hva er et hode med tre uttak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question hva er et hode med tre uttak?

Hei.
    Jeg er ikke flink til dette og trenger litt bistand :

I dag har jeg "familypakken" hos CD. Nå har jeg tegnet et "alle rom" tilleggsabbo.
    Jeg fikk med tuner av forhandler, men måtte vente på et spesielt hode som CD skal sende i posten.
    Hva er det slags hode, og hvordan skal det kobles til?

Til nå har jeg koblet to hoder til hver side på en switch, èn kabel fra midten av switchen går da inn i huset og direkte i "LNB IN" på tuner.

Skal jeg gjøre det samme når jeg får det nye hodet (hvordan det nå enn ser ut??), og switchen skal vel fortsatt benyttes?.

Jeg har kjøpt litt mye ledning. Har ikke lyst til å kutte av. Avstand fra hodet til tuner er ca.30m. Har det noe å si at noe ledning er til overs (med tanke på signaler,forstyrrelse), eller bør jeg kutte av?

På forhånd takk og ha en fin 17.mai alle gode hjelpere8)
    ETD

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje et slikt hode som er på parabolen (den lille enheten parabolen reflekterer signalene til)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alle rom" forutsetter jo at du har flere mottakere, en til hvert rom. Og hver mottaker må ha egen kabel til parabolen, og hodet må da ha flere utganger.

Med parabol kan jo ikke flere mottakere dele på en kabel, da blir det begrensinger på kanalvalget.
    Tre uttak gir deg mulighet for tre separate mottakere, eller en mottaker med to tunere og en mottaker med en tuner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •