Canal Digital øker sikkerheten i 2009

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 277
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital øker sikkerheten i 2009

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, der mista dem hvertfall en kunde. Skal jeg behøve å se på de drittunerne som er godkjent av dem blir abb. sagt opp på flekken. Jævla møkkaselskap.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss nå først se hvordan det kommer til å virke. Viasat har f.eks lenge hatt pairing på sine kort, men de virker likevel i f.eks. Vantage tunerne. Dog uten Viasats HD kanaler.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, har i de siste årene hatt full pakke fra Canal digital inkl. TV2 sport. Har hatt et årlig forfall på fakturaen, altså rundt 6 lapper. Ble "Lurt" til å kjøpe den første Sagemtuneren for å få "HD". Den er totalt ubrukelig, i det øyeblikket skjermen går i sort p.g. av pairing, går oppsigelsen inn direkte. Det Sagemgreiene er i beste fall rein svindel. Så får heller kjerringa se paradise hotel og hva alt det greiene heter hos naboen. Får mye bra blueray film for 6 lapper.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    La oss nå først se hvordan det kommer til å virke. Viasat har f.eks lenge hatt pairing på sine kort, men de virker likevel i f.eks. Vantage tunerne. Dog uten Viasats HD kanaler.
    Det virker som teksten på Canal Digital web'en også fokuserer på HD kanaler. Spørs om det ikke kun er HD kanalene dette gjelder for (på samme måte som hos Viasat). Vi får bare vente å se.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden er i bakkenett-kabelforumet. Det er vel greit med en tråd i satellittforumet også? Det er vel neppe alle satellittbrukere som leser alt i bakkenett-kabelforumet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Det Sagemgreiene er i beste fall rein svindel.
    "i beste fall rein svindel"?
    Rull inn 'a. Dette blir jo bare totalt useriøst..
    Hva er det liksom i verste fall da?..

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som leser "forsiden" ("Nye innlegg") blir det forferdelig rotete med mange like tråder.... Thats all...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "i beste fall rein svindel"?
    Rull inn 'a. Dette blir jo bare totalt useriøst..
    Hva er det liksom i verste fall da?..
    Skjønner ikke at du som er så jævla fornøyd med Sagem stadig vekk er ute og skal ha tak i tuner som er kapabel til å ta opp en HDkanal og se på en annen samtidig. Det får du neppe med Sagem. Men, fortsett og være fornøyd og seriøs du, ikke veit jeg hvaslags display du kjører vidunderet ditt mot, men når du kommer opp på 110" så er forskjellen faktisk ganske formidabel.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det virker som teksten på Canal Digital web'en også fokuserer på HD kanaler. Spørs om det ikke kun er HD kanalene dette gjelder for (på samme måte som hos Viasat). Vi får bare vente å se.

Tror jeg tar dette med stor ro ennu. Mener dette gjelder kun gule kort og ikke blå og røde .

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at du som er så jævla fornøyd med Sagem stadig vekk er ute og skal ha tak i tuner som er kapabel til å ta opp en HDkanal og se på en annen samtidig. Det får du neppe med Sagem.
    Jo, det får du. Jeg har CDs egen HD PVR og med den kan du ta opp fra to forskjellige HD kanaler samtidig og selvfølgelig se på en av dem, eller til og med se på et tidligere opptak. Det er mulig jeg har hatt flaks med min boks, men den fungerer i hvertfall godt uten støy eller andre problemer..

Men, fortsett og være fornøyd og seriøs du, ikke veit jeg hvaslags display du kjører vidunderet ditt mot, men når du kommer opp på 110" så er forskjellen faktisk ganske formidabel.
    Jeg benytter HD PVR med HDMI via Onkyo 876 til 47" 1080p TV og BenQ W9000 1080p proje mot 106" lerret.
    Den formidable forskjellen må du nok lenger ut på landet med...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare enda mer spent på hva vi får inn via fiber.

Kjekk formulering forresten, "sikkerhet"...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det får du. Jeg har CDs egen HD PVR og med den kan du ta opp fra to forskjellige HD kanaler samtidig og selvfølgelig se på en av dem, eller til og med se på et tidligere opptak. Det er mulig jeg har hatt flaks med min boks, men den fungerer i hvertfall godt uten støy eller andre problemer..

Jeg benytter HD PVR med HDMI via Onkyo 876 til 47" 1080p TV og BenQ W9000 1080p proje mot 106" lerret.
    Den formidable forskjellen må du nok lenger ut på landet med...
    Da skjønner jeg enda mindre av hvorfor du skulle være int. i Technisat, du har jo i egne øyne den ultimate tuner allerede. Men greit, vi gidder ikke dette mer, det viktigste er jo at du er fornøyd. Ha en fortsatt fin dag.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg enda mindre av hvorfor du skulle være int. i Technisat, du har jo i egne øyne den ultimate tuner allerede. Men greit, vi gidder ikke dette mer, det viktigste er jo at du er fornøyd. Ha en fortsatt fin dag.
    Men jeg har da aldri sagt at jeg har den ultimate tuner... Jeg har kun sagt at den jeg har fungerer bra og at jeg er fornøyd. Men som med alt annet utstyr, er jeg nysgjerrig på, og søker, enda bedre utstyr. Så langt har jeg altså ikke funnet noen grunn til å "oppgradere"..
    Jeg skjønner ikke hvorfor du har problemer med at jeg faktisk har en HD PVR som fungerer godt og som jeg er fornøyd med.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, der mista dem hvertfall en kunde. Skal jeg behøve å se på de drittunerne som er godkjent av dem blir abb. sagt opp på flekken. Jævla møkkaselskap.
    Å si opp på flekken med Canal Digital er vanskelig: Oppsigelsestiden er to måneder fra første månedsskifte. For eksempel: Sier du opp abonnementet i midten av mars, vil abonnementet løpe til og med 31. mai.

Viasat er enda verre: Avtalen løper inntil den blir oppsagt. Kunden og Viasat kan til enhver tid si opp avtalen ved skriftlig melding. Oppsigelse i Avtale per ioden har virkning fra per iodens utløp, forutsatt at meldingen om oppsigelse er mottatt senest én måned før dette tidspunktet. Oppsigelser som mottas senere, og oppsigelser av løpende abonnement for øvrig, har virkning fra tre måneder etter utløpet av måneden oppsigelsen mottas.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Å si opp på flekken med Canal Digital er vanskelig: Oppsigelsestiden er to måneder fra første månedsskifte. For eksempel: Sier du opp abonnementet i midten av mars, vil abonnementet løpe til og med 31. mai.

Viasat er enda verre: Avtalen løper inntil den blir oppsagt. Kunden og Viasat kan til enhver tid si opp avtalen ved skriftlig melding. Oppsigelse i Avtale per ioden har virkning fra per iodens utløp, forutsatt at meldingen om oppsigelse er mottatt senest én måned før dette tidspunktet. Oppsigelser som mottas senere, og oppsigelser av løpende abonnement for øvrig, har virkning fra tre måneder etter utløpet av måneden oppsigelsen mottas.
    Fullstendig klar over vilkårene. Har idag gitt beskjed om, og fått bekreftet av fra nåværende abbonementsperiodes utløp, skal jeg ha faktura for 1mnd. av gangen. (Mot vanlige 1 år.) Når så eventuellt tuneren går i sort blir abb. sagt opp pronto.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har da aldri sagt at jeg har den ultimate tuner... Jeg har kun sagt at den jeg har fungerer bra og at jeg er fornøyd. Men som med alt annet utstyr, er jeg nysgjerrig på, og søker, enda bedre utstyr. Så langt har jeg altså ikke funnet noen grunn til å "oppgradere"..
    Jeg skjønner ikke hvorfor du har problemer med at jeg faktisk har en HD PVR som fungerer godt og som jeg er fornøyd med.
    Som sagt, gidder ikke dette mer. Flott at du er fornøyd, kan heller ikke være mye mer å hente for deg med dagens tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, gidder ikke dette mer. Flott at du er fornøyd, kan heller ikke være mye mer å hente for deg med dagens tunere.
    Svært så bitter da :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremfor å gå og irritere meg over den kommende men ikke helt uventede pairingen, bestilte jeg i stedet CD HD PVR idag siden leveringstiden nå kan komme til å øke utover de varslede 1 - 2 uker. Dette betyr 3000 kr ut av vinduet og enda en boks i hyllen, men samtidig tilgang til en harddisk som jeg ennå ikke hadde skaffet til min kjære Vantage. Kommer til å kjøre 7 satellittposisjoner på Vantage og Thor på CD-boksen. Innlegg i Forumet tyder på at CD HD PVR er blitt bedre etter softwareoppdateringen.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •