Ønsker ny digitalmottaker for Canal Digital...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker ny digitalmottaker for Canal Digital...

Hei
    Jeg har kabel-tv gjennom Telenor Avidi, til dette trenger jeg ingen mottaker. Men jeg ønsket Canal+, og fikk da den dårlige utleiemottakeren fra Canal Digital. Men nå har jeg lyst på harddisk for opptak, og digital lydutgang slik at jeg får bedre hjemmekino lyd.

Kan jeg kjøpe hvilken som helst mottaker, så lenge den støtter Canal Digital. Eller er det bare enkelte som kan brukes siden jeg har kabel tv og ikke parabol?

Har spesiellt sett på Force D-Master 536 PVR, noen som har denne?
    Alle svar mottas med takk.

Mvh C

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter akkurat det samme som deg. Har og blitt tipset om det merket. Startet og en lenke for å få noen tips, men uten hell så langt,,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Hvis du har kabel må du ha en tuner som er beregnet på dette.
    Du kan ikke bruke nevnte Force tuner.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tunere kan da brukes?
    Dreambox kommer med en tuner for kabelnett vet jeg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så irriterende, en kamerat av meg har parabol med Canal Digital og hans mottaker ser identisk ut med den jeg har, så jeg hadde håpet at jeg kunne kjøpe hvilken somhelst mottaker.

Jeg sjekket akkurat på sidene til Force (www.force.tv), der kan du velge hvilke mottakere du vil se på, til parabol, eller til kabel. Jeg ser at Force 5-serien finnes under begge kategoriene... er det sikkert at den ikke vil virke?

Mvh C

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg til i lista over personer med samme ønske. Mener å ha lest at Avidi sender med noe som heter DVB-C. Det finnes PC-satelittkort som takler dette. F.eks ser jeg at en nettbutikk selger et Hauppauge-kort til ca. 2500. Spørsmålet er hvilken kvalitet dette kortet gir på signalet, og hvilke krav dette kortet stiller til PCen det settes inn i. Noen med erfaringer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Kaon, som har rene satelittmottakere, rene kabel-TV mottakere og kombibokser.

Har selv en Kaon-satelittuner med HDD (120GB) og den har virket feilfritt i 13 måneder nå.

Var harbarket Force-fan...helt til jeg tok sjansen på denne Kaon-tuneren. Og ja, Kaon er offisiell godkjent av Conax, har S/PDIF.

http://www.kaonmedia.com/kaon/products/index.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Og hvordan kjøper jeg tuner fra dem? Har de en norsk forhandler eller nettbutikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg til i lista over personer med samme ønske. Mener å ha lest at Avidi sender med noe som heter DVB-C. Det finnes PC-satelittkort som takler dette. F.eks ser jeg at komplett selger et Hauppauge-kort til kr 2500. Spørsmålet er hvilken kvalitet dette kortet gir på signalet, og hvilke krav dette kortet stiller til PCen det settes inn i. Noen med erfaringer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    OK. Og hvordan kjøper jeg tuner fra dem? Har de en norsk forhandler eller nettbutikk?
    Flere som forhandler paraboltuneren, så jeg anbefaler at du kontakter dem for å hjelpe deg med å finne den modellen du trenger:

www.satelitt1.no
    www.tveco.no
    www.komplett.no

Sikkert mange andre også...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat snakket med en hyggelig kar hos Tveco (www.tveco.no)
    Han sier at bl.a Force lager mottakere som kan brukes i kabelnett, såkallte DVB-C mottakere. De kan skaffes på bestilling. Jeg spurte ikke noe mer vedr. pris o.s.v fordi jeg ikke skal handle før i juli, når 12 mnd. bindingen på leiedekoderen min går ut.

Mvh C

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der fant jeg kanskje den jeg ville ha QUALI-TV QS1080IR HDTV, med komponent utgang og greier. Håper den kan brukes mot kabel med Canal D. Hvis så, så skal jeg ha en slik en. Bare synd jeg nettopp har bestilt en scart - komponent omformer nettopp.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Canal Digital (Som Telenor Avidi nå heter) idag... Jeg spurte bare om det var mulig å kjøpe egen dekoder (fra forhandler), og om de hadde oversikt over hvilke modeller som passet.
    Enten så skjønner de ikke hva jeg er ute etter (noe som er rart etter to spesifiseringer), eller så vil de ikke svare på spørsmålet. De hevder i den siste e-posten at de desverre ikke har noen oversikt over hvilke dekodere som virker i deres nett, og at det tilbudet de har idag (med den dårlige utleiedekoderen) er det eneste de har.

Så jeg får vel sørge for å ha full returrett på den dkoderen jeg evt. kjøper, i tilfelle den ikke virker.

Mvh C

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel typisk de det..så klart de vil leie ut de bedritne dekoderne sine!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du som bor på landet kan jo bare drite i kabeltv og kjøpe den nevnte tuneren og sette opp en parabol. med den så får du også euro1080. de sender hele fotball em i hd og mye fra ol i athen. har tenkt på den selv. den har også dvi ut;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Håper den kan brukes mot kabel med Canal Digital
    Er det noe som vet om "Satellittmottaker, QUALI-TV QS1080IR HDTV" som tveco har støtter Canal Digital??

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quali-tv QS1080IR sine spesifikasjoner og info.

og en pdf med installasjon av Euro 1080

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra spesifikasjonene er det kun Irdeto som er innebygget, og ikke Conax kodesystem.

Siden tuneren ikke har CI-port så kan du heller ikke kjøre Canal Digital via Conax-CAM.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utifra spesifikasjonene er det kun Irdeto som er innebygget, og ikke Conax kodesystem.

Siden tuneren ikke har CI-port så kan du heller ikke kjøre Canal Digital via Conax-CAM.

hmmm trist.
    Da blir det en litt vel kostbar investering for å kikke litt på 1080.. selv om det er med abb. kort til år 2010.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere er fan av Euro1080-kanalen, men bortsett fra at HDTV er "kuuult"...hva sender de egentlig av programmer? Så litt på hva de selv sier:

2004: an increasing amount of high-class programs
    January-April 2004: dedicated to music (opera’s, pop and rock concerts, …) and sports.
    May-August 2004: during these months Euro1080 increases the amount of fresh hours. Music will continue to be an important item, satisfying fans of pop as well as classical music and operas. Upcoming concerts will be The Pretenders, The Cure and John Mayall. But the grid will also reveal travel, adventure, nature and lifestyle shows and documentaries.
    September-December: watch out for the new smashing programming of the first High Definition Television Station: 4 hours of quality images changing on a daily basis and aired as a loop throughout the day.
    2005: adding languages
    From 2005 on, Euro1080 will broadcast in different languages. First we will add French, English and German, later on also Spanish and Italian will follow.
    Part of the content will be acquired through an exchange pool with other HDTV channels around the world (Japan, USA, Brazil, Korea, Australia, etc.)
    Er ikke akkurat noe å gå "overboard" for dette...ennå.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •