CD HD PVR 101 bruker 6 min til standby

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD HD PVR 101 bruker 6 min til standby

Hei.
    Jeg har hatt Canal Digital HD PVR 101 noen måneder med siste software (2.20) innstallert.

Den siste uken har den begynt å bruke fra ca. 3 minutter til ca. 10 minutter før den går i standby fra jeg trykker PÅ/AV knappen enten på fjernkontrollen eller i front av dekoderen.

Har kontaktet CD og fått ny dekoder men den bruker like lang tid på å gå i standby.

Dekoderen er også resatt etter alle kunstens regler uten at det hjalp.

Noen her som opplever det samme?

Takker på forhånd for svar.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, opplever akkurat det samme. EPG'en er også blitt utrolig treg og på kanten til ubrukelig etter de gikk opp til sju dager med informasjon. Virker som boksen har ekstremt lite internminne og at den ikke klarer å bruke harddisken til å mellomlagre ting.

Håpe på bedring med ny firmware før 2011 eller en ny boks fra leverandør som ikke heter Sagem.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, etter FW oppgraderingen bruker den lang tid på å slå seg av. Den har antakelig noen rutiner den går i gjennom før den går i stand by, sjekker for oppdateringer, laster ned epg feks?? Jeg vil anslå ett minutt eller noe slikt. Om det har blitt enda lenger ventetid i det siste har jeg ikke lagt merke til da jeg sjelden sitter og ser på at den går i stand by.. :-)
    Det kan kanskje være at boksen bruker ekstra lang tid på disse rutinene om signalkvaliteten ikke er optimal? Men det er kun spekulasjon.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lagt merke til noe slikt med min HDPVR enda (har kun en LNB tilkoblet). Det kan selvfølgelig være at jeg ikke har lagt merke til at mottageren bruker lang tid på å gå i standby siden jeg ikke har tenkt å bruke den på en stund da likevel :wink:

Det er mulig HDPVR'n utfører et kanalsøk når den settes til standby. Jeg trodde egentlig dette skjedde når man satte den "online" men det kan jo være mer fornuftig å gjøre dette når den skal settes i standby når man likevel ikke skal bruke mottageren. Gjøres det når mottageren settes "online" så vil det gi minst 10 sekunder lengre boot.

Kanallista sendes med mindre enn 10 sekunders interval så boksen bør ha mottatt fullstending kanalliste på under 10 sekunder. Hvis det er dårlig signal fra LNB (eller at en gammel DiseqC switch skaper problemer) så kan det jo tenkes at mottageren henger til den får timeout.

Dersom man har endret "default" transponder til en "ikke CD" transponder så vil det nok oppstå litt lang oppstartstid eller lang tid for å få mottageren i standby (siden mottageren ikke finner kanallista).

HDPVR har "default" transponder DVB-S 11247V 24500 som den henter kanallista fra.

Dette er samme transponder som sender TV2 Zebra så er den ok så er nok signalet ok fra 11247V 24500. Har man begge inngangene tilkoblet så kan det trolig skjekkes at begge inngangene er ok ved å se på TV2 hovedkanalen samtidig som PVR'n tar opp TV2 Zebra. Blir det ikke noe opptak på TV2 Zebra så kan det være trøbbel med LNB eller liknende.

Det er også mulig å benytte andre "CD" transpondere på 1-vest som "default" transponder. F.eks. DVB-S 11325H 24500.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er akkurat lik. Går fort i standby hvis jeg resetter den, men til vanlig bruker den mange minutter. Hører at harddisken spinner litt, men etter 15-30 sekunder, er mottakeren helt stille, men blinker allikevel i mange minutter før den går i standby.

Det merkelige er at under denne eviglange prossessen, så hvis du trykker på "power" knappen på fjernkontrollen, så setter den seg i standby mer eller mindre umiddelbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for svarene. Jeg kunne ha sitert litt fra dere alle.

Det er sikkert en sammenheng med den lange tiden og utvidelsen av EPG.
    I den HDPVR`n jeg returnerte bråkte harddisken kraftig under avslukkingen, den nye er nesten stille.
    Tipset fra Kim Olav skal jeg teste ut.

Til Bobben1:
    Jeg har LNB med fire utganger og bruker 2 av dem.
    Det virker som du har god teknisk innsikt på parabol-området.
    Er nivåene jeg oppnår tilstrekkelige?
    Har det noe for seg å lage en "skryteliste" av nivåene man oppnår på TV2Zebra?
    Ser at de er lavere på andre kanaler, det laveste hos meg er 156 på BBC News.
    Jeg har kun Norgespakken.

Informasjon om antennesignal når jeg ser på TV2Zebra
    SAT1 (TV2Zebra)
    Satelittnavn THOR Diseq-port A
    Frekvens 11247V Nivå 178
    ----------------------------------
    SAT2 (Startfrekvens)
    Frekvens 11247V Nivå 168

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkipelag1
    Til Bobben1:
    Jeg har LNB med fire utganger og bruker 2 av dem.
    Det virker som du har god teknisk innsikt på parabol-området.
    Er nivåene jeg oppnår tilstrekkelige?
    Har det noe for seg å lage en "skryteliste" av nivåene man oppnår på TV2Zebra?
    Ser at de er lavere på andre kanaler, det laveste hos meg er 156 på BBC News.
    Jeg har kun Norgespakken.

Informasjon om antennesignal når jeg ser på TV2Zebra
    SAT1 (TV2Zebra)
    Frekvens 11247V Nivå 178
    ----------------------------------
    SAT2 (Startfrekvens)
    Frekvens 11247V Nivå 168
    Skryteliste over signalstyrke har ingen stor verdi men verdiene du oppgir ser ganske så normale ut. Det er nok en "bug" i boksen , spesielt hvis den går ok til standby etter å ha blitt resatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Bobben1.

Ja den går i standby veldig raskt etter resetting.

---------------------------------------------

Til Kim Olav.

Tipset ditt er faktisk helt supert: to ikke altfor "tette" trykk på powerknappen på fjernkontrollen slukker den med en gang.

Jeg er kjempefornøyd så langt, men det er jo ikke slik som dette HDPVR`n skal være.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Arkipelag1]Til Bobben1.

Ja den går i standby veldig raskt etter resetting.

---------------------------------------------

Åssen er det du resetter den boxen der da? /eh

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkipelag1
    Til Kim Olav.

Tipset ditt er faktisk helt supert: to ikke altfor "tette" trykk på powerknappen på fjernkontrollen slukker den med en gang.
    Men da kan det jo være du avbryter en eller annen prosedyre den egentlig skal gå igjennom.. Men jeg vet ikke.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Mulig at en form for prosedyre blir avbrutt, men det ser ikke ut til å ha noen effekt på noe som helst. Men tiden til den går i standy, varierer. Noen ganger bruker den bare 10-20 sekunder.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av hvorfor den brukte så lang tid på å avslutte hos meg. Rensket harddisken for samtlige opptak og den har etter det stoppet på to-tre sekunder. Når jeg hadde problemene var den mellom 50 - 60% full.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Fant ut av hvorfor den brukte så lang tid på å avslutte hos meg. Rensket harddisken for samtlige opptak og den har etter det stoppet på to-tre sekunder. Når jeg hadde problemene var den mellom 50 - 60% full.

Jeg prøvde også å slette alle innspilte program men det hjalp ikke, så det er tydeligvis en mystisk feil dette.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, rart. Sær maskin vi har fått oss gitt. Min har nå skrudd seg av superkjapt etter jeg slettet alt. Skal prøve å spille inn opp mot 50-60% igjen og se hva som skjer.

Skal kun ha den ett par måneder til så blir den vel lagt ut på bruktmarkedet her. Skal flytte på meg så da blir det kun Grundig 8860'en (RiksTV) som gjelder. Så noen som vurderer en HD-PVR til Canal Digital i løpet av høsten til en hyggelig pris er det bare å si fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår ettermiddag (Søndag 12/7) viste EPG`n kun 2 programmer frem i tid.
    Da jeg slukket HDPVR`n brukte den kanskje 5 sekunder på det.
    Dette vedvarte noen ganger da jeg startet og stoppet for å teste.
    Men da EPG`n viste 5 dager frem i tid brukte den på nytt ca 6 minutter for å gå i standby.

Det ligger nok en BIG BUG eller lite minne begravet her.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var dette som gjorde utslaget hos meg også. Trodde det var opptakene på disken som gjorde den treg, men glemte å koble til lnb 2 når jeg flyttet den og EPG'en viste da kun to programmer frem og var superkjap til å skru seg av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •