Wavefrontier T90 vs. Maximum T90 toroidal antenne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wavefrontier T90 vs. Maximum T90 toroidal antenne

Noen som har erfaringer med begge disse og vet hvilke (kvalitets-/funksjonsmssige) forskjeller som er mellom disse to T90-ene?

Det eneste jeg kan se er at gain for 20 grader azimuth (merkelig nok) er oppgitt forskjellig/lavere for Maximum antennen --

Specs. for Maximum T90, fra Kjaerulff 1 - satellite dishes
    Gain 40.1 dB (at 0 degree Azimut); 32.2 dB (at 20 degree Azimut)
    Main reflector (height/width) 96.7 cm / 108.6 cm
    Sub reflector (height/width) 36.1 cm / 83.6 cm
    Reception frequency 10700 MHz - 12750 MHz
    Azimuth ± 25
    Specs. for "offisiell" Wavefrontier T90
    Main reflector: (height / width) 96,7 cm / 108,6 cm
    Sub-reflector: (height / width) 36,1 cm / 83,6 cm
    Reception frequency: 10700 MHz - 12750 MHz
    Gain: 40.1 dB (0 degree Azimut), 39.2 dB (20 degree Azimut)
    Azimut (at 0 degree tilt): +/- 25 degree
    LNB positions: 1 to 10
    Efficiency: 65-80%
    Maximum operating wind speed: 50 m/sec (max. 60 m/sec)
    Vil disse forskjellene, dersom de er reelle vel og merke, ha betydelig innvirkning på mottak?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 Db forskjell på 20 graders offset er ganske utrolig, og vil utgjøre veldig mye til Wavefrontiers fordel. Men jeg reagerte på den store forskjellen, da antennene er ganske like ellers. Er dette offisielle tall fra produsentene ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    7 Db forskjell på 20 graders offset er ganske utrolig, og vil utgjøre veldig mye til Wavefrontiers fordel. Men jeg reagerte på den store forskjellen, da antennene er ganske like ellers. Er dette offisielle tall fra produsentene ?
    Helt enig. Installatøren reagerte på det samme. Problemet er at jeg har ikke funnet flere 'offisielle' tall å sammenligne med. Spec'ene på begge antennene er som du sier omtrent prikk lik ellers.

Noen som har link til produsenten el. vet mer om Maximum T90?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg egentlig spør om her er vel om Maximum T90 er i og for seg identisk til Wavefrontier T90 (bare med annen logo). Vet at Force solgte toroidal antenner tidligere som de brandet som "Forcefrontier" bl.a.

Har ikke kunnet oppdrive specs fra produsent (ei heller link til "Maximum" hjemmesiden; om noe slikt finnes)

Grunnen til at jeg ønsker å avklare dette er at satelittmontøren som satte opp min Triax antenne for noen mnd. siden (som jeg vurderer å skifte til T90) bare kunne skaffe Maximum og ikke "ekte" Wavefrontier antenne.

Så siden antennen som skiftes ut så og si er ny vil jeg nødig risikere at en evt. erstatningsløsning er også mangefull pga. ting som for lav gain.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen på forumet som har erfaring med Maximum T90 ("mørkegrå T90"/wavefrontier klone) ifm. med mottak av Astra 2d?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mørkegrå T90 og får inn Astra2 (28e) og det fungerer fint her på sørvestlandet men en ting jeg har lagt merke til etter fire fem års elierskap er ALLE skruer og bolter har rustet.

Vet ikke om dette er noe som gjelder alle T90'er men det er noe skit når en engang må åpne skruene.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig en "offisiell" Wave Frontier og hvor disse produseres ?
    Force, Maximum,OpenSat , "you name it " , absolutt alle kommer fra samme produsent - "Janky Multidish " .
    Kan ikke helt se logikken at T90 med Force logo kan ha bedre gain en Maximum T90 som kommer fra samme fabrikk ? Eller noen har bedre forklaring.
    Hvis vi skal bruke Astra 28.5 som referanse satellitt , kan jeg bare bekrefte at Maximum T90 ( mørke grå) fungerer HELT utmerket her , har brukt minst 5-6 forskjellige mottakere med denne og aldri hatt problemer med signal forhold.
    Force "Wave Frontier " har jeg desverre ikke hatt mulighet å teste , kunne vært interessant å høre fra noen som har erfaring med begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av middelmådig
    Jeg har Mørkegrå T90 og får inn Astra2 (28e) og det fungerer fint her på sørvestlandet men en ting jeg har lagt merke til etter fire fem års elierskap er ALLE skruer og bolter har rustet.

Vet ikke om dette er noe som gjelder alle T90'er men det er noe skit når en engang må åpne skruene.
    Det gjelder også originalen. Min Wavefrontier har rustne skruer etter 4 år den og...

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Force T-90, også her er det mangel på rustfrie/syrefaste skruer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hva er egentlig en "offisiell" Wave Frontier og hvor disse produseres ?
    Force, Maximum,OpenSat , "you name it " , absolutt alle kommer fra samme produsent - "Janky Multidish " .
    Kan ikke helt se logikken at T90 med Force logo kan ha bedre gain en Maximum T90 som kommer fra samme fabrikk ? Eller noen har bedre forklaring.
    Hvis vi skal bruke Astra 28.5 som referanse satellitt , kan jeg bare bekrefte at Maximum T90 ( mørke grå) fungerer HELT utmerket her , har brukt minst 5-6 forskjellige mottakere med denne og aldri hatt problemer med signal forhold.
    Force "Wave Frontier " har jeg desverre ikke hatt mulighet å teste , kunne vært interessant å høre fra noen som har erfaring med begge.
    Jeg tror som deg digitech at det ikke er forskjell på noen av disse. Isåfall er det marginalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •