Torodial T-90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Torodial T-90

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Torodial T-90

Hei!

Jeg har en Torodial T-90 som henger på veggen. Bruker følgende:

SatLex Digital :: Teknikk :: Kalkulator :: WF Toroidal Kalkulator

Det ser ut til å fungere greit i forhold til elevation og skew. Azimuthen har jeg ikke så mye peiling på dessverre men her bare drar jeg frem og tilbake. LNB plasseringen stemmer rimelig godt med hva som står på nettsidene av plassering på bærebjelke. (Astra 1 og Hotbird)

Mitt spørsmål er: Jeg ønsker å ta inn Astra 2D. Er det mulig hvor jeg bor (Egersund 1 time bil sør for stavanger)?. Jeg har montert parabolen med astra 2D som det ene ytterpunktet og Hotbird som det andre. Her finner jeg Astra 1og Hotbird helt etter kalkulator og med 90% signalkvalitet. Når jeg setter hodet på Astra 2D så er det ingen liv. Hva kan være galt? Kan det lønne seg og legge inn andre ytterpunkt for å bedre signalmottaket til Astra 2d??

Er satelittene lenger øst for Astra 2D enklere å ta inn?

Håper sårt på svar:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slettis
    Hei!

Jeg har en Torodial T-90 som henger på veggen. Bruker følgende:

SatLex Digital :: Teknikk :: Kalkulator :: WF Toroidal Kalkulator

Det ser ut til å fungere greit i forhold til elevation og skew. Azimuthen har jeg ikke så mye peiling på dessverre men her bare drar jeg frem og tilbake. LNB plasseringen stemmer rimelig godt med hva som står på nettsidene av plassering på bærebjelke. (Astra 1 og Hotbird)

Mitt spørsmål er: Jeg ønsker å ta inn Astra 2D. Er det mulig hvor jeg bor (Egersund 1 time bil sør for stavanger)?. Jeg har montert parabolen med astra 2D som det ene ytterpunktet og Hotbird som det andre. Her finner jeg Astra 1og Hotbird helt etter kalkulator og med 90% signalkvalitet. Når jeg setter hodet på Astra 2D så er det ingen liv. Hva kan være galt? Kan det lønne seg og legge inn andre ytterpunkt for å bedre signalmottaket til Astra 2d??

Er satelittene lenger øst for Astra 2D enklere å ta inn?

Håper sårt på svar:-?

Du kan også sjekke her inne Javascript for antenna lookangles calculations

Den skal da ligge 28.2 grader øst, og tilsvarer da 154 på kompasset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •