Software oppdatering til CD HD PVR: 1 skritt fram og 2 tilbake

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Software oppdatering til CD HD PVR: 1 skritt fram og 2 tilbake

Hei

Har ikke orket å ringe CD enda, men spør her først(hvor svarene er mer seriøse). Har tatt oppdateringa for CD HD PVR tunern, og må si jeg ikke akkurat er imponert bortsett fra at jeg slipper at tunern henger seg som før Nå for jeg kun et program på EPG lista frem mot mange før oppdateringa, og lyden er et kapittel for seg. Jeg må nesten sette receivern på fullt for å høre normalt, hvilket vil si rundt +6DB, og hvis jeg aktiverer "hjemmekino" i lydmenyen vil CD filmkanalene med dolby digital sannsynligvis sprenge høytalerne mine hvis jeg skulle være så uforsiktig å svitsje fra en kanal uten dolby digital til en med, for her er lyden normal.

Vil gjerne høre om noen av dere også har det slik

Takk på forhånd

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei

Har ikke orket å ringe CD enda, men spør her først(hvor svarene er mer seriøse). Har tatt oppdateringa for CD HD PVR tunern, og må si jeg ikke akkurat er imponert bortsett fra at jeg slipper at tunern henger seg som før Nå for jeg kun et program på EPG lista frem mot mange før oppdateringa, og lyden er et kapittel for seg. Jeg må nesten sette receivern på fullt for å høre normalt, hvilket vil si rundt +6DB, og hvis jeg aktiverer "hjemmekino" i lydmenyen vil CD filmkanalene med dolby digital sannsynligvis sprenge høytalerne mine hvis jeg skulle være så uforsiktig å svitsje fra en kanal uten dolby digital til en med, for her er lyden normal.

Vil gjerne høre om noen av dere også har det slik

Takk på forhånd
    For å få full EPG så må du ha tilkoblet begge LNB inngangene.

Når det gjelder lydnivåer så er det antagelig kun en grunn til at lydnivået på MPEG1 Layer II lyden kan volum reguleres og det er nok for at man skal kunne forsøke å justere slik at man får nivå på MPEG1 lyd som for Dolby lyd.

Det er en stor ulempe med å regulere ned lydnivå på en satellittmottager siden det reduserer signal/støy. Mange regulerer ned lydnivå på mottageren og skrur tilsvarende opp på AVreceiver eller TV. En god oppskrift for sus og støy

Jeg kjører ALLTID med fullt volum fra digitale dekodere (også når jeg hadde analog mottager) siden det gir best signal/støy. Det er bedre å regulere volum med fjernkontroll til AVreceiver eller TV.

Lydvolum justeringen fungerer også kun for MPEG1 lyd. Skrur du ned lydvolumet mye så vil du få ekstremt mye høyere lydnivå på Dolby Digital lyd når hjemmekino er aktivert. Har ikke sett en eneste dekoder til dags dato som klarer å justere volumet på Dolby Digital lyd. Det må gjøres etter at Dolby Digital lyden er dekodet og det er i AVreceiveren.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt svar

Nå ble dette litt mye teknisk for meg( kanskje for mye promille er en medvirkende årsak), men LNB etc vet jeg rett å slett ikke hva er. Saken er jo at dette med både lyd og epg virket normalt før oppdateringa.

Kan jo si litt om utstyret mitt forøvrig(hvis det har noe å si). Skermen er Pioneer KRP 500m og receivern Onkyo 905 + andre enheter som PS3 Pioneer BD 51 som selvfølgelig er koblet opp HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stund siden jeg oppgraderte programvaren, men jeg trøblet også litt med lyden.

Min første reaksjon var å skru opp receiver for å sjekke hvor lyden var "blitt av"...men så slo det meg at lyden på PVR'en sannsynligvis var blitt skrudd til bunns (trolig som endel av oppgraderingen???). Jeg gjorde det samme som Bobben1 nevner, nemlig å skru lyden helt opp på PVR'en og for meg virker det nå rimelig normalt.

PS! LNB inngangene er rett og slett tilkoblingspunktene i boksen fra satelitt. Som du sikkert har sett anbefales det at du trekker to separate kabelstrekk fra parabol til mottaker.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de har gjort noe med den elendige bildekvaliteten på basic Sagem HD dekoderen?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Noen som vet om de har gjort noe med den elendige bildekvaliteten på basic Sagem HD dekoderen?
    Nix. Kom en oppdatering i går, men jeg kan ikke se at billedkvaliteten er blitt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Nix. Kom en oppdatering i går, men jeg kan ikke se at billedkvaliteten er blitt bedre.
    Jag använder Y Pb Pr utgången till min LG LCD tv och jag har bra bild.
    Jag jämför med min Vantage 7100TS som är kopplad till HDMI.
    Har de rättat till felet med att det inte gick att använda både satellit och marksända kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RolandS
    Jag använder Y Pb Pr utgången till min LG LCD tv och jag har bra bild.
    Jag jämför med min Vantage 7100TS som är kopplad till HDMI.
    Har de rättat till felet med att det inte gick att använda både satellit och marksända kanaler?
    Det sies at det har kommet lyd på det digitale bakkenettet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å manuellt starte oppdateringen av software? Har hørt at den ikke vil komme automatisk om man kun har 1 LNB tilkoblet?

Edit : Never mind. Fant det ut. Og eventuellt til de som lurer på hvordan. Trykk inn på knappen i front og hold den inne til 88:88 vises i skjermen slipp knappen og trykk OK og så Meny på fjernkontrollen. Da skal det stå 00:--

Den teller så opp til 04:-- for så å starte opp på nytt ferdig oppdatert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •