hups lynet tar mitt nettverk i mine ip bokser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hups lynet tar mitt nettverk i mine ip bokser

som tittelen sier så har lynet tatt 3 av mine ip bokser 2 stk ip7000 og 1 stk ip9000,vel og merke nettverkskorta ikke selve boksen.Forhørte meg om reperasjon men det kostet like mye som og kjøpe ny.Det rare er at modem,router,pc osv.de tar ingen skader men nå er tunern den siste på linja så det kan jo være det som er problemet.Har prøvd med spenningsvern men det var liten vits,det ble bare til pynt ingen hensikt.Tenkte på og ringe teleopperatøren men regner med at det er til liten hjelp og ikke mange svar og få uten om og legge igjen en feilmelding.Kan jo nappe ut kabeln hver gang den ikke blir brukt men det blir ofte glemt.Så mitt spørsmål er til dere kloke hoder her inne er at: er det mulig og koble denne boksen om mot trådløst nettverk,vet at den ikke har det innbygd men kan det være noen annen løsning?

hilsen brennarn.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst er sikkert mulig. Eller en billig switch som du plasserer rett ved tuneren, så går den istedetfor.
    Det er lange kabelstrekk som er problemet, det induseres spenninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Trådløst er sikkert mulig. Eller en billig switch som du plasserer rett ved tuneren, så går den istedetfor.
    Det er lange kabelstrekk som er problemet, det induseres spenninger.
    jo det er akkurat det med kabelstrekk som er litt dumt hjemme hos meg som sagt det er tunern som har det lengste strekket,men hvilken type switch er det du snakker om? ellers så får jeg prøve og lese meg fram,kansjke sjekke opp litt hos fantacy team også.Hva med trådløst aksesspunkt noen som har noen erfaring med det?har hørt noe snakk om at det skal gå.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    takk for tipset skal sjekke det opp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløst aksesspunkt

Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    jo det er akkurat det med kabelstrekk som er litt dumt hjemme hos meg som sagt det er tunern som har det lengste strekket,men hvilken type switch er det du snakker om? ellers så får jeg prøve og lese meg fram,kansjke sjekke opp litt hos fantacy team også.Hva med trådløst aksesspunkt noen som har noen erfaring med det?har hørt noe snakk om at det skal gå.
    Funker helt OK med trådløst aksesspunkt hos meg med Vantage HD 7100S. Har testa med Linksys (husker ikke betegnelsen - opprinnelig innkjøpt for å få den gamle X-boksen på nett uten kabel) som støtter 11g. Skal du streame video til/fra mottakeren bør du kanskje tenke på et aksesspunkt som støtter 11n-standarden, gjerne et aksesspunkt med innebygd switch (hvis noe slikt finnes) som kan forsyne alle dine mottakere .

Mvh
    Brumlebass 8)

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombobokser som er både trådløst aksesspunkt, router og switch er vel det mest vanlige ute hos folk. Disse kan kjøpes ganske billig de fleste steder som selger datautstyr. Slå av DHCP-server på denne boksen og bruk kun LAN-portene (ikke WLAN-porten), så fungerer den som trådløst aksesspunkt og switch.

Da vil utstyret ditt få IP-adresse fra den boksen som har jobben som DHCP-server i nettverket ditt. Det er vanligvis den boksen du har fått fra din internettleverandør. Du trenger muligens 2 trådløse aksesspunkt hvis du tenker å opprette en trådøs bridge fra der hvor du har satelittmottakeren til det kablete nettverket ditt.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange takk for gode svar ble nå litt klokere i allefall,skal prøve meg fram utfra deres svar.Er nå inne på min andre ip9000 og har knekt 2 ip7000 fra før.Ja naturkreftene er vanskelig og ha med og gjøre.
    Mvh. brennarn.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke disse boxene så dyre, at du burde vurdere å ta det på inneboforsikringa?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er ikke disse boxene så dyre, at du burde vurdere å ta det på inneboforsikringa?
    det har du rett i,har snakket med forsikringselskapet om det så den er grei,men boksene er kjøpt gjennom et annet ledd igjen(kompis) og han har kvitteringene og han har ikke hatt mulighet enda og pratet med leverandøren..For det jeg må få tak i er jo et skriv fra leverandøren at boksene ikke lønner seg og reparere.For forsikringsselskap de må jo ha alt skriftlig før de betaler noe som helst...men men må vel prøve snart da det som sagt blir dyrt etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er problemet løst fikk koblet opp en Linksys Wireless-G Range Expander 54 i dag og det var stort sett plug and play,konfigurerte den med routern og koblet den opp mot ip boksen og vips der var ip addressen oppe og gikk,så visst flere har samme problemet så vill jeg anbefale en slik en.Så ikke mere kablet nettverk for meg mellom router og tuner....så nå kan lynet bare prøve seg :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •