Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 277
    Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    Ingen som tvinger deg til å benytte den nye mottakeren. Putt kortet ditt i den gamle boksen, og voilá.
    Hvorfor får vi motstridende informasjon om dette? Og hvem betaler regninga om det du sier ikke stemmer?

Har selv en tuner til 2000,- stående i kjelleren. Den var ubrukelig. Nye tuneren var en slant dyrere, men virket. Nå må den ned i kjelleren og opp med den som ikke virker skikkelig. Eller rettere sagt burde jeg vel sende begge tunerne i postoppkrav til CD sammen med oppsigelsen slik at jeg får dekket mine utlegg?

Er det noen på fornebu som tenker på forbrukerne? Har dere hørt om etikk? Forretningsmoral? Avtalerett?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av MrSnurt
    Det gjenstår å se. Jeg fikk fra Kundeservice vite at mottaker og kort er "parret". Og min oppfølgingsmail med spørsmål om kortet vil kunne brukes på min Force er ennå ikke besvart.

Mulig kortet vil virke i Force-tuneren, men hvorfor skal vi godta denne praksisen fra Canal Digital?

Kunde: Jeg skal ha den nye plata til "navn på artist"
    Betjening: Ok, artisten er på SonyMusic. Da får du med en CD-spiller fra Sony. Den koster 500 kroner.
    Kunde: Men kan jeg ikke spille plata på den CD-spilleren jeg allerede har hjemme?
    Betjening: Jo selvfølgelig, men du må allikevel ta med deg og betale for Sony-spilleren.

Ville du godtatt denne praksisen i platesjappa?
    Jeg ser at du ikke ser forskjellen mellom programeier og programdistributør.CD er distributør mens alle som lager eller produserer programmer er rettighetshavere.Det er programeieren som setter premissene for distribusjonen av programmene.Det er f. eks PL som eier rettighetene til kampene og det er filmselkapene som setter premissene for visning av film. CD har avtale om distribusjon med de kopibegrensingene som bl.annet gir parring av kort og box.CD må forholde seg til disse avtalen for i det hele tatt å få vise programmene.Skal det skytes på noen så skyt på rettighetshaveren.
    Kopibeskyttelse er ikke opptil CD. Jeg har flere ganger fortalt dere om at SKY og alle andre har samme begrensninger.CD er ikke hverken verre eller bedre enn alle andre.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fremt det ikke er snakk om hd-kanaler vil man vel utifra det som kommer fra uansett få bilde på samme hvilken kanal det er snakk om i hvilken som helst Conax-utstyrt tuner så fremt det ikke iverksettes full hardwarepairing .

Og inntil videre så har CD funnet ut at ved å la de med hdbokser som ikke var deres type få regningen ved å la disse nå kjøpe av lasset av ubrukelige bokser som de sikkert har pallevis av så har de nå funnet en metode til å tjene penger eller vertfall ikke tape .

For å få tilbake hd-kanalene så lurte jeg meg selv for 1990,- kroner men bruker da for **** ikke den dere idiotiske pvrboksen som støyer . Og når det eventuellt kommer en pairing som gjør at Vantagen ikke lenger gir meg bilde så lurer CD meg til å kjøpe enda mere nytt utstyr .

Derfor snakker de om parring hele tiden . De parrer seg med fabrikken som lager ubrukelige bokser og for å bli kvitt disse istedet for å lage skikkelig utstyr så må de lure disse over på kundene .

I følge min lokale forhandler som sikkert har "fått" over 100K av meg på grunn av parabolutstyr kjøpt sier at CD HD PVR ikke kan ta mere en Thor 1W på grunn av rettigheter til materialet man kan ta ned og at CD på grunn av rettigheter ikke gir brukere med flere lnb muligheter til å benytte disse lnb .

Hvilke rettigheter bryter man ved å se MTV Germany eller ARD eller hvilken som helst free to air kanal på en boks som er Canal Digital godkjent ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    I følge min lokale forhandler som sikkert har "fått" over 100K av meg på grunn av parabolutstyr kjøpt sier at CD HD PVR ikke kan ta mere en Thor 1W på grunn av rettigheter til materialet man kan ta ned og at CD på grunn av rettigheter ikke gir brukere med flere lnb muligheter til å benytte disse lnb .

Hvilke rettigheter bryter man ved å se MTV Germany eller ARD eller hvilken som helst free to air kanal på en boks som er Canal Digital godkjent ?
    Det kan ikke stemme. Det er ikke så lenge siden CD eller rettere sagt Sagem åpnet for dette i HD boksen uten harddisk. Det fungerer riktignok ikke optimalt men det er tydligvis forsøk på å få boksene til å fungere med flere posisjoner, I tillegg viser Sagem boksen uten hardisk nå free to air kanaler fra Telenors transpondere på 1-west. Antar at prioriteten er å fikse bugs og ikke legge inn nye funksjoner(med nye bugs).

Det er faktisk kun Sagem HDPVR av de som er godkjent nå og de som tidligere har vært godkjent som ikke kan søke inn andre posisjoner. Jeg vil tippe dette er et "Fransk" fenomen ;-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som stemmer vet jeg ikke men det var det jeg fikk fortalt at HDPVR ikke fikk søke kanaler på andre posisjoner grunnet rettigheter .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som stemmer vet jeg ikke men det var det jeg fikk fortalt at HDPVR ikke fikk søke kanaler på andre posisjoner grunnet rettigheter .
    Det låter som kvalificerat skitsnack. Alla FTA-kanaler är ju fria och vem som helst som kan får ta ned dessa i sin box. Om det funnits upphovsrättsliga grunder hade dessa kanalerna inte varit FTA utan kodade.

Nej, CD har säkerligen valt sin lösning för att se till att man enbart ta del av sina kanalers reklambudskap och inte kunna se på annat som CD inte kan styra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg ser at du ikke ser forskjellen mellom programeier og programdistributør.CD er distributør mens alle som lager eller produserer programmer er rettighetshavere.
    Stølen
    Ok. Jeg regner med at NRK da er en rettighetshaver. De forlanger altså at deres kanaler kun skal kunne ses via parabol på en tuner levert av Canal Digital. Hva blir det neste? At NRK-kanalene kun skal kunne ses på en TV produsert av LG, at TV2-kanalene kun skal kunne ses på tv'er fra Sony, TVNorge kun på Panasonic....

Jeg skjønner ikke hva CD er så redd for i mitt tilfelle som ikke ønsker å se annet enn Norgespakken, kanaler jeg har betalt lisens for eller som er finansiert av reklame. Hva taper disse kanalene på at jeg ser på dem via en Force-tuner?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Da blir det kanskje slutt på den evindelige sytingen?...;-)
    Jeg for min del er "avhengig" av PL i HD. Jeg vil også ha de norske kanalene, helst Norsk TV2 i HD snart også..
    Finnes det virkelig fullgode alternativer til CD for dette? Eller tar du til takke med tyskdubbet film?...

donrosa: Har du noe inside info angående nye tunere? Det verserer rykter om også en ny "High End" HD PVR. Kan dette være en maskin fra Technisat? Når kan vi forvente at det skjer noe?
    Deg gidder jeg ikke kaste bort mer tid på. Du er fornøyd canal digitalkunde uansett. Og det er du i din fulle rett til å være.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrSnurt
    Ok. Jeg regner med at NRK da er en rettighetshaver. De forlanger altså at deres kanaler kun skal kunne ses via parabol på en tuner levert av Canal Digital. Hva blir det neste? At NRK-kanalene kun skal kunne ses på en TV produsert av LG, at TV2-kanalene kun skal kunne ses på tv'er fra Sony, TVNorge kun på Panasonic....

Jeg skjønner ikke hva CD er så redd for i mitt tilfelle som ikke ønsker å se annet enn Norgespakken, kanaler jeg har betalt lisens for eller som er finansiert av reklame. Hva taper disse kanalene på at jeg ser på dem via en Force-tuner?
    Er helt enig her. Hvorfor vises dette materialet ukodet og helt fritt i USA i HD hvis dette er så viktig for innholdsleverandørene?
    Into the DTV era, with no broadcast flag mandate | Electronic Frontier Foundation
    Det er dessuten klart at parring ikke beskytter innholdet i SD bokser med andre utganger, allikevel velger CD å innføre også dette? Om CD er avhengig av parring for å få avtaler, hvorfor kan de ikke dokumentere eller skrive dette svart på hvitt noe sted? Mistanken om at dette gjøres av andre grunner er sterk.

Det største problemet er allikevel at CD ikke har informert om dette og bryter avtalevilkårene vi som kunder inngikk med dem ved å innføre parring. CD har et klart ansvar for de økonomiske utlegg vi har hatt på alternative tunere som virker.

Uansett: Å bruke Sky, Viasats praksis etc som argumenter i denne diskusjonen holder ikke - man kan ikke kjøre for fort eller bryte andre lover fordi naboen har gjort det. Dette er barneskolemoral. For alt jeg vet har Sky og Viasat infomert brukerne sine og avtalen de har inngått med kundene inneholder klausuler om nettopp parring.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Er helt enig her. Hvorfor vises dette materialet ukodet og helt fritt i USA i HD hvis dette er så viktig for innholdsleverandørene?
    Into the DTV era, with no broadcast flag mandate | Electronic Frontier Foundation
    Det er dessuten klart at parring ikke beskytter innholdet i SD bokser med andre utganger, allikevel velger CD å innføre også dette? Om CD er avhengig av parring for å få avtaler, hvorfor kan de ikke dokumentere eller skrive dette svart på hvitt noe sted? Mistanken om at dette gjøres av andre grunner er sterk.

Det største problemet er allikevel at CD ikke har informert om dette og bryter avtalevilkårene vi som kunder inngikk med dem ved å innføre parring. CD har et klart ansvar for de økonomiske utlegg vi har hatt på alternative tunere som virker.

Uansett: Å bruke Sky, Viasats praksis etc som argumenter i denne diskusjonen holder ikke - man kan ikke kjøre for fort eller bryte andre lover fordi naboen har gjort det. Dette er barneskolemoral. For alt jeg vet har Sky og Viasat infomert brukerne sine og avtalen de har inngått med kundene inneholder klausuler om nettopp parring.

Sitat Opprinnelig postet av kontraktsvilkår for parabol
    kunden skal normalt eie eget utstyr, som skal være godkjent av CD.
    CD forbeholder seg rett til å gjøre endringer som blant annet å konfigurere, oppgradere, formatere og slette data på utstyr tilknyttet CDs tjenester og programvare. Back-up på innhold og data er kundens eget ansvar. Ved slike endringer og ved reparasjon/bytte av mottaker er det risiko for at innhold/data vil gå tapt. CD skal søke å varsle slike endringer på forhånd. Eventuell lagring av innhold/data på utstyret medfører ikke eierskap til det lagrede materialet, og kan kun skje for privat bruk, jfr. pkt 12. Programkort fra CD fungerer kun sammen med den eller de mottaker(e) som er registrert på kunden i CDs kunderegister og skal kun brukes til CDs tjenester
    Så også som det står videre i kontrakten, og det gjør det forsåvidt på de fleste kontrakter med tjenesteleverandører, at de har rett til å forandre på kontraktsvilkårene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det også et mysterium hvorfor det samme innholdet er kopibeskyttet på BlueRay men det er nok flere hensikter enn kun kopibeskyttelse.

Finner jo lett info om hensiktene med "pairing" på Conax WEB Conax - en, products, conax extended, pairing

Ingen systemer er selvfølgelig helt vantette men noe av hensikten med pairing er sannsynligvis:
    -Hindre dekoder "hijack" (dvs. låst til en betal-tv operatør)
    -Gjør det mulig å effektivt kopibeskytte HD utganger (f.eks. HDCP eller
    analog kopibeskyttelse dersom det skulle være et krav fra
    en eller flere innholdsleverandører)
    -Gjør det veldig vanskelig å benytte "pirat kort" (det ser ut som "pairing" systemer er mye mindre utsatt for hacking)
    -Gjør det veldig vanskelig å dele smartkort over internet
    -Gir operatøren kontroll over dekoderene som benyttes
    -Potensiell reduksjon i kundeservice/support kostnader

Om det er rett eller galt skal jeg ikke påstå. Bare observerer at det neppe kan være "ulovlig" siden andre operatører da hadde blitt stoppet for mange år siden.

Syns det var veldig fint i "gamle dager" når både Viasat og Canal Digital støttet bruk av common interface CAM's. Forhåpentligvis kommer Canal Digital med "pairing CAM", f.eks. CI+ cam. Slik jeg har forstått det så kan HD mottagere til og med oppgraderes til å støtte CI+ standarden.
    Digitalt.tv nyhed

Det er i alle fall dette som blir opplyst i forbindelse med at Tyske free to air HD kanaler skal krypteres og vil kreve CI+ CAM'er . Med CI+ CAM'er så burde det være potensiale for at operatørene kan levere like god "kopi beskyttelse" på en ikke godkjent HD mottager. Det betyr jo nødvendigvis ikke at de vil gjøre det likevel men det er jo mye som tyder på at det kommer slike løsninger for IDTV'er.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også som det står videre i kontrakten, og det gjør det forsåvidt på de fleste kontrakter med tjenesteleverandører, at de har rett til å forandre på kontraktsvilkårene.
    Er svært usikker på om det som står øverst i ditt innlegg (utklipp fra kontrakten) også står i min kontrakt fra 2003. Jeg fikk også klar beskjed fra Telenor/CD dengang at jeg kunne benytte en annen mottaker da jeg kontaktet kundeservice. Etter den tid har jeg ikke mottatt noen ny kontrakt eller informasjon om parring/konsekvensene av dette. Og selv om dere påpeker at vi må kjøpe CD godkjente tunere, så betyr ikke det at dere kan la være å infomere om at andre tunere vil bli ubrukelige i fremtiden.

Interessant, for jeg er nemlig i sterk tvil om en slik klausul vil overleve i retten. Som i alle kontraktsfestede avtaler, abonnementordninger o.l. er kunden beskyttet av krav til rimelighet og minnelighet i avtaler med selger/leverandør. Man kan med andre ord ikke føre opp urimelige klausuler i kontrakten som fratar kunden rettigheter etter bl.a. kjøpsloven. Dere kan skrive slikt vissvass i kontraktene deres, men de er neppe bindende juridisk sett.

Forøvrig er jeg både sjokkert og forbanna over hvilken arroganse CD fremviser i denne saken. Den må være i særklasse uetisk, og dere kan ikke føle den minste forpliktelse overfor oss. Kundene deres, som for egen regning har måttet skaffe seg eget utstyr for å bruke abonnementet de faktisk har betalt for, må kaste bort tusenvis av kroner fordi dere innfører endringer dere ikke engang gidder å informere skikkelig om. Jeg synes den stadige triksingen med abonnementskostnadene var ille nok, men nå tar det helt av. Telenor/CD ser ut til å drive forretning etter modellen "Vi driter i misfornøyde kunder, fordi vi tjener nok på dem som ikke protesterer". Synd for disse fornøyde som sitter igjen, de får jo åpenbart regninga for de kundene som forsvinner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    D
    Ingen systemer er selvfølgelig helt vantette men noe av hensikten med pairing er sannsynligvis:
    -Hindre dekoder "hijack" (dvs. låst til en betal-tv operatør)
    -Gjør det mulig å effektivt kopibeskytte HD utganger (f.eks. HDCP eller
    analog kopibeskyttelse dersom det skulle være et krav fra
    en eller flere innholdsleverandører)
    -Gjør det veldig vanskelig å benytte "pirat kort" (det ser ut som "pairing" systemer er mye mindre utsatt for hacking)
    -Gjør det veldig vanskelig å dele smartkort over internet
    -Gir operatøren kontroll over dekoderene som benyttes
    -Potensiell reduksjon i kundeservice/support kostnader

Om det er rett eller galt skal jeg ikke påstå. Bare observerer at det neppe kan være "ulovlig" siden andre operatører da hadde blitt stoppet for mange år siden.
    Det ville helt sikkert ikke vært "ulovlig" som du skriver om telenor hadde informert om dette underveis, og at vi fikk beskjed om at tunerne vi kjøpte fordi CDS var elendige ville bli ubrukelige på et senere tidspunkt. Og med dette påføre oss kunder ekstrautgifter eller forringelse av tjenestene vi har betalt for. Tror du misser hovedpoenget her i din tekniske forklaring...

Hensiktene eller fordelene med parring er nok også mer vidtrekkende ut fra bl.a. et bedriftsøkonomisk synspunkt. Å selge oss mer reklametid er nevnt, andre ting er å tjene penger på å selge oss dekodere i tillegg til abonnement. Det siste er jo ekstra lett når produktene er så dårlige som det vi har sett hittil. Den første sagem HD-boksen min kostet meg 1990,- blanke kroner, men jeg kan neppe tenke meg at den har kostet mer enn et par hundrelapper å produsere.

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er i alle fall dette som blir opplyst i forbindelse med at Tyske free to air HD kanaler skal krypteres og vil kreve CI+ CAM'er . Med CI+ CAM'er så burde det være potensiale for at operatørene kan levere like god "kopi beskyttelse" på en ikke godkjent HD mottager. Det betyr jo nødvendigvis ikke at de vil gjøre det likevel men det er jo mye som tyder på at det kommer slike løsninger for IDTV'er.
    Jeg stiller meg svært tvilende til spådommer/gjetninger om hva operatørene vil gjøre og ikke minst hvorfor de gjør det. Det eneste jeg er sikker på er at løsninger blir innført fordi det øker operatørens profitt, noe annet ville vært svært fornuftsstridig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er svært usikker på om det som står øverst i ditt utklipp av kontrakten også står i min kontrakt fra 2003. Jeg fikk også klar beskjed fra Telenor/CD dengang at jeg kunne benytte en annen mottaker da jeg kontaktet kundeservice. Etter den tid har jeg ikke mottatt noen ny kontrakt eller informasjon om parring/konsekvensene av dette. Og selv om dere påpeker at vi må kjøpe CD godkjente tunere, så betyr ikke det at dere kan la være å infomere om at andre tunere vil bli ubrukelige i fremtiden.
    Du kan da benytte den mottakeren du har, men ikke med HD og i henhold til avtalevilkårene så ble det sendt ut info om dette mer enn to måneder før endringene trådte i kraft.

Det er faktisk opp til kunden å sjekke avtalevilkårene selv innimellom også, for å få med seg eventuelle endringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville helt sikkert ikke vært "ulovlig" som du skriver om telenor hadde informert om dette underveis, og at vi fikk beskjed om at tunerne vi kjøpte fordi CDS var elendige ville bli ubrukelige på et senere tidspunkt. Og med dette påføre oss kunder ekstrautgifter eller forringelse av tjenestene vi har betalt for. Tror du misser hovedpoenget her i din tekniske forklaring...

Hensiktene eller fordelene med parring er nok også mer vidtrekkende ut fra bl.a. et bedriftsøkonomisk synspunkt. Å selge oss mer reklametid er nevnt, andre ting er å tjene penger på å selge oss dekodere i tillegg til abonnement. Det siste er jo ekstra lett når produktene er så dårlige som det vi har sett hittil. Den første sagem HD-boksen min kostet meg 1990,- blanke kroner, men jeg kan neppe tenke meg at den har kostet mer enn et par hundrelapper å produsere.
    Den boksen du sitter med, etter avtalevilkårene som du tegnet under vil ikke bli ubrukelig. Dette er som regel ikke tilbakevirkende. Det er jo som nevnt bare HD-biten de ikke kan sende ut til "ikke-godkjente" mottakere.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan da benytte den mottakeren du har, men ikke med HD og i henhold til avtalevilkårene så ble det sendt ut info om dette mer enn to måneder før endringene trådte i kraft.

Det er faktisk opp til kunden å sjekke avtalevilkårene selv innimellom også, for å få med seg eventuelle endringer.
    Denne informasjonen har ikke kommet fram til min adresse så dette er bullshit .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne informasjonen har ikke kommet fram til min adresse så dette er bullshit .
    Om du enten:
    A) Ikke gidder å lese kundenytt og diverse info med fakturaen,
    B) Betaler med e-faktura eller avtalegiro og ikke har registrert at du vil ha tilsendt info av oss per e-post
    C) Sletter og ikke gidder å lese e-posten

så er du selv ansvarlig for at du ikke får info fra CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du enten:
    A) Ikke gidder å lese kundenytt og diverse info med fakturaen,
    B) Betaler med e-faktura eller avtalegiro og ikke har registrert at du vil ha tilsendt info av oss per e-post
    C) Sletter og ikke gidder å lese e-posten

så er du selv ansvarlig for at du ikke får info fra CD.
    **** å arrogant!

Verken a, b eller c holder mål! Spesielt ikke b!
    Selskaper som du jobber i oppfordrer folk til å betale med e-faktura eller avtalegiro, så kommer dere etterpå å skylder på kunden som du i dette tilfelle.
    Har dere ikke hørt om "brevpost"

Dere hører tydeligvis ikke på kundene og tar i hvertfall ingen selvkritikk.
    Dette er bare enda en klasisk "Vi har ikke gjort noe feil"

Jeg har min Dreambox og cd decoderen min ligger i skuffen, å det svineriet skal ikke ut.. Jeg har heller ikke fått noen konkret info av CD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GizmoPower
    **** å arrogant!

Verken a, b eller c holder mål! Spesielt ikke b!
    Selskaper som du jobber i oppfordrer folk til å betale med e-faktura eller avtalegiro, så kommer dere etterpå å skylder på kunden som du i dette tilfelle.
    Har dere ikke hørt om "brevpost"

Dere hører tydeligvis ikke på kundene og tar i hvertfall ingen selvkritikk.
    Dette er bare enda en klasisk "Vi har ikke gjort noe feil"

Jeg har min Dreambox og cd decoderen min ligger i skuffen, å det svineriet skal ikke ut.. Jeg har heller ikke fått noen konkret info av CD

Dreamboxen din vil fungere fremover også du får inn ALT du får inn nå, bortsett fra HD-kanalene til CD.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo egentlig ikke noe problem, all den tid de fleste "Ikke stalinistisk godkjente" boksene leverer bedre bilde på SD enn Sagemvraket gjør på HD.

Kan fortelle deg Mr. donrosa, at i flere år nå har jeg betalt godt over 6 tusen kroner pr. år til ditt firma. Dette har blitt betalt punklig en gang pr år , da med unntak av den imponerende kortavgiften som har kommet innimellom. Jeg har vel knapt gjort et opptak på harddisken på Technisat tuneren , og heller ikke spredd deres materiale til noen som helst . MEN , etter at jeg fikk Technisat har tvtittingen fått en ny dimensjon , plutselig har jeg et bra bilde både på SD og spesiellt HD (som er utrolig bra). Det er dette dere nå fratar meg muligheten til å se , og da velger jeg å si opp hele greia. Håper inderlig at noen hacker hele systemet deres slik at rettferdigheten seirer til slutt. "Godkjente" tunere, det er faktisk eksakt det samme som melkekuer for dere , ekstremt dårlige billigbokser som er produsert i Marocco under fransk navn og lempa ut av dere, lefdal ,elkjøp og you name it. Hjelper lite av å påberope seg bra kanalutvalg når bilde ikke er bra veit du. En annen ting er jo at det sier endel om deres kundeservice når de må "ansette" en mann fast på forumet her for å forsvare politikken , du skal hvertfall ha kreditt for at du hvet hva du snakker om , i motsetning til de fleste av kundekonsulentene (Agentene), der får du glatt 10 forskjellige svar på samme spørsmål. Good luck , håper det går med dere som med SAS , rett på ræva.

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •