Tips: Hvordan benytte begge PVR twin tunere med en coax kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips: Hvordan benytte begge PVR twin tunere med en coax kabel

Det er mulig å kjøpe en "stacker/destacker" som gjør at man kan benytte EN coax kabel inn til PVR'n som splittes inne. Har ikke forsøkt dette selv men det skal vist nok fungere helt fint med normale kabellengder. Multi Band Converter - Johansson

Hvis man har twintuner PVR og ikke har mulighet for å trekke ekstra coax så er denne redningen:
    http://btv.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=4853

Jeg har kun funnet en butikk som selger denne. Finner noen flere så er det jo interessant med linker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snart teste denne : Global Invacom Stacker Destacker Kit - CableCom Web

Cablecom er det mange handlere som kjøper produkter fra, så da blir det nok letter å få tak i denne en den fra Johansson.

Denne må jeg også teste, LNB med optisk for lange strekk : http://www.cablecom.no/UserFiles/Fil...0OptiskLNB.pdf

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en slik løsning hos meg. Bor i et sameie med en felles parabol fordelt på ni leil med multiswitch. Slik jeg forstår det, er det ingen ledige utganger på multiswitchen. Det er strukket kabel i rør inn til leil. Må jeg gjøre noe ute ved multiswitchen/ parabolen, eller holder det at jeg kobler opp en stacker/destacker inne i leil?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://btv.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=4475
    Jeg har skaffa meg en slik en, men ble litt usikker på koblinga. Det er mulig å feste 2 coax kabler til den, men er det meninga? Siden jeg har stjernenettverk så må jeg vel sette inn en endemotstand..? Hmm...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Vurderer en slik løsning hos meg. Bor i et sameie med en felles parabol fordelt på ni leil med multiswitch. Slik jeg forstår det, er det ingen ledige utganger på multiswitchen. Det er strukket kabel i rør inn til leil. Må jeg gjøre noe ute ved multiswitchen/ parabolen, eller holder det at jeg kobler opp en stacker/destacker inne i leil?
    Du må koble en boks ved multiswitch og denne må ha 2 signaler inn, så deles de 2 signalene opp igjen inne hos deg.
    Har aldri hørt om en Multiswitch med 9 utganger, normalen er partall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SeiGGy
    Jeg har skaffa meg en slik en, men ble litt usikker på koblinga. Det er mulig å feste 2 coax kabler til den, men er det meninga? Siden jeg har stjernenettverk så må jeg vel sette inn en endemotstand..? Hmm...
    Hva skal du bruke den til?
    Det er meninga å ha 2 seperate SAT signaler til denne slik at du kan bruke den til en HD PVR med 2 tunere.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du må koble en boks ved multiswitch og denne må ha 2 signaler inn, så deles de 2 signalene opp igjen inne hos deg.
    Har aldri hørt om en Multiswitch med 9 utganger, normalen er partall.
    Aha, da er det godt mulig at det er 10 utganger på multiswitchen. Kanskje jeg kan sikre med den tiende i så fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •