Hvordan stille inn ny kanal på Canal Digital PVR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan stille inn ny kanal på Canal Digital PVR?

Prøver å stille inn en rumensk sportskanal, men får det ikke til. Jeg har frekvensen på den og SID og VPID som jeg trenger, men vet ikke hvor jeg fyller inn denne infoen for å få stilt inn kanalen.

Jeg skal se kamp om en times tid, så det haster!!

Takker for hjelp.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Prøver å stille inn en rumensk sportskanal, men får det ikke til. Jeg har frekvensen på den og SID og VPID som jeg trenger, men vet ikke hvor jeg fyller inn denne infoen for å få stilt inn kanalen.

Takker for hjelp.
    Det går ikke hvis det er Sagem HD-PVR. Hvis det er Grundig PVR så skal det gå fint. Bare å legge til frekvensen til kanalen og gjøre et søk på denne frekvensen ( det vil selvfølgelig kun fungere dersom kanalen ikke er kryptert).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det går ikke hvis det er Sagem HD-PVR. Hvis det er Grundig PVR så skal det gå fint. Bare å legge til frekvensen til kanalen og gjøre et søk på denne frekvensen ( det vil selvfølgelig kun fungere dersom kanalen ikke er kryptert).
    Det er vel en Grundig tror jeg. Har prøvd å legge til frekvens men får det ikke til. Finner ingen plass jeg kan legge til SID og VPID...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en Grundig tror jeg. Har prøvd å legge til frekvens men får det ikke til. Finner ingen plass jeg kan legge til SID og VPID...

Det må legges inn frekvens,polarisasjon og symbolrate. Deretter må det gjøres et "TP" søk på den aktuelle frekvensen.

Hva er frekvens,polarisasjon og symbolrate kanalen sender på ?
    Kunne tenkt meg å sjekke selv - jeg trodde egentlig at alle sportskanalene på
    Digi&Focussat er kryptert. Jeg har et USB DVB kort og kan lett sjekke om kanalen du ønsker å se er kryptert.

På side 45 i manualen står det faktisk hvordan du skal legge til en ny transponder:
    http://www.canaldigital.no/upload/us...g_PVR_6450.pdf

Når du har lagt inn den nye transponderen(frekvensen) så kan du følge kanalsøk guiden men med litt modifisering. I steg 3 velger du nå den nye transponder frekvensen du har lagt inn. Som "Type søk" velger du TP og følger resten av guiden.

Grundig PVR DSR 6450 & 6452 - Canal Digital NO

Da vil de kanalene som sender på den aktuelle transponderen havne helt sist i kanallista på mottageren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det må legges inn frekvens,polarisasjon og symbolrate. Deretter må det gjøres et "TP" søk på den aktuelle frekvensen.

Hva er frekvens,polarisasjon og symbolrate kanalen sender på ?
    Kunne tenkt meg å sjekke selv - jeg trodde egentlig at alle sportskanalene på
    Digi&Focussat er kryptert. Jeg har et USB DVB kort og kan lett sjekke om kanalen du ønsker å se er kryptert.

På side 45 i manualen står det faktisk hvordan du skal legge til en ny transponder:
    http://www.canaldigital.no/upload/us...g_PVR_6450.pdf

Når du har lagt inn den nye transponderen(frekvensen) så kan du følge kanalsøk guiden men med litt modifisering. I steg 3 velger du nå den nye transponder frekvensen du har lagt inn. Som "Type søk" velger du TP og følger resten av guiden.

Grundig PVR DSR 6450 & 6452 - Canal Digital NO

Da vil de kanalene som sender på den aktuelle transponderen havne helt sist i kanallista på mottageren din.

Thor 3 (0.8W) - 11747.00 H - Txp: 2 - Beam: Nordic DVB-S (QPSK) - 28000 5/6 - NID:4369 - TID:5

Frekvens: 11747, SID:1003 VPID: 7103

Kanalen heter SportKlub Romania.

Ser uikke ut som linkene dine fungerer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thor 3 (0.8W) - 11747.00 H - Txp: 2 - Beam: Nordic DVB-S (QPSK) - 28000 5/6 - NID:4369 - TID:5

Frekvens: 11747, SID:1003 VPID: 7103

Kanalen heter SportKlub Romania.

Ser uikke ut som linkene dine fungerer.
    Linken til brukermanualen fungerer.
    Den andre linken fungerer også men du må trykke på linken for
    "Hjelp til kanalsøk" på siden som dukker opp.

Har fått inn kanalen nå med en Force så da er den ikke er kryptert.

Ser Charity Sheild matchen mellom Chelsea og Man U.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til manualene nå, men får det ikke til med PVRen til Canal Digital. Grundig sin manual funket ikke. Er ikke samme menyen som min dekoder. Jeg har Canal Digital HD PVR.
    Har prøvd kanalsøk og tastet inn frekvensen, men den finner ingen kanal. Vet ikke om det er noe spesielt man må gjøre...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til manualene nå, men får det ikke til med PVRen til Canal Digital. Grundig sin manual funket ikke. Er ikke samme menyen som min dekoder. Jeg har Canal Digital HD PVR.
    Har prøvd kanalsøk og tastet inn frekvensen, men den finner ingen kanal. Vet ikke om det er noe spesielt man må gjøre...
    Med Canal Digitals HD-PVR kan du ikke legge inn andre kanaler. Den kan kun motta de Norske Canal Digital kanalene med den softwaren som er på boksen nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for hjelp.

Du må jo også huske at i tillegg til å velge riktig satelitt og LNB-type så må du også ha et mikrobølgehode som er rettet mot denne satelitten som kanalen du ønsker å få inn fra ligger, right?

Dessuten som nevnt er det enda ikke mulighet for å få inn andre kanaler med denne boksen enda, vent på ny SW.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •