Problemer med Grundig DSR 6450

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Grundig DSR 6450

I dag får jeg bare svart skjerm, og har snakket med CD om problemet. De sier det er et vanlig problem med denne tuneren, og at parabolkortet sliter med å få kontakt med tuneren. De sender meg en ny til uka, greit nok det, men hvorfor får jeg ikke tilgang til pvr? Når jeg trykker på pvr knappen kommer det på skjermen; finner ikke hdd. Er litt fortvilet nå da jeg har mengder med opptak som vi ikke har sett ennå. Noen som har hatt samme problemet? Har prøvd å ta ut kortet, slått av tuneren, tatt ut stikk kontakten, men ingenting ser ut til å hjelpe. Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viskelær...

Når det er dårlig kontakt mellom chip'en på CD-kortet og leseren i mottakeren, kan et godt, gammelt triks komme til nytte; finn fram et godt viskelær og renst chip'en forsiktig med det. Da får du fjerna gammelt fingerfett, røykbelegg (hvis det røykes inne) og annen gammel moro . Dette har hjulpet meg flere ganger...

Mvh
    Brumlebass

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    I dag får jeg bare svart skjerm, og har snakket med CD om problemet. De sier det er et vanlig problem med denne tuneren, og at parabolkortet sliter med å få kontakt med tuneren. De sender meg en ny til uka, greit nok det, men hvorfor får jeg ikke tilgang til pvr? Når jeg trykker på pvr knappen kommer det på skjermen; finner ikke hdd. Er litt fortvilet nå da jeg har mengder med opptak som vi ikke har sett ennå. Noen som har hatt samme problemet? Har prøvd å ta ut kortet, slått av tuneren, tatt ut stikk kontakten, men ingenting ser ut til å hjelpe. Noen forslag?
    Da er det antagelig oppstått hardware feil i mottageren. Har sett noe liknende selv med en bekjents Grundig. Det var samme problem. Kortet fungerte ikke og harddisken var det ingen kontakt med.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd viskelær trikset, og har fått bilde nå(ikke sikker på om det var det som gjorde utslaget, men men), men tuneren finner fortsatt ikke harddisken.

Hva skjedde med tuneren til din bekjent Bobben1??

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Da har jeg prøvd viskelær trikset, og har fått bilde nå(ikke sikker på om det var det som gjorde utslaget, men men), men tuneren finner fortsatt ikke harddisken.

Hva skjedde med tuneren til din bekjent Bobben1??
    Det er ganske lenge siden nå så jeg er litt usikker på om den ble byttet
    ut men jeg tror den ble det.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser noen i Danmark har fått liv i HDD på en Grundig ved å la harddisken så spenning fra et eget powersupply. Sannsynligvis kan det være powersupply i Grundig'n din som er halveis defekt (nok til at det slår ut harddisken).

Hvis det stemmer så kan du muligens flytte over powersupply dersom du får en ny Grundig (forutsatt at du er komfortabel med å gjøre slikt selv). Om du kan flytte harddisken fra den gamle til den nye i stedet er jeg usikker på. Uansett så kan du ikke være helt sikker på at det kun er powersupplyfeil så ved å bytte powersupply (eller harddisk) så kan du ende opp med to mottagere som ikke er helt bra.

Se også:
    Digitalt.tv forum - Problem med HHD på Grundig DSR 6450
    Digitalt.tv forum - Hvem laver firmware til Grundig DK (DSR-6452)?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg skal begynne å skru på erstatningstuneren jeg får Vil heller vurdere å oppgradere til en HD PVR tuner. Har en HD tuner fra Viasat, og fotballkamper i HD ser bare helt fantastisk ut, selv om jeg "bare" har en HD-ready Panasonic plasma fra 2006!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •