Canal Digital og fotball i HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og fotball i HD

Canal Digitals praksis rundt sendinger av fotballkamper i HD synes å være basert på innfallsprinsippet.
    Jeg vet at ni av ti kamper i engelsk toppserie sendes ut i HD. Til tross for at CD har en dedikert HD-kanal, hender det relativt ofte at de kun velger å sende den i standard "gammeldags" oppløsning på CD Sport 1 & 2.

Om en engelsk kamp går samtidig med en kamp i den svenske toppserien, må vi her i Norge bare godta at det er den svenske kampen som sendes i HD.
    Vi betaler altså for varene, men må akseptere at det er svenskene som bestemmer hva som skal sendes.

Joda, jeg er fotballgal, og tar medisinen min. Men dette er likevel irriterende nok til at jeg sender en mail til CD. Måtte bare ha det ut..:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til dette, er at det er sky sport som sitter på rettighetene til Premier League i HD, og canal digital har bare kjøpt en del av HD pakken derfra. Derfor er utvalget av kamper her begrenset. Hørte fra en representant hos canal digital at de prøver å få en større andel HD fra høsten.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BetaCam
    Canal Digitals praksis rundt sendinger av fotballkamper i HD synes å være basert på innfallsprinsippet.
    Jeg vet at ni av ti kamper i engelsk toppserie sendes ut i HD. Til tross for at CD har en dedikert HD-kanal, hender det relativt ofte at de kun velger å sende den i standard "gammeldags" oppløsning på CD Sport 1 & 2.

Om en engelsk kamp går samtidig med en kamp i den svenske toppserien, må vi her i Norge bare godta at det er den svenske kampen som sendes i HD.
    Vi betaler altså for varene, men må akseptere at det er svenskene som bestemmer hva som skal sendes.

Joda, jeg er fotballgal, og tar medisinen min. Men dette er likevel irriterende nok til at jeg sender en mail til CD. Måtte bare ha det ut..:-|
    Man må passe litt på å ikke rette baker for smed her ;-)

Canal Digital hverken eier eller driver TV kanaler. Mange tror Canal+ og Canal Digital er samme sak men Canal+ kanalene er eid av Svensk TV4. C MORE/TV4 Sverige eier og driver TV kanaler (bl.a. Canal+) mens Canal Digital(eid av Telenor) er en distributør.

CANAL+ selger sin kanalpakke hos de fleste operatørene ( alle CANAL+ kanalene sendes f.eks. også på GET og nesten alle operatører sender CANAL+ sine SD kanaler). Det er kun Sky's kamper som produseres i HD så det er max. to kamper fra hver runde som er produsert i HD. Kampene kl. 16 på Lørdag produseres ikke i HD (de vises ikke en gang på Engelsk TV). Kampen på Lørdagskvelden vises på Setanta Sport i England. Setanta Sport sender ikke i HD og har derfor heller ingen interesse for å betale det mangedobbelte for en HD produksjon.

Det var et tilfelle i helgen av at CANAL+ prioriterte Svensk kamp på CANAL+ HD i stedet for Premier League. Det kan ha litt med at CANAL+ har de fleste abbonentene i Sverige men jeg hadde også helst sett Premier League i stedet for Svensk fotball. Skal du klage så bør du forsøke dialog@canalplus.no eller CANAL+ på tlf. 02700

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar.
    En mail er allerede forfattet og underveis til Canalplus. Interessant info larsenkje. Håper du har rett :-)

For øvrig - NRK sender visstnok kommende vinter-OL i HD. Gammelt nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google er din beste venn.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Grunnen til dette, er at det er sky sport som sitter på rettighetene til Premier League i HD, og canal digital har bare kjøpt en del av HD pakken derfra. Derfor er utvalget av kamper her begrenset. Hørte fra en representant hos canal digital at de prøver å få en større andel HD fra høsten.
    Faktum er at Sky Sport HD som regel ikke sender flere kamper i HD enn Canal+. Sky sender av og til to kamper i HD fra hver runde. Det hender det er en HD kamp tidlig på Lørdagen på Sky og en på Søndag. Sky sender også av og til Tirsdag eller Onsdagskamp på Sky Sport HD noe også Canal+ har gjort ved noen tilfeller.

I går var det igjen et tilfelle av at Sky Sport HD sendte Premer League i HD mens CANAL+Sport HD ikke viste kampen.
    *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.

Man kunne helt tydelig se at kampen var produsert i HD siden bildekvaliteten på SD kanalen Canal+Sport 1 var ekstremt mye bedre enn de kampene som produseres i SD ( f.eks. Lørdag kl. 16,og 18:25). Litt merkelig at CANAL+ ikke sendte denne kampen på Canal+Sport HD siden det ikke var noen annen kamp på Canal+Sport HD på dette tidspunktet.
    CANAL+ Grids > Grids

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Faktum er at Sky Sport HD som regel ikke sender flere kamper i HD enn Canal+. Sky sender av og til to kamper i HD fra hver runde. Det hender det er en HD kamp tidlig på Lørdagen på Sky og en på Søndag. Sky sender også av og til Tirsdag eller Onsdagskamp på Sky Sport HD noe også Canal+ har gjort ved noen tilfeller.

I går var det igjen et tilfelle av at Sky Sport HD sendte Premer League i HD mens CANAL+Sport HD ikke viste kampen.
    *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.

Man kunne helt tydelig se at kampen var produsert i HD siden bildekvaliteten på SD kanalen Canal+Sport 1 var ekstremt mye bedre enn de kampene som produseres i SD ( f.eks. Lørdag kl. 16,og 18:25). Litt merkelig at CANAL+ ikke sendte denne kampen på Canal+Sport HD siden det ikke var noen annen kamp på Canal+Sport HD på dette tidspunktet.
    CANAL+ Grids > Grids
    Som supplement til det du skriver, sender Sky også mandags kampene i HD.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At sky sender mandags kamp i HD er renspikka løgn....

der har Sentanta sports rettighetene

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Setanta har ihvertfall ikke noe HD kvalitet..
    De kampene er vonde å se på, iforhold til produksjonen til Sky.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    At sky sender mandags kamp i HD er renspikka løgn....

der har Sentanta sports rettighetene
    Du har rett.De sender derimot endel kamper i Championship i HD på ukedager.
    OG-det er ikke løgn.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Championship sendes på Viasat......og aldri blitt vist i HD etter det jeg har sett

Og topicen omhandler Canal Digital :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Championship sendes på Viasat......og aldri blitt vist i HD etter det jeg har sett

Og topicen omhandler Canal Digital :-P
    Det er din kommentar om Sky og Setanta jeg kommentarer.Jeg sa at jeg tok feil på mandagskampene,men at Sky sender Championship i HD.Jeg er klar over at topicen er CD.Jeg er ikke klar over at Championship blir sendt på Viasat? Champions League derimot vet jeg sendes på Viasat.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SkySports vs CD

På nasjonaldagen vår spilles det to kamper i PL. Begge sendes i HD på Sky...

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse sendes også på Canal+ HD

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er din kommentar om Sky og Setanta jeg kommentarer.Jeg sa at jeg tok feil på mandagskampene,men at Sky sender Championship i HD.Jeg er klar over at topicen er CD.Jeg er ikke klar over at Championship blir sendt på Viasat? Champions League derimot vet jeg sendes på Viasat.
    Stølen
    Det er lov å ta feil stølen - tror til og med det kan være sunt å ta feil for det har den fine "bivirkningen" at man har lært noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Begge disse sendes også på Canal+ HD
    Nix. Kun den første matchen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BetaCam
    Jeg vet at ni av ti kamper i engelsk toppserie sendes ut i HD.
    Tør jeg spørre hvordan du "vet" dette?..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Tør jeg spørre hvordan du "vet" dette?..
    Totalt tror jeg ikke at jeg har opplevd mer enn 3 på lørdag og 2 på søndag i HD,og jeg har hatt Sky relativt lenge. Det er mulig at de gjør flere av sine kamper i HD- opptak,men jeg tviler på det.På kvelden kampdagen det går det program som heter Football First, hvor du kan se alle kampene i reprise, og der går ihvertfall de aller fleste i SD. Det blir nok tatt hardt i når det påstås at 9 av 10 kamper tas opp i HD??? Men-dersom du kan fortelle oss BetaCam hvor det har dette fra, så fortell.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SkySport har et nettsted der kampene oppdateres live.

Sky Sports Live Score Centre – Football, Cricket, Rugby, Golf & F1 Coverage.

I "ni av ti tilfeller" står kamper oppført her med et HD-symbol i slutten av linja. Dette gjelder kamper som starter etter 18 (norsk tid) lørdag og søndags/midtukekamper. Altså direktesendt foppal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •