Sky HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Sky HD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sky HD

Hello
    Er det noen som vet hvordan man skal stille inn hodet på parabolen? Har stilt den inn riktig på viasat og cd men får ikke inn sky.. Den står på lås, men får bare inn kanaler som ikke er sky...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Andydibben
    Hello
    Er det noen som vet hvordan man skal stille inn hodet på parabolen? Har stilt den inn riktig på viasat og cd men får ikke inn sky.. Den står på lås, men får bare inn kanaler som ikke er sky...
    Du må gi noen flere detaljer:
    Hvor bor du?
    Hvilke kanaler som ikke er Sky er det du får?
    Er hodet satt til 28.2 øst Astra 2D? Det er den normalt totalt motsatte posisjonen i forhold til CD.
    Har du kort? Aktivert? Hvilken box er det du har?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Jeg har CD kort... bor i krsand. Jeg får jo inn viasat og cd. Men når jeg stiller inn hodet på parabolen. så får jeg bare inn "tull" kanaler... vet ikke helt hvor mange grader, den er stilt inn på.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD kort... bor i krsand. Jeg får jo inn viasat og cd. Men når jeg stiller inn hodet på parabolen. så får jeg bare inn "tull" kanaler... vet ikke helt hvor mange grader, den er stilt inn på.
    Du gir nok fremdeles litt for få detaljer.

Kanskje du kan begynne med å fortelle hva du har gjort for å stille den inn riktig for å få inn Viasat og CD?

CD sender på 1 vest (vel 0.8 faktisk) Thor 3/5 (0.8°W) - frequencies - KingOfSat mens Viasat sender på 5 øst Sirius 4 (4.8°E) - frequencies - KingOfSat (vel 4.8 faktisk). Hvis du får inn begge så har du antagelig to hoder (LNBer)?

Dersom du lister opp noen av "tull" kanalene er det faktisk mulig å finne ut hvilken satellitt du mottar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm...

det står jo eurobird... men får jo inn kanaler som bibel tv osv?...mange kanaler som er unødvendig, men mange som jeg aldri har hørt om også.. Jeg satt den opp i et tre. Mot sør. Nesten samme som en montør fra CD satt den opp.

Hvis jeg vrir på parabolen så forsvinner jo viasat og cd. har prøvd å vrid på Eurobird hodet. men den går bare i "lås" på de kanalene som jeg aldri har hørt om før.

Hvordan kan jeg finne ut hvordan den står?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

det står jo eurobird... men får jo inn kanaler som bibel tv osv?...mange kanaler som er unødvendig, men mange som jeg aldri har hørt om også.. Jeg satt den opp i et tre. Mot sør. Nesten samme som en montør fra CD satt den opp.

Hvis jeg vrir på parabolen så forsvinner jo viasat og cd. har prøvd å vrid på Eurobird hodet. men den går bare i "lås" på de kanalene som jeg aldri har hørt om før.

Hvordan kan jeg finne ut hvordan den står?
    Jeg vil anbefale deg å få noen til å sette opp antennen og hoder som jeg tidligere skrev.Skal du prøve deg på Sky så må du kunne ta inn Astra 2D på 28.2 øst.Videre må du skaffe deg Skybox eventuelt Sky HD box.Videre må du få kjøpt deg et Sky-kort som deretter må aktiveres samt at du får lagt inn et godkjent kreditkort Visa eller Mastercard som Sky skal trekke månedsleien fra.
    Alt dette bortsett fra oppsett av antenne kan du få hos SkyNow.com.NB!!!
    Du må aldri ringe eller kontakte Sky direkte får å få dette gjort.<da er det kvelden for prosjektet.
    Som du nå sikkert har forstått så må det endel saker og ting på plass her.Det første er å sjekke om du er istand til å ta inn signalet fra Astra 2D.Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjmm

Jeg har 3 hoder. men hvordan får man se grandene da? den går vel bare til 20 eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken type parabol er det du har. er lnb fast montert eller kan dem flytes/skyves på en skinne. hva mener du med og vri på hode? for det forandrer jo ingenting og bare vri på hode.
    du kan ikke se gradene .du må vri parabolen til du for riktig satellitt.eneste måten du kan finne riktig satellitt er og er og ta et nytt kanal søk hver gang du finner en satellitt og se hvilke kanaler du får inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har 3 hoder. men hvordan får man se grandene da? den går vel bare til 20 eller noe?
    For å være helt ærlig med deg så er du solid på bærtur.Festet antennen opp i et tre????? Grader på øyemål??? Jeg håper at er seriøs med oss for nå begynner jeg sterkt å lure på hva dette er???!!!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Man kan flytte hodene på en skinne. Får jo inn cd og viasat.. så kan jo ikke være så langt på tur

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan flytte hodene på en skinne. Får jo inn cd og viasat.. så kan jo ikke være så langt på tur

vis du står bak parabolen så er thor 1 grad helt til venstre så da blir sky 28grader helt til høyre.hvis du kommer så langt.det står satteliter ca ver 3 grad.det er bare og skyve lnb bortover og søke inn for ver sattelitt og se vilke kanaler du for inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

nå begynner det å hjelpe litt... tror vel nesten det greieste er å få en montør hehe Blir veldig mye kluss...litt usikker på om jeg må vri den oppover også litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    For å være helt ærlig med deg så er du solid på bærtur.Festet antennen opp i et tre????? Grader på øyemål??? Jeg håper at er seriøs med oss for nå begynner jeg sterkt å lure på hva dette er???!!!
    Stølen
    Som jeg skulle ha sagt det selv.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •