HD med Dreambox ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @donrosa du har ikke svart på dette ennu, traff jeg et sårt punkt eller vet du ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Jo, det kan nok hende det, men vi hadde besøk av Conax som holdt foredrag angående den nye teknologien som ligger til rette i HD-mottakerene og mulighetene på de nyeste kortene som skal gjøre dette til en SVÆRT VANSKELIG greie, men jeg er sikker på at ingenting er umulig.

Kan ikke se at dette er på trappene i de andre Nordiske landene, Canal Digital
    er nå der også.Hva er grunnen til dette?
    TV-Norge HD , Canal Film HD og Canal Sport HD vil disse kanaler også komme
    under denne pairinga?
    ALLE Canal Digitals HD-kanaler vil være beskyttet mot bruk på uoffisielle mottakere. Om dette planlegges hos de andre avdelingene hos Canal Digital, vet jeg dessverre ikke, eller om de har andre avtaler hos programdistributørene igjen, vet jeg heller dessverre ikke. Men med tanke på at CD er norskeid og Conax er norskeid, så kan det hende de vil teste dette her på hjemmebane først, men dette er bare spekulasjoner fra min side.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital + Telenor = "Veldig god service "

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Canal Digital + Telenor = "Veldig god service "
    Eller om du vil: Canal Digital = Telenor = "Veldig god service"

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ut av topic ,
    Who cares about CD og Conax planer
    Det som er viktig at min nye Sky HD kort fungerer i min Dreambox 8000 HD
    Maken til HD kvalitet og anntall HD kanaler kan kundene til CD kan bare dømme om . Det gikk samme rykter at den nye kortet til Sky skal kun fungere i original mottakeren , men vips.... , så komm m**x og alt komm på sin plass i DB'n

Lurer på hvor lenge skal CD sin pairing holde tett ?
    Vi må ikke glemme at ting som er laget av mennesker kan ødelegges av samme mennsker:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, en ting tror jeg nok sikkert man kan si, kjører dem full Cam pairing, så vil det bli et uendelig mas å få kortene sine til å fungere, vil bli å bytte tallverdier eller noe sånt, og da sannsynligvis rimelig ofte...

Det sagt så håper jeg en luring finner ut noe annet.

For, jo, jeg forstår at begge tilbydere ønsker å skjerme kortene sine fra det alle vet, men ingen sier noe om, nemlig kortdeling.

MEN, og det er et stort MEN, mange av oss som har disse boksene kjører helt lovlige kort, og ønsker å bruke tuneren vi selv mener er best og som har masse annet nyttig snack.

Selv er jeg Viasat kunde, har DM800, men ingen HD kanaler.

Hvorfor? Jo fordi jeg fortsatt ønsker å bruke min DM800, som jeg også bruker til mye annet, og jeg ønsker ikke at andre skal bestemme at jeg MÅ ha en boks til under TV for å få inn kanalene.

så jeg kjører videre, uten HD, også boikotter jeg hele greia, når fremtiden tvinger meg over på noe annet.

Om nok folk hadde gjort dette så _kan_ det være det hadde fungert.

Men det er nok et annet stort problem rundt akkurat dette, vi er nok i et veldig lite mindretall som Viasat & Co bare gir blanke f i....

Vel, penga mine mister dem i hvertfall med tid og stunder. Så sånn er det med det.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

En ting er 100% sikker , disse selskaper vil gjerne monopolisere markedet , ønsker dem lykke til .
    Skal sette terrestriel tuner i min DM 8000 HD for å få adgang til gratis NRK 1,2,3 via bakkenettet , resten av pengene mine går videre til BSKYB i England , da SKY
    HD kortet mitt fungerer som en drøm i min Dreambox .
    Jeg bytter IKKE min Dreambox 8000 til lobotomerte PVR tuneren til CD , det er jammen ikke lett å kjøre Audi A8 og plutselig sette seg i en LADA , nei takk .

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •