Gammel skål, brukt CD HD PVR, nytt abonnement?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel skål, brukt CD HD PVR, nytt abonnement?

Hei, er i ferd med å flytte, og vurderer å tegne parabolabonnement hos Canal Digital.

Foreldrene mine har ei skål som de ikke bruker, da de hadde Canal Digital abonnement før de fikk IPTV.

Kan jeg bruke denne skåla istedenfor å motta en ny en fra Canal Digital.

Kan jeg kjøpe en brukt HD PVR på finn.no e.l. og bare få et kort fra Canal Digital, eller krever de at MAC/EMAI eller hva det nå er på dekodere matcher abonnementet?

Hvis noen vet, så setter jeg stor pris på svar

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste problemet ditt tror jeg er at CD ikke vil selge deg kort uten at du kjøper mottaker samtidig. Jeg ville kjøpt kort og den billigste SD mottakeren, og så satt kortet i den brukte HD PVR mottakeren. CD har ikke begynt med pairing enda, men det er snakk om å begynne i løpet av 2009.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det eneste problemet ditt tror jeg er at CD ikke vil selge deg kort uten at du kjøper mottaker samtidig. Jeg ville kjøpt kort og den billigste SD mottakeren, og så satt kortet i den brukte HD PVR mottakeren. CD har ikke begynt med pairing enda, men det er snakk om å begynne i løpet av 2009.
    Kjøper du brukt HDPVR så skal CD smartkortet følge med. Det skal være mulig å kjøpe denne brukt men det må ordnes med eierskifte via CD slik at den forrige eiers smartkort og HDPVR overføres til deg.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Kjøper du brukt HDPVR så skal CD smartkortet følge med. Det skal være mulig å kjøpe denne brukt men det må ordnes med eierskifte via CD slik at den forrige eiers smartkort og HDPVR overføres til deg.
    Stemmer sikkert det du sier Bobben, men jeg har kjøpt 2 CD HD tunere (dog ikke HD PVR) uten at smartkortet fulgte med. Disse fungerer helt fint med det smartkortet jeg har fra før.

Hvis og om CD begynner med pairing, så er det vel bare å få knyttet det gamle kortet opp mot den nye tuneren. CD kan vel ikke nekte folk å kjøpe brukte CD tunere.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg foreløpig bare aktiverer det abonnementet foreldra mine hadde og tar den gamle, kjipe mottakeren de hadde.

Det som egentlig er noe å trakte etter er PVR'en. Frøkna skal gjerne se Paradise Hotel/Unge mødre/Ugly Betty/Top model osv. samtidig som det er Champions League.

Jeg kan vel kanskje sende en vennligsinnet mail til Canal Digital og høre om det lar seg gjøre å selge meg alt utenom skål og hode(r) til en redusert pris (selv om dette bare koster kr 1,-)?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Stemmer sikkert det du sier Bobben, men jeg har kjøpt 2 CD HD tunere (dog ikke HD PVR) uten at smartkortet fulgte med. Disse fungerer helt fint med det smartkortet jeg har fra før.

Hvis og om CD begynner med pairing, så er det vel bare å få knyttet det gamle kortet opp mot den nye tuneren. CD kan vel ikke nekte folk å kjøpe brukte CD tunere.
    Jeg tror heller ikke CD vil nekte folk å selge brukt CD tuner men det er vel heller ikke noe problem å selge brukt HDPVR sammen med smartkortet. Det kan være at logikken er at en kunde ikke har behov for smartkort når dekoderen selges og at kortet derfor skal følge boksen ( men det er ren spekulasjon fra min side).

Overragelse av boks/smartkort forutsetter at CD har ordninger som gjør at man kan overdra kontrakten uten risikere at det er heftelser på boksen(og smartkort) eller at boksen er tyvgods. Pairingen gjør antagelig at bokser kan svartelistes dersom de er meldt stjålet.

Jeg vet egentlig ikke hvordan dette fungerer så det blir spekulasjoner det her. Mener bare å ha lest flere ganger at smartkortet skal følge mottageren. Det er nok aller lurest å be om serienummeret på mottageren og sjekke med CD om man evt. vil få problemer før man kjøper den. Det kan være tekniske årsaker til at smartkortet skal følge boksen (dersom det da faktisk er slik det fungerer).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I informasjonen om pairing sier CD at man bare skal gi beskjed om hvilken godkjent mottaker (type/serienummer) man har så ordner de resten. Ikke noe sted tas det forbehold om at mottakeren må komme direkte fra CD. Så lenge de tar seg betalt for HD-mottakerne vil de også få problemer med forbrukerråd m.fl. om de legger begrensninger for omsetning av brukt utstyr.
    Teknisk sett er det heller ingen grunn til at kort må følge mottaker fra begynnelsen. Alt som kreves er at de bokser og mottakere som hører sammen er registrert i databasen som er knyttet opp mot kryptosystemene. Fra kundeservice har registrert en kort-mottaker kobling bør det ikke ta mer enn 15-20min før mottakeren virker med dette kortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •