har jeg fått brukt hode tilsendt fra CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

har jeg fått brukt hode tilsendt fra CD?

Hei.
    Mine pakker er "alle rom med Norgespakken") og i stuen hoved abbo. "Family".
    Jeg tegnet nylig et "alle rom" abbo. hos CD, og har en tuner i stuen og en på kontor ("alle rom" pakken). Jeg fikk tilsendt en hode med 4 uttak. For meg så dette hodet brukt ut. Jeg monterte det alikevel.
    Underveis mens jeg monterte det tilsendte fulgte jeg med at jeg fikk inn samtlige kanaler igjen slik det var fra før i stuen.
    Senere har alt virket helt fint både i stuen og på kontoret.
    Men i dag to dager etter, så har jeg blitt plaget i stuen med hakking på samtlige kanaler som Disney Ch.og discovery, og kanaler som MTV, Voice N, Eurosport 2 og Viasat 4 med flere er helt borte. Noen kanaler får jeg fram en rød prikk på.
    Plutselig var Voice inne igjen med litt hakking før det ble borte igjen.
    Alle ledninger er godt festet og det er ingen steder det er sleng i det på noe vis.

Jeg tenker at det ikke er noe galt med det hodet siden jeg får alt inn skikkelig på kontoret, men Discovery N hakker litt plutselig ser jeg nå.

I stuen koblet jeg av hele tuneren fra strøm, tok ut kortet og har søkt inn kanalene på nytt, men med samme problem etterpå.

Noen som har tips angående problemene mine her, så setter jeg stor pris på hjelp og veiledning.

På forhånd kvakk.
    ETD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en annen utgang på hodet for stua. Hvis det fortsatt hopper er det kabel eller tuner. Hvis ikke prøver du kontoret på den nåværende stue utgangen, hvis den da begynner å fjuske, så har du et deffekt hode.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

merkelige uttak på det hodet

Sitat Opprinnelig postet av baxter
    Prøv en annen utgang på hodet for stua. Hvis det fortsatt hopper er det kabel eller tuner. Hvis ikke prøver du kontoret på den nåværende stue utgangen, hvis den da begynner å fjuske, så har du et deffekt hode.
    Takk for svar.
    Jeg har testet flere av de 4 utgangene. Det som er rart er at på noen uttak så får jeg inn enkelte kanaler., og noen mangler. Bytter jeg uttak så mister jeg nye kanaler og får inn andre igjen. Nå har jeg koblet til en switch slik at hodet går via "in" på den switchen, så går kabel fra "out" og til tuner i stua.
    Kabel til kontor tuneren er koblet direkte utenom switch og der er alt helt fint.

Kan noe forklare dette med det hodet og de fire uttakene?
    Skal det være slik at hodet ikke helt klarer å ta inn samtlige kanaler uten den switchen.
    Jeg lurer på om hodet nok kan være defekt.

ETD

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltechnodude
    Takk for svar.
    Jeg har testet flere av de 4 utgangene. Det som er rart er at på noen uttak så får jeg inn enkelte kanaler., og noen mangler. Bytter jeg uttak så mister jeg nye kanaler og får inn andre igjen. Nå har jeg koblet til en switch slik at hodet går via "in" på den switchen, så går kabel fra "out" og til tuner i stua.
    Kabel til kontor tuneren er koblet direkte utenom switch og der er alt helt fint.

Kan noe forklare dette med det hodet og de fire uttakene?
    Skal det være slik at hodet ikke helt klarer å ta inn samtlige kanaler uten den switchen.
    Jeg lurer på om hodet nok kan være defekt.

ETD
    Hvis du bare har kabel fra ett hode til tuner i stua, så trenger du ikke switchen i det hele tatt. Switchen er bare hvis du skal ha signaler fra flere hoder til samme tuner.

Det som er litt viktig er at hvis du bruker switch, så må inngangen på switchen samsvare med oppsettet på tuneren. La oss f.eks si at du har kabel fra hodet som peker mot Thor koblet på inngang 1 på switchen, og kabel fra hodet som peker mot Sirius koblet på inngang 2 på switchen. Kabel fra Out på switchen går inn i stua og er koblet til tuner. Da må tuner settes opp med at Thor har DiSEqC 1 og Sirius har DiSEq 2.

Men som sagt, hvis du bare bruker ett hode, så er det bedre å ikke bruke switchen i det hele tatt.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som enten LNB eller tallerken er ørlite ute av posisjon. Forsøk å justere dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •