HD med Dreambox ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD med Dreambox ??

Hei. Helt ny her så kommer med et par spørsmål angående dreambox.
    Har man mulighet for å se på Eurosport HD , CD HD og andre HD kanaler med de nye dreamboxene på markedet?

-Clas

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torcla
    Har man mulighet for å se på Eurosport HD , CD HD og andre HD kanaler med de nye dreamboxene på markedet?

-Clas
    Nå er vel både ViaSat og Canal Digital sine HD-kanaler låst til mottakere fra henholdsvis ViaSat og CD, så da må du nok finne andre HD-kanaler å glo på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fint det, men det er litt komplisert med cam osv. viss du ikke har gjort det før!
    Skulle du ville kjøpe en kan du gå innom siden under nicket mitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GizmoPower
    Funker fint det, men det er litt komplisert med cam osv. viss du ikke har gjort det før!
    Skulle du ville kjøpe en kan du gå innom siden under nicket mitt!

Du HAR fått med deg at begge leverandører sperrer tilgang til HD-kanalene uten godkjent utstyr, eller har du bodd under en stein siden april?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Klare og fine HD bilder på min dreambox

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    Du HAR fått med deg at begge leverandører sperrer tilgang til HD-kanalene uten godkjent utstyr, eller har du bodd under en stein siden april?
    Du vet hva DU snakker om siden du er så bastant?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torcla

-Clas
    Det som er situasjonen nå er at det kommer an på hvilken nummerserie ditt CD-kort har. Noen CD-kort virker (foreløpig) greit med HD-kanalene i mottakere som ikke er godkjent av Canal Digital. Ifølge donrosa vil dette endre seg når CD begynner med hardwarepairing.

Det er hvertfall slik jeg har forstått det, og jeg kan bekrefte at foreløpig virker mitt CD-kort med HD-kanaler på min Vantage mottaker.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pairing

Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det som er situasjonen nå er at det kommer an på hvilken nummerserie ditt CD-kort har. Noen CD-kort virker (foreløpig) greit med HD-kanalene i mottakere som ikke er godkjent av Canal Digital. Ifølge donrosa vil dette endre seg når CD begynner med hardwarepairing.

Det er hvertfall slik jeg har forstått det, og jeg kan bekrefte at foreløpig virker mitt CD-kort med HD-kanaler på min Vantage mottaker.
    Viasat kjører jo dette i dag, gjør de ikke?, tror da det.
    Og hos meg virker da ikke HD kanalene til Viasat!

Uansett så vil man helt sikkert finne en løsning på dette også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Du vet hva DU snakker om siden du er så bastant?
    donrosa og Polarbear har rett. HD-kanalene virker en stund, og vips...så er de borte uten matchende kortnummer og mottaker fra CD.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    donrosa og Polarbear har rett. HD-kanalene virker en stund, og vips...så er de borte uten matchende kortnummer og mottaker fra CD.
    Vel .. det har virket fint i min Vantage mottaker i over ett år, og gjør det fremdeles. Så jeg tror ikke Canal Digital har startet med hardware pairing enda.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    donrosa var bastant på at det ikke går an..polarbear sier det kan gå an..jeg mener polarbear har mest rett

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste.

Her er svaret, tro eller ikke, det gjør en i kirken

Viasat, virker ikke HD kanaler i dag.
    CD, virker som bare det, i DAG, har ikke hørt noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel .. det har virket fint i min Vantage mottaker i over ett år, og gjør det fremdeles. Så jeg tror ikke Canal Digital har startet med hardware pairing enda.
    Det som er garantert fra CD sin side er at ingen andre enn CD sine offisielle skal kunne ta imot HD-kanaler. Dette vil være effektivt før året er omme. Noen har merket det allerede, men resten vil miste de etter hvert.

Dette er fakta.

Nå er det slik at de med 01121- og 01126-kort ikke mottar HD-oppdateringene fra Conax. Denne oppdateringen vil senere bli sendt sammen med pairingen til disse boksene slik at kun de dekodernummerene som ligger inne på kundebildet ditt vil kunne gi deg HD-kanalene.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er garantert fra CD sin side er at ingen andre enn CD sine offisielle skal kunne ta imot HD-kanaler. Dette vil være effektivt før året er omme. Noen har merket det allerede, men resten vil miste de etter hvert.
    Ja, det er slik jeg har forstått det også. Håper at CAM-løsningen vil være på plass når dette skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er slik jeg har forstått det også. Håper at CAM-løsningen vil være på plass når dette skjer.
    Joda, men CAMene vil også være registrerte med serienummer på kundebildet ditt. Disse MÅ kunne ta imot pairing for å kunne fungere med HD.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men CAMene vil også være registrerte med serienummer på kundebildet ditt. Disse MÅ kunne ta imot pairing for å kunne fungere med HD.
    Jada, det forstår jeg. Det som trengs er å få pairet kort med CAM. Sikkert på samme måte som RiksTV CAM m/RiksTVkort jeg hadde i en tidligere Vantage tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi skulle gjort som franskmennene!

Dette med at man ikke får lov til å se Via eller CD uten deres egne LOBOTOMERTE mottakerene skulle vi, kundene, ha gjort noe med. Vi skulle ALLE SAMMEN ha sagt opp våre abonementer og forlangt å få lov til å se deres kanaler på SKIKKELIGE mottakere!
    Franskmenn finner seg ikke i hva som helst og lager skikkelige tumulter når det er noe, men vi dumme nordmenn bare trekker på skuldrene og finner oss i alt! Hvorfor i ******* skal ikke jeg få lov til å se de kanalene jeg vil på min Dreambox 8000 som inneholder masse flotte finesser i stedet for å se det på en lobotomert lortboks???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under den steinen har jeg Dreambox med HD kanaler enten du vil eller ikke. Jeg vet de strever med å pare kort mot boks osv, men dreambox har mange fine camer som fungerer pr. dags dato!

For ikke lenge siden virket ikke de nye viasat kanalen pga. kort paring mot box!

Du har en: stbid fra org box kortet er paret mot, som du gjør om til hex, så legges den inn i camen og vips så virket kortet igjen!
    Det vil nok skje mere angående kort paring i nermeste framtid, uten tvil men vi må jo ha noe å gjøre vi med dreambox oxo!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GizmoPower
    Under den steinen har jeg Dreambox med HD kanaler enten du vil eller ikke. Jeg vet de strever med å pare kort mot boks osv, men dreambox har mange fine camer som fungerer pr. dags dato!

For ikke lenge siden virket ikke de nye viasat kanalen pga. kort paring mot box!

Du har en: stbid fra org box kortet er paret mot, som du gjør om til hex, så legges den inn i camen og vips så virket kortet igjen!
    Det vil nok skje mere angående kort paring i nermeste framtid, uten tvil men vi må jo ha noe å gjøre vi med dreambox oxo!!
    Jo, det kan nok hende det, men vi hadde besøk av Conax som holdt foredrag angående den nye teknologien som ligger til rette i HD-mottakerene og mulighetene på de nyeste kortene som skal gjøre dette til en SVÆRT VANSKELIG greie, men jeg er sikker på at ingenting er umulig.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det kan nok hende det, men vi hadde besøk av Conax som holdt foredrag angående den nye teknologien som ligger til rette i HD-mottakerene og mulighetene på de nyeste kortene som skal gjøre dette til en SVÆRT VANSKELIG greie, men jeg er sikker på at ingenting er umulig.

Kan ikke se at dette er på trappene i de andre Nordiske landene, Canal Digital
    er nå der også.Hva er grunnen til dette?
    TV-Norge HD , Canal Film HD og Canal Sport HD vil disse kanaler også komme
    under denne pairinga?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •