Bedre dekoder til ikke-HD CD-abb.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bedre dekoder til ikke-HD CD-abb.

Har CD standard abb. med dekoder CDC-5050. Er i utgangspunktet ikke interessert i HD-kanalene, men synes bildet fra dekoderen min er relativt dårlig. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Ny dekoder? Eller må jeg rett og slett ha HD-abb? Kan jeg ha HD-dekoder uten HD-abb?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har CD standard abb. med dekoder CDC-5050. Er i utgangspunktet ikke interessert i HD-kanalene, men synes bildet fra dekoderen min er relativt dårlig. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Ny dekoder? Eller må jeg rett og slett ha HD-abb? Kan jeg ha HD-dekoder uten HD-abb?
    Det skulle ikke være noe problem å bytte til HD dekoder. Du må betale for ny dekoder men abbonementsprisen er lik.

Det er ikke noe som heter HD abbonement siden HD kanalene inngår i de vanlige abbonementspakkene. Forskjellen er at med HD dekoder så mangler ingen av kanalene som er med i pakkene du abbonerer på. I Norgespakken finnes TV Norge HD. I familepakken inngår Eurosport HD,Animal Planet HD,History HD,Silver HD,Voom HD, Nat Geo HD og BBC HD. I Canal+Total pakken ligger CANAL+ SPORT HD og CANAL+FILM HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

standar tuneren gir vell bra bilde, trur ikke det er så veldig mye og hente på sd kanaler og bytte til en annen standar tuner.da må det være tunere som topperfild og force som kan gi bilde et lite løft.men kjempe forskjeller er det ikke.
    vis du skall kjøpe ny så kan du med fordel bytte til en med mulig het til hd .nå kommer også tv2 i hd. men har du skjekket at scart inn i tven er stilt til RGB og 16/9.hvis dette ikke er riktig innstilt så er det støre forskjell på dette en det er mellom tunere
    vilken tv er det du har?
    vha du mener med standar abb vet jeg ikke for enten er det norges pakken eller family. cd har ikke egene hd-abb
    norges pakken inneholder 1 hd kanal
    fameliy pakken inneholder 9 hd kanaler

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har family.

Gir en HD-tuner bedre bilde på SD-kanalene, eller er det bare fordelen av HDMI vs scart som er forskjellen?

Dritten er at de kanalene som har HD ikke er de jeg ser mest på så det er ikke aktuelt å kjøpe HD-dekoder hvis det er bare de som er bedre. Alle kanalene bør være bedre hvis jeg skal brenne 2 laken for det.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har family.

Gir en HD-tuner bedre bilde på SD-kanalene, eller er det bare fordelen av HDMI vs scart som er forskjellen?

Dritten er at de kanalene som har HD ikke er de jeg ser mest på så det er ikke aktuelt å kjøpe HD-dekoder hvis det er bare de som er bedre. Alle kanalene bør være bedre hvis jeg skal brenne 2 laken for det.
    Spørsmålet ditt har nok flere svar siden dette avhenger av TV'n.
    Med min Pioneer 507XA så syns jeg CD HDPVR gir et bedre bilde på SD kanaler når mottageren oppskalerer til HD. Vær oppmerksom på at andre med samme oppsett kunne ha likt SD bilder fra RGB bedre så her er det ikke noe fasitsvar.

HD boksen uten harddisk syns jeg ikke er like bra på SD som HDPVR'n.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Spørsmålet ditt har nok flere svar siden dette avhenger av TV'n.
    Med min Pioneer 507XA så syns jeg CD HDPVR gir et bedre bilde på SD kanaler når mottageren oppskalerer til HD. Vær oppmerksom på at andre med samme oppsett kunne ha likt SD bilder fra RGB bedre så her er det ikke noe fasitsvar.

HD boksen uten harddisk syns jeg ikke er like bra på SD som HDPVR'n.
    Jeg har en Samsung LE40M71. Den ble kjøpt pga at den gir bra bilde på svakt signal. Der jeg bodde da jeg kjøpte den var det minst 3 TV'er på ett kable-TV signal.

Må jo innrømme at jeg ikke har spadd ut 3 laken for å få den profesjonelt kalibrert.

I følge CD så har de ingen andre dekodere bortsett fra HD-dekodere og jeg MÅ bruke dekoder fra de.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at jeg kan kjøpe en brukt HD-dekoder og bare sette i kortet jeg har og tut og kjør?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at jeg kan kjøpe en brukt HD-dekoder og bare sette i kortet jeg har og tut og kjør?
    Det er det jeg har gjort med 2 av mine 3 kort, og på det tredje har jeg en Vantage med "tut og kjør"-metoden ..
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0