Free to air for test

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Free to air for test

Jeg har bestilt meg et TerraTec Cinergy S2 kort.
    Har parabol, og har tenkt å bestille Canal Digital abonnement.

Det jeg lurer på er om det finnes free to air kanaler jeg kan teste kortet på før jeg får meg et abonnement?

Er vel eneste måten jeg kan finne ut om kortet og Mediaportal fungerer inntil jeg får meg et abonnement?

Setter pris på all tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du installer MediaPortal og kjører scan på 0.8w (thor) finner du en håndfull ukodede kanaler du kan teste med.

Ifm. abonnement bør du være oppmerksom på at CD planlegger å innføre parring av kort/mottaker i løpet av 2009. Det er ikke nærmere spesifisert om dette gjelder alle kanaler eller bare for HD (som Viasat), men i verste fall må man være forberedt på at det ikke vil være mulig å motta noe som helst med annet utstyr enn det som er godkjent av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takker for svaret.
    Skal prøve det med en gang jeg får kortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av insomnia
    Ok. Takker for svaret.
    Skal prøve det med en gang jeg får kortet.
    Du som bor i Stavanger bør bestille en Freesat box fra England og montere et hode på 28,2 E så vil du som jeg se alle BBC og ITV kanalene gratis.Det gjør jeg. Ikveld er det Chelsea mot Barca på ITV HD. Dette fungerer uten kort og uten noen form for betaling.Signalene er helt perfekte og 100% stabile hele året.Vær glad for at du bor i Stavanger. Humax PVR Fox HD finner du hos Pulsat - Satellite TV Equipment & Accessories - LNB's, CAMs, Dishes, Motors, Signal Meters, Viewing Cards eller hos mange andre leverandører i UK.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du som bor i Stavanger bør bestille en Freesat box fra England og montere et hode på 28,2 E så vil du som jeg se alle BBC og ITV kanalene gratis.Det gjør jeg. Ikveld er det Chelsea mot Barca på ITV HD. Dette fungerer uten kort og uten noen form for betaling.Signalene er helt perfekte og 100% stabile hele året.Vær glad for at du bor i Stavanger. Humax PVR Fox HD finner du hos Pulsat - Satellite TV Equipment & Accessories - LNB's, CAMs, Dishes, Motors, Signal Meters, Viewing Cards eller hos mange andre leverandører i UK.
    Helt utroligt! Du kan altså se matchen mellom Chelsea og Barca redan idag? En hel dag innen den går live i Chelsea!?

Må ordne meg detta a.s.a.p.......

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Arsenal-Man Utd. som sendes på ITV HD i kveld.
    http://www.liveonsat.com/

Jeg ser ITV HD i Oslo med 80cm antenne og Topfield 7700 HDPVR boks. Ikke nødvendig med Freesat boks. ITV HD hadde også fungert fint med antenne mindre enn 80cm i Oslo. I Stavanger vil også de vanlige ITV og BBC kanalene fungere fint med liten antenne på de fleste på så godt som alle mulige bokser. BBC HD vil riktignok kreve en HD mottager.

ITV HD sender IKKE Chelsea-Barcelona på Onsdag siden det er Sky som sender denne kampen:
    *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Wasted
    Helt utroligt! Du kan altså se matchen mellom Chelsea og Barca redan idag? En hel dag innen den går live i Chelsea!?

Må ordne meg detta a.s.a.p.......
    Du har selvsagt rett.Men-iTV HD er helt nydelig!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er Arsenal-Man Utd. som sendes på ITV HD i kveld.
    http://www.liveonsat.com/

Jeg ser ITV HD i Oslo med 80cm antenne og Topfield 7700 HDPVR boks. Ikke nødvendig med Freesat boks. ITV HD hadde også fungert fint med antenne mindre enn 80cm i Oslo. I Stavanger vil også de vanlige ITV og BBC kanalene fungere fint med liten antenne på de fleste på så godt som alle mulige bokser. BBC HD vil riktignok kreve en HD mottager.

ITV HD sender IKKE Chelsea-Barcelona på Onsdag siden det er Sky som sender denne kampen:
    *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV.
    Da ser jeg Chelsea v Barca på Sky HD imorgen.Jeg tok selvsagt feil av kampene,men ser et nydelig bilde akkurat nå.
    Stølen
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg Chelsea v Barca på Sky HD imorgen.Jeg tok selvsagt feil av kampene,men ser et nydelig bilde akkurat nå.
    Stølen
    Stølen
    Bildet på ITV HD er bra det :-)

De sender kun stereo (Dolby Digital 2.0). Likevel gir Dolby Prologic II dekoding i AVreceiver veldig bra surroundeffekt. Egentlig tror jeg ikke 5.1 Dolby Digital gir så mye bedre surround effekt på en fotball kamp enn høykvalitets stereo med naturlige surround effekter som Prologic II dekoderen vil dekode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du egen parabol for 28,2 E, eller har du det sammen med andre lnb'er?
    Og hvor stor parabol bør en ha?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av insomnia
    Bruker du egen parabol for 28,2 E, eller har du det sammen med andre lnb'er?
    Og hvor stor parabol bør en ha?
    Jeg har 5 stk LNBèr på en 90 cm antenne.Dersom du skal ha gode stabile signaler også om vinteren så vil jeg nok ha satset på 90 cm.Montert på antennen er 1W-5E-13E-19E og 28,2E.Siden jeg har Sky HD,Fresat og CD, så bruker jeg bare 1W og 28,2E. Jeg har bestillt folk til å demontere og rydde opp i Disqèr og alt for mange hoder o.s.v. Jeg har hatt Sky i ca 4 år og Freesat i ca.5 måneder og det fungerer veldig bra.Jeg kunne selvsagt ha ryddet opp selv,men jeg har veldig god erfaring med folk og utstyr fra Parabolhuset.Fintuning av antennen er helt vesntlig.
    Håper du kommer igang med prosjektet ditt.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Bildet på ITV HD er bra det :-)

De sender kun stereo (Dolby Digital 2.0). Likevel gir Dolby Prologic II dekoding i AVreceiver veldig bra surroundeffekt. Egentlig tror jeg ikke 5.1 Dolby Digital gir så mye bedre surround effekt på en fotball kamp enn høykvalitets stereo med naturlige surround effekter som Prologic II dekoderen vil dekode.
    Hvilken satelitt er det du ser ITV HD på i Oslo?Jeg ser det er flere som vil komme igang med BBC og ITV i Oslo,men jeg leser at de har problemer med det?
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken satelitt er det du ser ITV HD på i Oslo?Jeg ser det er flere som vil komme igang med BBC og ITV i Oslo,men jeg leser at de har problemer med det?
    Stølen
    ITV HD sender på Eurobird-1 på 28.5øst ( DVB-S 11426-h-27500-2/3). Derfor går den inn med "grytelokk" i Oslo.

Eurobird 1 at 28.5°E - LyngSat Maps

De vanlige BBC og ITV kanalene er en helt annen sak. Disse virker av og til på 1.2m i pent vær hvis jeg er veldig heldig. Mener å ha lest at det faktisk også er problemer med 1.8m antenne i Oslo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •