Dreambox i flere rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox i flere rom

Hei, ny her.

Jeg har et spørsmål vedrørende å ha dreambox i flere rom. Noen som vet hvordan jeg kobler til dette? Pr. i dag har jeg en parabol med to LNB-hoder (en utgang på hver). Tror disse dekker thor og sirius, altså canal+ og viasat. Disse er koblet videre inn på en switch og så direkte til dreambox. Ønsker meg heretter muligheten til å se på ulike kanaler i 3 forskjellige rom.

Innspill mottas med stor takk:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avb738
    Hei, ny her.

Jeg har et spørsmål vedrørende å ha dreambox i flere rom. Noen som vet hvordan jeg kobler til dette? Pr. i dag har jeg en parabol med to LNB-hoder (en utgang på hver). Tror disse dekker thor og sirius, altså canal+ og viasat. Disse er koblet videre inn på en switch og så direkte til dreambox. Ønsker meg heretter muligheten til å se på ulike kanaler i 3 forskjellige rom.

Innspill mottas med stor takk:-D
    Da får du ha tre dreamboxer da? tre løsninger som beskrevet ovenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg har forstått det sånn. Vet du hvordan jeg kobler disse til en parabolantenne? Må jeg skifte ut LNB-hodene til noen med flere utganger eller noe sånt? Trenger jeg ny switch?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg har forstått det sånn. Vet du hvordan jeg kobler disse til en parabolantenne? Må jeg skifte ut LNB-hodene til noen med flere utganger eller noe sånt? Trenger jeg ny switch?
    Enten en multiswitch eller to nye Q-LNB hoder (en til Thor og en til Sirius) og så to nye switcher som du samkobler ledningene fra thor+siruis til dreambox nr to og samme med nummer 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Takker for hjelpen! Vet du hva som er den billigste løsningen? Er det noe ekstra jeg må ta hensyn til dersom jeg ønsker å koble til HD-klare dreamboxer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Takker for hjelpen! Vet du hva som er den billigste løsningen? Er det noe ekstra jeg må ta hensyn til dersom jeg ønsker å koble til HD-klare dreamboxer?
    Ja, at du ikke får noe HD-bilde av i hvert fall fra Thor-satelliten.
    Billigste løsningen kommer litt an på hvordan du gjør det. Har du standard LNB nå eller er det noen spesiell løsning der? Bare si til f.eks CD at LNB din har gått til H**** og at du evnt vil si opp om du ikke får noen ny, og prøv samme hos viasat. Ellers koster vel ikke enkeltswitcher så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel...hvordan skal jeg gjøre det for å få HD-bilde fra Thor da? Litt av vitsen er at jeg skal kunne se f.eks. fotballkamper (CD) i HD. Jeg har 2standard LNB-hoder i dag, med kun en utgang på hver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel...hvordan skal jeg gjøre det for å få HD-bilde fra Thor da? Litt av vitsen er at jeg skal kunne se f.eks. fotballkamper (CD) i HD. Jeg har 2standard LNB-hoder i dag, med kun en utgang på hver.
    For å se noe fra CD i HD fremover så må du ha en CD-godkjent HD-mottaker.
    Bare få den Q-LNB fra CD og ViaSat, så er det i boks der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •