Splitter på satelitt signal.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Splitter på satelitt signal.

vet ikke om dette er noe alle vet, men jeg viste det ikke så kansje dette kan hjelpe flere her på forumet.

Jeg har just kjøpt meg en Viasat HDPVR motaker, som trenger 2 kabler fra hodet og ned. da jeg ikke hadde så veldig lyst til å legge enda en kabel søkte jeg rundt på nettet for å se om det fantes en splitter til satelitt signal. de jeg fant som var for satelitt, kostet flere hundre kroner.

Tok en tur til Clas Ohlson og fant der en splitter for kabel tv.
    kjøpte en (89,-) og kablet den opp..
    og det fungerte UTMERKET!

er sikkert mange som vet dette fra før,men håper det er til hjelp for andre.

Ps : linken til Splitteren er Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalpj
    vet ikke om dette er noe alle vet, men jeg viste det ikke så kansje dette kan hjelpe flere her på forumet.

Jeg har just kjøpt meg en Viasat HDPVR motaker, som trenger 2 kabler fra hodet og ned. da jeg ikke hadde så veldig lyst til å legge enda en kabel søkte jeg rundt på nettet for å se om det fantes en splitter til satelitt signal. de jeg fant som var for satelitt, kostet flere hundre kroner.

Tok en tur til Clas Ohlson og fant der en splitter for kabel tv.
    kjøpte en (89,-) og kablet den opp..
    og det fungerte UTMERKET!

er sikkert mange som vet dette fra før,men håper det er til hjelp for andre.

Ps : linken til Splitteren er Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Du har nok hatt litt flaks for dersom det er vanlig universal LNB til HDPVR'n så vil du garantert så problemer med at du ikke kan ta opp på enkelte kanaler mens du ser på en annen en.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at dette er merket "delefilter for kabel-tv", noe du vil merke om du forsøker å ta opp samtidig som du ser på to ulike transpondere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke noe problem

Sitat Opprinnelig postet av luria
    Det er en grunn til at dette er merket "delefilter for kabel-tv", noe du vil merke om du forsøker å ta opp samtidig som du ser på to ulike transpondere.
    Har ikke vært noe problem i det hele tatt.. spiller inn nå fra en kanal mens jeg ser på en annen.. alt fungerer utmerket.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært noe problem i det hele tatt.. spiller inn nå fra en kanal mens jeg ser på en annen.. alt fungerer utmerket.
    Mange kombinasjoner vil fungere men du vil få trøbbel når du tar opp en horisontal kanal og skal se en vertikal. Da vil det bli sort skjerm. Dersom du ser en horisontal kanal og tar opp en vertikal kanal så vil det ikke bli noe opptak.

Så lenge du er fornøyd så er det bra men dersom det skjer merkelige saker så vet du hvorfor :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Mange kombinasjoner vil fungere men du vil få trøbbel når du tar opp en horisontal kanal og skal se en vertikal. Da vil det bli sort skjerm. Dersom du ser en horisontal kanal og tar opp en vertikal kanal så vil det ikke bli noe opptak.

Så lenge du er fornøyd så er det bra men dersom det skjer merkelige saker så vet du hvorfor :-)

Har testet det og. Viasat sin hdpvr bruker annevær inngang til annevær kanal. hvis den ene kabelen er ute, fungerer bare kanal 1,3,5 osv. og omvendt.

Har spilt inn fra flere kanaler mens jeg ser på andre, og som sakt er det ikke noe problem. alt fungerer knirkefritt.. har testet siden jeg postet første posten.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet det og.
    Her er det noe muffens. Enten er du bare ute og troller. Ellers så har du ikke testet det du sier du har testet. Signalet fra en LNB kan ikke splittes som et vanlig antennesignal. Det er toveiskommunikasjon mellom LNB og tuner. Tuner sender signal også til LNB. Det er derfor man har LNB'er med fler utganger som må benyttes hvis man bruker flere tunere, inkludert twin-tuner pvr. Men noen kombinasjoner av kanaler med samme polaritet vil altså virke selv med en enkel splitter.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Her er det noe muffens. Enten er du bare ute og troller. Ellers så har du ikke testet det du sier du har testet. Signalet fra en LNB kan ikke splittes som et vanlig antennesignal. Det er toveiskommunikasjon mellom LNB og tuner. Tuner sender signal også til LNB. Det er derfor man har LNB'er med fler utganger som må benyttes hvis man bruker flere tunere, inkludert twin-tuner pvr. Men noen kombinasjoner av kanaler med samme polaritet vil altså virke selv med en enkel splitter.
    Eneste mulighet må være om Viasat har levert SatCR eller Unicable LNB sammen med HDPVR'n. Da skal det gå fint å koble flere mottagere på samme kabel men jeg trodde egentlig det krevde en spesiell splitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tro meg eller ikke.

Hvis dere ikke tror, så er det jo ikke mitt problem. jeg har ikke hatt noe problem i det hele tatt med dette, og hvis noen har lyst til å komme å sjekke, så velkommen. bor i kristiansand.

kan ta bilder og laste opp hvis ikke dere tror jeg, men hvorfor skulle jeg kødde ? ville bare informere andre som kansje har et problem med å legge ned flere kabler.

vet ikke om dette funker på andre motakere, men på viasat sin HDPVR fungerer det utmerket.

men som sakt,elkommen inn tvilere så kan dere se for dere selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere ikke tror, så er det jo ikke mitt problem. jeg har ikke hatt noe problem i det hele tatt med dette, og hvis noen har lyst til å komme å sjekke, så velkommen. bor i kristiansand.

kan ta bilder og laste opp hvis ikke dere tror jeg, men hvorfor skulle jeg kødde ? ville bare informere andre som kansje har et problem med å legge ned flere kabler.

vet ikke om dette funker på andre motakere, men på viasat sin HDPVR fungerer det utmerket.

men som sakt,elkommen inn tvilere så kan dere se for dere selv.

Ps : er ikke en vanelig splitter, men en splitter for kabeltv

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale andre som forsøker det samme å tenke seg godt om, da dette raskt kan koste dem en ødelagt lnb når begge tunerne sender strøm til den samme lnb'en.

Sky HD F Splitter now "No Satellite Signal" - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis er det slik at en Universal LNB skifter mellom Vertikale og Horisontale transpondere ved å endre DC spenning på kabelen fra 14 til 18V. Hvis to forskjellige tunere da forsøker med hver sin DC spenning på kabelen blir det udefinert.

Kanskje signalstyrken er så kraftig at det blir "overhøring" når spenningen er udefinert (mellom 14 og 18V), men høres usannsynlig ut.
    Low-noise block converter - Wikipedia, the free encyclopedia

Samme problemstilling gjelder også for tilfellet om man mottar fra LO eller HI band da dette styres av 22khz tone.

Bfk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis det ikke er en spesiell lnb du har .så har du flaks på vilke kanaler du velger.for det er mange som sender vertikalt.
    vis dette hadde vert muligt så hadde det løst problemet for veldig mange innkudert meg.
    du kan jo prøve kommbinasjonen nrk2 som sender vertikalt og tv1000 family som sender horisontalt. og se om det går

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    vis det ikke er en spesiell lnb du har .så har du flaks på vilke kanaler du velger.for det er mange som sender vertikalt.
    vis dette hadde vert muligt så hadde det løst problemet for veldig mange innkudert meg.
    du kan jo prøve kommbinasjonen nrk2 som sender vertikalt og tv1000 family som sender horisontalt. og se om det går
    Viasat HDPVR støtter vel SatCR LNB'er så det kan jo være en slik LNB Viasat har levert... En coax fra SatCR LNB skal vel kunne splittes til 4 mottagere uten problemer men det krever at mottageren har software som støtter SatCR.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    Testet, funket perfekt.
    Spilte inn fra nrk2 mens jeg så på tv1000 om omvendt. alle kanaler fungerer.
    alt som blir spilt inn er der med bilde og lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten oppdatering. fungerer enda som fjell.. alle kanaler er der, og kan spille inn fra en kanal mens jeg ser på en annen.

Alt fungerer som det skal.
    Hodet er standardhode levert av Viasat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •