Jeg hjalp en eldre dame på mandag 25 Mai, hun ser mye på fotball, så jeg anbefalte henne PVR tuneren, da hun kunne spille inn det hun ville se på andre kanaler. Vi satte opp anlegget, og det fungerte forsåvidt, HDMI kabelen kunne vi ikke bruke, det bare flimret en uleselig meny over skjermen, så jeg koblet inn Scarten, og da fungerte alt som det skulle. Hun fikk et nytt kort med tuneren, og det nektet å oppdatere TV2 Sport, til tross for at vi lot tuneren stå på aktivering 2 X 2 timesintervaller. Vel, da bruker vi gamlekortet, og det funket bra. Tuneren er ulidelig sen med å slå seg på, og slå seg av, det blinker frenetisk, men intet skjer på flere minutter, irriterende. Var i kontakt med CD hele tiden, men de hadde egentlig ikke så mange gode råd å komme med. Idag ringer damen igjen, nå virker bare enkelte kanaler ! Vel, jeg dro dit, og konstaterte etter måling, at samtlige fire utganger på LNB:en bare funker på en side. Jeg monterte et hode jeg hadde i bilen, og vips så fungerte alt igjen. CD kunne egentlig bare konstatere det samme som meg, at LNB:en var defekt (Triax)
HDMI som ikke funker....LNB defekt, dette er ikke akkurat tillitsvekkende for PVR mottageren. Den søker også bare ca. 20% av linjen nederst, men det kanskje er normalt ?? I tillegg så var hverken PVR tuneren eller kortet registrert sendt til kunden, det måtte vi gjøre pr. telefon idag. Noen andre som har lignende problem ??