Kjøpshjelp HD-dekoder (CD-parabol)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpshjelp HD-dekoder (CD-parabol)

Nå som TV2 er like rundt hjørnet med HD-sendinger og både skatte- og feriepenger er på vei inn... så klør det så i fingra at jeg er nødt til å ha meg en HD-dekoder. Har forøvrig family-abonnement fra Canal Digial på parabol hvis det er av betydning.

Overgang til CD's egen HD-dekoder koster meg 1995,- og den frister lite. Broder'n har en sånn og jeg vil påstå at min SD-dekoder er vesentlig bedre i bruk. Forsåvidt understøttet av mange tråder på dette forumet.

De fleste trådene her går på de beste boksene og prisklasser i 8-10k, hvilket er for mye. Det er godt bilde og funksjonalitet som er viktig, så får PVR-muligheter osv komme sekundært. Jeg klarer ikke bli klok på noe konkret siden alle trådene her er på 50sider og oppover

Det jeg ønsker er forslag til:
    1: God HD-dekoder, inngangsmodell. Intuitiv meny og bra bilde.
    2. HD-dekoder med opptaksmulighet, helst mulighet for opptak mot nettverksdisk hvis mulig. Så slipper jeg hele støyproblematikken.

Og ikke minst; Hvor får man kjøpt dette. Virker som det er Dreambox og Ipbox som er å få kjøpt i Norge og da til ågerpris..

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert Vantage HD 8000S. Etter min oppfatning leverer den utrolig gode og skarpe bilder. Hvis du setter i harddisk, så kan tuneren settes opp slik at harddisken slår seg av når den ikke er i bruk. Da vil den heller ikke støye unødvendig.

Det skal nevnes at Canal Digital har uttalt at de vil "forbedre sikkerheten" i 2009. Det er delte meninger om det betyr at ikke godkjente mottakere vil slutte å fungere med CD kort. Ifølge rykter som er postet på et svensk forum, så har eksperter sagt at Vantage og Hyro fremdeles vil virke.

Pris hos forhandler er 4795, men jeg har sett 2 ganger at brukte mottakere selges for 3500.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar det var denne du mente?
    SANTRONIC Webshop
    Fint om du har en link til den forhandleren du tenkte på, den ligger stort sett over 5k så vidt jeg kan se. Den virket ganske snacksy, ingen tvil om det. Overkommelig pris og med full funksjonalitet. Ikke støtte for nettverksdisker, men så lenge det er tilrettelagt for ettermontering av HD, så kan man finne en stillegående sak.
    Litt risky hvis CD skal bli vanskelige utover året, men da kan den kanskje selges til en Viasat-kunde? Jeg har forøvrig ingen forståelse for sperring av andre dekodere, de burde i det minste tilbudt en dyrere variant for de som ønsket det. Men det er vel en annen diskusjon..

Leste i vinter om en dekoder med nettverksfunksjonalitet. Hadde du to, så holdt det med kort i den ene, koden ble replikert. Noen som husker den?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig gode erfaringer med dette firmaet:
    Vantage Twin HD 8000S - Maxsat.no

Jeg vet ikke helt hva du mener med replikering av kort, men Vantage tunerne har mulighet for noe lignende også. Det er imidlertid ikke lov å diskutere slikt på dette forumet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset.
    Når jeg kikker litt rundt på de andre modellene som f.eks Maxsat og Santronic selger, så ser man ikke uten videre hva som skiller de i praksis.
    Hva er f.eks den store forskjellen på 7100HD og 8000HD? Og siden ingen andre har tipset om IPBox og andre varianter, så glemmer vi de for denne gang..

Hvordan er forresten støynivået på denne enheten?
    Og er det plug'n'play eller må man påregne endel tid til nedlasting av software, tweaking og tuning? Antar det også funker mot Logitech fjernkontroll.

Må man forresten opp på dette nivået for å få en god dekoder? Eller kommer man billigere unna uten PVR-mulighetene uten at det går utover kvalitet på bilde og brukervennlighet?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan svare på det første spørsmålet.

Hovedforskjellen på Vantage HD 8000 og HD 7100 er at førstnevnte er en Twin Tuner, slik at du kan ta opp ett program mens du ser på et annet (krever 2 kabler inn i tuner). HD 7100 har kun en satelittt-tuner (TS modellen har 1 sateliitt-tuner og en tuner for digitalt bakkenett). Dermed har du bare mulighet til å se på kanaler som sendes på samme transponder som det du spiller inn.

Dessuten har HD 8000 plass for innebygget harddisk, mens HD 7100 kun støtter eksterne disker (USB eller eSATA).

Det er forresten en brukt Vantage HD 7100TS til salgs på QXL akkurat nå. Høyeste bud er 3300 inkludert ekstern harddisk. Så vidt jeg husker går auksjonen ut i morgen (onsdag 24/6).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Azbox HD Premium da.
    Leser på tyske forumer og engelske forumer at denne boksen er bra
    Denne boksen ser ut til å få meget bra kritik rund på europeiske forumer.
    Har ikke en slikt selv, men etter det jeg leser , spesielt her på den forumen her så ser denne boksen meget bra og ikke minst ikke så dyrt heller
    less her på den forumen , du trenger å registrere deg der.
    AZBox HD - Satdudez
    Her tror jeg at du kan til og med ta opp externt, til en server for eksempel.

I Norge ser jeg kun 1 butikk som selger den
    AZBox HD : X-SAT.NO, AB IPbox, Ab Ipbox 9000HD, Dreambox, HYRO 9000 HD Combo, Opticum 7700 CICX HDTV, Stab DiSEqC Motor, Parabol, Lnb,CI-Moduler,Parabol og Motor

IPbox er også en meget bra boks, bruker den selv med en 1TB disk og den går som det suser, disken er meget meget stile. Bilde kvalitetten og stabiliteten er meget bra på IPbox.
    IPbox 9000 med 2 satt tunere , da kan man både se og ta opp samtidig
    og med 1TB HDD så har du mer en nøk plass.

Har selv også en Hyro 9000 TS for både sat og bakkenett, som er likt Vantage 7100.
    den er også en bra boks, men mangler innebygdt HDD, men har kan man enkelt sette en USB HDD , har selv en lacie 500 GB på den og er meget fornøyd.

mvh

bobi

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Nå som TV2 er like rundt hjørnet med HD-sendinger og både skatte- og feriepenger er på vei inn... så klør det så i fingra at jeg er nødt til å ha meg en HD-dekoder. Har forøvrig family-abonnement fra Canal Digial på parabol hvis det er av betydning.
    Foreløpig er det kun på bakkenettet TV2 HD er klar. Har ikke sett noen nyheter om TV2 HD på kabel, IPTV, satellitt eller liknende enda og det er mindre enn to dager til første HD sending på TV2 HD.

Kilde:
    Endelig klar med TV 2 i HD - Medier - Kampanje.com

Sitat:
    "RiksTV-avtale i boks
    Fortsatt mangler TV 2 avtaler med de store tv-distributørene som Canal Digital og Get. Canal Digital har allerede solgt over 100.000 bokser som er kan ta inn tv-sendinger i HD-formatet."

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at det foreløpig kun er RiksTV som får TV2 i HD. På den annen side er ikke "Allsang på Grensen" i HD så fryktelig ille å miste i sommer heller
    Men det er bare et tidsspørsmål når CD/Viasat/kabel får en avtale i havn, til tross for at TV2 er medeier i RiksTV. NRK begynner så smått å røre på seg også og de kan vel ikke som rikskringkaster differensiere på kundene ved å nekte satelitt å overføre HD hvis de sender på bakkenett.
    Men dette var vel å OT'e min egen tråd ganske greit..

IPBox 91HD til 2800,- så veldig greit ut, men Polarbear har selvsagt fått satt en fin Vantage-grill i huet på meg. Strengt tatt er behovet for opptak usedvanlig lite, men på den annen side er det kjipt å låse seg vekk fra muligheten.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en som selger en brukt IPbox 91 med harddisk her på AVtorget. Den kan du sikkert få til en rimelig penge.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=48798&cat=20

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og vurderer å bytte til 8000S, om jeg får solgt min 7100S til en god pris. Det føler med Iomega harddisk.
    Roar 91881771

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •