Pace DS250NV, Viasat og EPG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Pace DS250NV, Viasat og EPG

Hei!

Jeg er nybegynner med parabol og tv-tunere. Har kun brukt vanlig antenne fram til nå (som legges ned 9. juni i Agder).

Fikk en "gratis"-pakke fra Viasat som inneholdt Pace DS250NV - mottakeren (alias Strong SRT6752/Samsung DSB-B560N). Fungerte greit, men jeg fikk ikke EPGen til å virke. Jeg synes det er en viktig funksjon, så jeg balet med det en stund før jeg ga opp.

Ringte Viasat. Fikk beskjed om å oppdatere firmwaren. Virket fortsatt ikke. Prøvde å oppdatere firmwaren på nytt, men ingen lykke denne gangen heller. Prøvde hele kvelden å få kontakt med kundeservice, men uten hell. Ringte kundeservice på nytt neste dag. Ny mann: "Å nei, EPG virker ikke på disse boksene lenger. Funskjonen er fjernet for å gi bedre bilde på NRK".

Er jo litt irritert over at jeg ikke fikk vite dette når jeg inngikk avtalen. Litt rart egentlig. Skulle tro Viasat skuffer ut disse boksene i hopetall, og ingen av disse kundene får EPG.

Vel vel, nok klaging. Det jeg håper på er tips om hvordan jeg da skaffer meg oversikt over programmene. Finnes det f.eks. websider e.l. som viser Viasats EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg ikke skjønner. Hvordan kan Viasat tjene båndbredde (for å bedre bildet for bl.a. NRK) ved å disable EPG på denne boksen? EPG sendes jo på Sirius 4 (4.8E) - 11862.00 V - Txp: B8 - Beam: BSS Nordic i flg. KingofSat uansett. Kan det være denne boksen har en egen EPG-løsning som krever disse data sendt over en spesiell kanal, som bare disse boksene lytter på?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006