Tilkobling av HD-tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling av HD-tuner?

Hei
    Lurer på å anskaffe meg en HD-tuner nå,og da har jeg et problem!
    Jeg har brukt opp alle hdmi inngangene på min reciver,og lurer derfor på om jeg får like god lyd og bilde kvalitet ved å koble til med komponentkabel for bilde,og optisk/coax for lyd inn til reciver,og derfra til tv med hd

Vet at du må ha hdmi for å få hd-lyd,men sender disse hd sendingene til f.eks Canal Plus filmer med dolby true hd eller dts hd master? Hvis ikke funker det vel like bra med optisk/coax?

På forhånd takk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei
    Lurer på å anskaffe meg en HD-tuner nå,og da har jeg et problem!
    Jeg har brukt opp alle hdmi inngangene på min reciver,og lurer derfor på om jeg får like god lyd og bilde kvalitet ved å koble til med komponentkabel for bilde,og optisk/coax for lyd inn til reciver,og derfra til tv med hd

Vet at du må ha hdmi for å få hd-lyd,men sender disse hd sendingene til f.eks Canal Plus filmer med dolby true hd eller dts hd master? Hvis ikke funker det vel like bra med optisk/coax?

På forhånd takk!
    Dolby true hd eller dts hd master benyttes ikke til HDTV. Det er vel kun BlueRay film som inneholder slik lyd og der er vel denne lyden kun tilgjengelig over HDMI.

Kjører du komponent video fra HD dekoderen gjennnom AVreceiver og komponent videre til TV så gir det også god kvalitet. Jeg har testet både HDMI og komponent fra CD HDPVR gjennom min Denon receiver og jeg slitet med å se forskjell.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dolby true hd eller dts hd master benyttes ikke til HDTV. Det er vel kun BlueRay film som inneholder slik lyd og der er vel denne lyden kun tilgjengelig over HDMI.

Kjører du komponent video fra HD dekoderen gjennnom AVreceiver og komponent videre til TV så gir det også god kvalitet. Jeg har testet både HDMI og komponent fra CD HDPVR gjennom min Denon receiver og jeg slitet med å se forskjell.
    Hei,og takk for svar! Ja det blir i så fall komponent inn til reciver,og så hdmi videre til tv,men det skal vel fungere bra det vel? Komponentkabel,skal vel også klare HD signalet,så da er det vel ok da,å gjøre det sånn sikkert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei,og takk for svar! Ja det blir i så fall komponent inn til reciver,og så hdmi videre til tv,men det skal vel fungere bra det vel? Komponentkabel,skal vel også klare HD signalet,så da er det vel ok da,å gjøre det sånn sikkert
    Ja komponent utgangen på CDs HD dekodere sender ut HD signal. Det eneste som evt. måtte redusere kvaliteten er om switchingen gjennom AVreceiver ikke har stor nok båndbredde men det er nok ikke noe problem. Min forrige Denon (5-6 år gammel fungerte også fint med HD component video).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •