Justere parabol Vinterbro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Justere parabol Vinterbro

Heisan!

Jeg bor på Vinterbro og har de siste månedene prøvd å få opp parabolen min så den kan ta inn Thor og Sirius. Jeg har kontakt med Sirius, men klarer ikke å få mer enn 30% SNR. Jeg har montert opp TV og tuner rett ved antennen så jeg kan se signalstyrken mens jeg justerer, men allikvel klarer jeg ikke å få mer enn 30% SNR. Ved søk etter kanaler får jeg inn mange kanaler, men ingen av HD kanalene, jeg antar at dette er pågrunn av den lave signalkvaliteten?

Når det gjelder Thor så klarer jeg ikke engang å lokalisere den. Jeg har koblet fra LNB som går til Sirius mens jeg søker etter den, og jeg går også utenom switchen. Jeg har en satbeeper fra clas ohlson, og jeg kan høre en signalforskjell et stykke lenger vest fra der jeg får inn Sirius, men selvom tuneren er satt til å ta inn Thor får jeg allikevel 0% endring i SNR.

Har holdt på litt sporadisk i to - tre måneder med dette, men til ingen nytte. Har fått lånt en spektrum analysator, men denne tar vel kun analoge signaler og vil dermed ikke være til stor hjelp for finjusteringen ettersom satellittene nå sender digitalt?

Har lest det som er av tråder her på forumet, men jeg klarer fortsatt ikke å få det til å virke som det skal.

Tips?

Rabies

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, er det fri sikt foran, da må det ordnes, bor ikke langt i fra Vinterbru kan vare behjelpelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •