Undertekst på Discovery Channel Norway

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Undertekst på Discovery Channel Norway

Hei,
    er det noen som vet hvordan man får undertekst (subtitles) på Discovery Channel Norway? (Via parabol, Canal Digital på Thor 3/5 @ 0.8°W)

Jeg ser at det er undertekst på tekst-tv på en side som ligger mellom 600-700, men den tekstingen oppdaterer seg ikke hos meg, dvs den står fast på den setningen som blir sagt i det øyeblikket man kommer inn på tekst-tv siden.

Har ikke klart å finne ut hvilket sidetall det er, men om man går inn på side 600, og så blar en side opp, så kommer den tekstingen frem...

På riks-tv så er samme kanal tekstet automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Hei,
    er det noen som vet hvordan man får undertekst (subtitles) på Discovery Channel Norway? (Via parabol, Canal Digital på Thor 3/5 @ 0.8°W)

Jeg ser at det er undertekst på tekst-tv på en side som ligger mellom 600-700, men den tekstingen oppdaterer seg ikke hos meg, dvs den står fast på den setningen som blir sagt i det øyeblikket man kommer inn på tekst-tv siden.

Har ikke klart å finne ut hvilket sidetall det er, men om man går inn på side 600, og så blar en side opp, så kommer den tekstingen frem...

På riks-tv så er samme kanal tekstet automatisk.
    For å få et vettugt svar bør du nok opplyse om hvilken tuner du bruker, men et forslag kan jo være å gå inn i menyen og sjekke om "undertekst" eller "subtitles" står markert som norsk.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    For å få et vettugt svar bør du nok opplyse om hvilken tuner du bruker, men et forslag kan jo være å gå inn i menyen og sjekke om "undertekst" eller "subtitles" står markert som norsk.
    Jeg har en Kathrein UFS 910. Finner ingen info om undertekst/subtitles i menyen.
    Er det noen som har fungerende teksting på denne kanalen via satellitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin dag.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av interfector
    Har Discovery noen gang hatt stabile undertekster ?
    Jada det funker uten problemer. Har sett en god del på Discovery Norge med min Topfield 7700 HDPVR og har enda ikke lagt merke til noen problemer. Ikke alle mottagere har like stabil og god undertekst funksjon. Kathrein UFS 910 er sannsynligvis blandt disse...? Mottageren skal automatisk legge ut undertekst fra riktig teletext side på Discovery Norge så lenge mottageren er satt til å foretrekke Norsk undertekst. Det skal IKKE fungere slik at man selv må taste inn sidenummeret i teletext.

Jeg ser Discovery Norge nå (Mythbusters) med Topfield 7700 HDPVR og underteksten fungerer helt fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •