Canal Digital dropper TV 2 HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital dropper TV 2 HD

Helt siden RiksTV fikk rettigheter til å vise TV 2 HD, har det vært knyttet spenning til når de andre store distributørene ville få avtalen på plass og starte å sende kanalens nye høyoppløste programmer.

Canal Digital har vært en ledende leverandør av HD-kanaler, og mange ville nok tro de ville være hardt på ballen for å få rettighetene på plass for den norske kanalen. Nå dropper de TV 2 HD.

- Det har ikke lyktes å få en avtale om distribusjon av TV 2s HD-innhold, forteller Jørgen Thaule, informasjonsdirektør i Canal Digital til Teknofil.

Urimelige vilkår
    For at Canal Digital skal kunne sende innholdet fra den nye HD-kanalen til TV 2, bindes de også opp til å distribuere de andre standardkanalene. Dette synes Canal Digital er urimelig, samt at prisen er høy.

- Alf Hildrum krever urimelige vilkår, blant annet på pris og ved å binde opp HD-innholdet til distribusjon av standard digital og analoge signaler i kabelnettet, forklarer Thaule.

LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    For at Canal Digital skal kunne sende innholdet fra den nye HD-kanalen til TV 2, bindes de også opp til å distribuere de andre standardkanalene. Dette synes Canal Digital er urimelig, samt at prisen er høy.
    Dette forstår jeg ikke. Driver ikke CD (og Get og Lyse og ....) og distribuerer alle TV 2 sine kanaler i dag. Det er jo bare TV2, Zebra, Filmkanal og Nyhetene. Er det flere ? Sporten er jo betalkanal uansett.

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Dette forstår jeg ikke. Driver ikke CD (og Get og Lyse og ....) og distribuerer alle TV 2 sine kanaler i dag. Det er jo bare TV2, Zebra, Filmkanal og Nyhetene. Er det flere ? Sporten er jo betalkanal uansett.

/Øystein

Jeg lurer på om dette har med TV2 Filmkanalen å gjøre. Denne ligger ikke i grunnpakken hos CD i alle fall. Du må da opp på familiepakken, og dette gjelder både kabel og parabol.

Jeg tror ikke TV2 HD kommer til å overleve lenge uten backing av CD, MTG, GET, Lyse. Riks-TV kundene er i ekstremt undertall i forhold til de som mottar signaler fra andre leverandører. Hvorfor er TV2 så forbanna griske?!

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    . Hvorfor er TV2 så forbanna griske?!
    De ser vel overskuddet deres i 2008-2009 og tar seg betalt deretter? På samme måte som telenor mener at nordmenn har råd til å betale dobbelt så mye for iphone som svenskene

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    . Hvorfor er TV2 så forbanna griske?!
    De ser vel overskuddet deres i 2008-2009 og tar seg betalt deretter? På samme måte som telenor mener at nordmenn har råd til å betale dobbelt så mye for iphone som svenskene
    Nye iPhone på billigsalg i Sverige - nyheter - Dagbladet.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Overskudd og underskudd 2008/2009

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det løsner vel etterhvert. Hverken TV2 eller CD kan leve uten hverandre på sikt.
    For min del venter jeg enda på en HD-dekoder med kvalitet fra CD, så med denne nyheten kjøpte jeg meg litt mer tid. Aldri så galt at det ikke er godt for noe

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden