hva kanalen heter for oss som ikke har annet enn familiepakke til vanlig så var lyden ut senterkanalen det jeg vil kalle borte . Jo det kunne skjelnes litt varierende sus ut av denne i Dolby Digital men all tale kom ut av left/right og da sterkt og fint .
    Det kunne høres ut som om du mottok stereo.

Det er en "bug" i CD HDPVR som gjør at den gir ut stereo på CANAL+FILM HD dersom Engelsk er valgt som første eller andrevalg for lyd. Default er Engelsk andrevalg. Siden du ikke har HDPVR'n så er du kanskje ikke rammet av samme "bug".

Canal+ sine HD kanaler er ikke med i familiepakken.
    Hvilken mottager er det du bruker og ser du CANAL+ på parabol ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat skiftet til 01127kort og dermed CD HDPVR slik at jeg får benytte Vantagen min til å motta hd-kanaler og derfor har man denne perioden hvor alle kanaler er åpne .

Og forsterkeren min viste da tydelig mottak av Dolby Digital 5.1 så hvilket lydformat de faktisk sendte det er uvisst .

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nå har jeg akkurat skiftet til 01127kort og dermed CD HDPVR slik at jeg får benytte Vantagen min til å motta hd-kanaler og derfor har man denne perioden hvor alle kanaler er åpne .

Og forsterkeren min viste da tydelig mottak av Dolby Digital 5.1 så hvilket lydformat de faktisk sendte det er uvisst .
    Da var det selvfølgelig Dolby Digital 5.1. Det kan også sendes Dolby Digital 2.0 men dette har jeg aldri sett på Canal+Film HD . Dersom sendingen hadde vært i Dolby Digital 2.0 så hadde forsterkeren din indikert Dolby Digital 2.0. Min Denon viser dette med å indikere Dolby Digital og samtidig vise hvilken kanaler/høyttalere som er aktive.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den sier Dolby Digital med symboler som viser i dette tilfelle ht`s i bruk men lyden var som sagt en skuffelse spesielt siden jeg har hadde filmen på BD og vet hvorden det burde låte .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •