Streame dreambox utenfor lokalt nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame dreambox utenfor lokalt nettverk

Jeg skal flytte til anti-parabolland (borettslag) og må derfor kvitte meg med min elskede dreambox.. Eller må jeg det..?
    Har nemlig muligheten til å sette den hos en kompis som har 10/10 linje. Dermed skal det være STORE muligheter for å streame et absolutt godkjent bilde over internet.

Spm blir da HVORDAN man gjør dette..? Noen som vet..? Noen som har prøvd..? Noen som har fått det til..?

Takker for alle svar!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg vet i alle fall at Slingbox er laget for dette, men om det kan gjøres billigere via software er sikkert mulig.

Fordelen med Slingbox er jo at du kan streame til mye rart, inkludert mobiltelefonen :wink:

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Du må åpne port 21 og 80 i routeren der DM'en er.
    2: Skift passord i DM'en.
    3:Sett opp en dyndns adresse hvis du ikke har statisk ip-adresse der DM'en står. Drift denne gjennom Inadyn funksjonen til DM'en.
    4: Vel hjemme så skriver du inn adressen til DM'en i browseren din, og velger kanal gjennom WebIf (du kan også få opp en virtuell fjernkontroll) last ned stream.m3u filen for den kanalen, og åpne den med Vlc. Da ser du på pc'en det som du normalt ville sett på TV med den kanalen.

Dette fungerer meget bra i mediacenter pc'er også.

Ps: mulig dette ikke var den beste forklaringen, men bare spør hvis det er mer du lurer på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •