Ny software til Canal Digital HD mottaker (ikke PVR)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny software til Canal Digital HD mottaker (ikke PVR)

Min lastet ned ny software etter at jeg hadde slått den av/på.

3. juni 2009

Software version 6.0.4

HDTV-boxen opdateres med ny software,version 6.0.4 i løbet af onsdag 3. juni 2009.

Sådan henter du den nye software

Når HDTV-boxen tændes, kommer der et skilt på skærmen med besked om ny software. Der skal blot trykkes på OK-knappen på fjernbetjeningen, hvorefter den nye software automatisk hentes og installeres. Softwareopdateringen tager mellem 3 og 5 minutter.

Ny funktionalitet i software 6.0.4:

Forbedret EPG
    Forbedret stabilitet for fjernbetjeningen
    Kanalskift og justering af volume via piletaster på fjernbetjeningen
    Free-to-air tv- og radiokanaler fra 1. grad vest
    Yderligere småjusteringer og forbedringer af eksisterende software

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk SMS om oppdateringen i formiddag, men får ikke sjekket den før jeg drar på hytta til helga. Er tekst-tv fikset?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, de har fikset teksttv. På en slik måte at den ikke lar seg tilpasse skjermen, ytterkanten av skriften forsvinner og i menyen er det ikke mulig å sette opp skjermformat. Godt jobba.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Jada, de har fikset teksttv. På en slik måte at den ikke lar seg tilpasse skjermen, ytterkanten av skriften forsvinner og i menyen er det ikke mulig å sette opp skjermformat. Godt jobba.
    Jeg er enig i at text-tv er blåst opp uheldig mye. I tillegg så klipper garantert TV'n din mye av bildekantene (overscan). På min Pioneer 507XA så er teksten innenfor bildeområdet (så vidt det er). Pioneeren kjører en del overscan siden jeg kan flytte bildet sideveis (og opp/ned) en god del før jeg ser kanten av bildet. Sjekk TV'n din om du har mulighet for å justere bildeposisjon eller enda bedre slå av overscan dersom du har en full HDTV. Har du en full HD TV med pixelmapping (ingen overscan) så skal hele teksten vises.

Alle FTA TV&radio kanaler på 1-west hvor telenor er "provider" ser nå ut til å fungere fint ( det fungerer ikke på HDPVR'n ).

Mottageren strekker også 4:3 sendinger til fullskjerm nå etter at man har trykket en gang på HD knappen. Det gjorde den forsåvidt også tidligere men den husket ikke settingen slik at man måtte trykke hver gang man zappet til en kanal med 4:3 sending.
    (funker kun via HDMI).

Får nå også lyd på NRKs HE-AAC lyd via bakkenetttuneren i Sagem boksen. NRKs radiokanaler med HE-AAC lyd klarer ikke boksen å søke inn.

Bildekvaliteten på SD kanaler er uendret mens den for HDPVR'n ble betydelig bedre når den fikk ny software. Syns jeg ser en forbedring i bildekvaliteten på HD kanaler. Tidligere har HD kanalene sett litt mer soft ut fra "zapperen" i forhold til andre HD bokser men nå legger jeg ikke merke til noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offisiell melding er lagt ut:

03. juni 2009 - Canal Digital NO

R

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med minnet på tekst-tv, er det fortsatt på en halv side, eller noe slikt? :?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den ene av mine mottakere starter oppgraderingen, men etter en liten stund stopper den med feilmeldingen Er09 på displayet på selve mottakeren. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Mottakeren virker ellers helt greit med nest siste versjon av firmware.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mottaker hadde masse støy og bildet hoppet en periode etter oppgraderingen.

Men nå som den har stått på en stund er det helt borte. Dette har jeg aldri sett før. Støyen var også godt synlig i menyen på boksen.

Det er mye som er bra med oppgraderingen, men jeg hadde håpet de ville prioritere bildekvalitet mer enn funskjonalitet denne gangen.

En mulighet for å se SD kanaler uten oppskalering og HD i 720P eller 1080i, uten å måtte innom menyen hadde vært kjekt. Boksen er best når den slipper å jobbe med slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Mottageren strekker også 4:3 sendinger til fullskjerm nå etter at man har trykket en gang på HD knappen. Det gjorde den forsåvidt også tidligere men den husket ikke settingen slik at man måtte trykke hver gang man zappet til en kanal med 4:3 sending.
    (funker kun via HDMI).
    Jeg synes dette var bedre før, da det kun er enkelte kanaler jeg ville zoome opp slik at bildet dekket hele skjermen. Setter jeg nå Hallmark til 14:9, er det slik på neste kanal også, og der passer det ofte ikke.
    Så for meg blir det mer trykking, men det er ikke lett å få alle til å bli fornøyd.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    På den ene av mine mottakere starter oppgraderingen, men etter en liten stund stopper den med feilmeldingen Er09 på displayet på selve mottakeren. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Mottakeren virker ellers helt greit med nest siste versjon av firmware.
    For å svare meg selv. Sendte inn problemet til CD kundeservice, og fikk ganske raskt følgende svar:
    "Det ER09 viser er at det er for lite signal på den frekvensen som software'en blir lasten ned på."

Tok med mottakeren til et annet rom, og der fungerte software oppgraderingen fint. Så her må jeg faktisk skryte av CD kundeservice.

Det som er det rare er at begge rommene henter ned signaler fra samme Quad LNB. Eneste forskjellen er at til "problem-rommet" er det en dings som samler signalene fra parabol og bakkenett-antenne til samme kabel. Jeg går ut fra at det må være denne dingsen som reduserer signalstyrken såpass mye at software-oppgradering ikke går, men vanlig TV-titting funker fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er bra at knappene rundt OK knappen kan brukes til å bytte kanaler og volume.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har merket meg at bildet har blit bedre på sdsendinger... Men er det bare meg som opplever at volumet er lavere på filmhd enn de andre filmkanalene? Ikke det, er jo bare å skru opp da, men det er betraktelig lavere hos meg og har alltid vært det......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hylelyd

Etter oppdatering av ny SW har jeg fått et problem med at når jeg skifter kanal kommer det en rar frekvenslyd i tven.
    Sendte mail til CD å fikk en ny tuner i bytte, denne virka og fint frem til jeg oppdaterte SW da kom hylelyden på denne boksen og.
    Har prøvd med forkjellige innstillinger uten suksess.
    Er det noen som har en løsning? har prøvd diverese HDMI kabler og byttet mellom de 2 HDMI inngangene på tven uten noe bedring..

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste softwareoppgradering virker det som om kanalsøk på andre satelitter enn Thor er blitt mye bedre. Siste kanalnummer i min liste er nå 1497, mot 7 - 800 før siste software. Vet noen om man nå får inn alle gratiskanaler fra Sirius, Hotbird og Astra? Eller er det fremdeles slik at den ikke får med seg alt?

Jeg vet at mottakeren ikke klarer det norske bakkenettet, men kan noen si meg om den tar inn gratiskanaler på det svenske bakkenettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Jeg vet at mottakeren ikke klarer det norske bakkenettet, men kan noen si meg om den tar inn gratiskanaler på det svenske bakkenettet?
    Thx! Der sparte du meg for litt arbeid i helga. Trodde den gjorde det og hadde tenkt å mekke litt når jeg var på hytta.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Thx! Der sparte du meg for litt arbeid i helga. Trodde den gjorde det og hadde tenkt å mekke litt når jeg var på hytta.
    Nå viser det seg at den faktisk kan vise gratiskanalene på det norske digitale bakkenettet. Prøvde det akkurat nå. Det er vel det at den ikke takler RiksTV kort jeg har blandet inn i dette.

Beklager at jeg misinformerte tidligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •