Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 277
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Men det selges HDCP "strippere" til bruk for bl.a. TV'er som ikke er HDCP kompatible. Det er releativt mange treff på slikt utstyr når det googles så det er vel bare et tidsspørsmål før det dukker opp recordere som kan gjøre opptak fra HDMI. HDCP stripper - Google-søk

HD dekoderene til Canal Digital har forresten også HD component utgang og det finnes garantert PC kort som kan gjøre opptak fra komponent.
    Fant lett grabber kort for HD som har component inngang. Kortet har hardware MPEG komprimmering.
    China PCI-E Video Captue Card. Shenzhen Manufacturer

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD Suger

Skal man liksom måtte kjøpe HD tuner i fra dem nå for og få inn de kanalene man betaler for, greit hvis man kun har en SD tuner, men jeg mener samme hva slags HD-tuner man har skulle man få inn alle kanaler man betaler for.

Men nei da, skal tune ut mest penger av oss.
    Møkk!

Det er jo ikke alle som kan bruke de tunere man legger inn prog på selv.

Takk for Ip9000 Hd Tuner. der funker det nå med CD og HD kanaler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått ett skritt tilbake i form av en CD HD-tuner som ble kjøpt privat av noen som igjen kjøpte den av noen og som ikke fikk gjort ett såkalt eierksifte . Dermed får man heller ikke nå gjort ett eierskifte og man får etter hva CD sier ikke kort til tunere fra dem .

CD sier videre at det kun er ett kort som vil fungere på denne tuneren og kommer ikke dette frem i lyset igjen så er man like langt selv om man eventuelt får till ett eierskifte noen jeg også regner med ikke er mulig å få til .

Snakker ikke lenger om sikkerhet nå men om å lage så mye problemer for den betalende kunde som ikke ønsker deres bokser at de sier opp sitt abbonemang slik at man slipper å ha kunden og dermed denne sine penger .

Skyte seg i foten samtidig som man bæsjer seg på leggen mener nå jeg om dette .

Greitt nok hadde vi snakket om at jeg brøt meg inn i ett hus og stjal en mottager som jeg prøvde trikse med men man har da ikke gjort noe slik selv om metoden jeg har prøvet er i gråsonen .

Tar jeg ikke feil så er det for en Viasat kunde bare å "ringe inn" ny box og så åpnes signalet opp innen rimelig tid og på RiksTV så kan man vel også registrere masse bokser og flytte kortet eller hva ....

Nei gjør som CD ... krev så mye sikkerhet at det blir umulig .

Har tilbudt meg å kjøpe cam eller high-end mottaker så snart det er mulig men når man kommuniserer på en så snill måte som det er mulig og man ikke engang får svar på epost da er det igrunn tydelig hva Canal Digital vil er det ikke ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har jo en ypperlig ordning på dette. Man kan logge seg inn på "Min side" på Viasat's hjemmeside, og selv paire Viasat-kortnummer og Box-ID på mottaker. Eller man kan ringe og gjøre dette ved å taste inn numrene til en automatisk telefonsvarer.

Skulle ønske Canal Digital kunne være like smidige.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Viasat har jo en ypperlig ordning på dette. Man kan logge seg inn på "Min side" på Viasat's hjemmeside, og selv paire Viasat-kortnummer og Box-ID på mottaker. Eller man kan ringe og gjøre dette ved å taste inn numrene til en automatisk telefonsvarer.

Skulle ønske Canal Digital kunne være like smidige.
    Det hadde jo vært bra men strengt tatt er det trolig ikke like stort behov på Canal Digital som på Viasat.

Viasat sitt system er litt mer låst siden et kort ikke kan parres til flere mottagere. CD kan parre kortet til de "pairing kompatible" mottagerene som er registrert på en kunde slik jeg forstår det (slik at man fritt kan flytte kortene mellom egne mottagere). Det er hvertfall slik det fungerer på RiksTV som også benytter Conax med "pairing".

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss for guds skyld håpe Canal Digital bruker samme system som RiksTV da slik at man slipper begynne flytte mottakere mellom hus/hytter/campingvogner eller hva det nå er hvor folk oppholder seg .

Jeg har mistet helt troa på hele greien nå og vet ikke helt hva det blir . Hadde man bare visst at man kunne overbevise seg selv om at en HD-PVR fra CD kunne fått til å gjort jobben .

Problemet da blir uansett off-topic men da må man kutte ned på antall lnb for den styrer vel knapt ett diseqc-nivå den der

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt kontakt med canal digital og dette er et svar fra CD:

"Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital. Har du som kunde betalt for tilgangen til de kanalene du vil se på, åpner vi opp for dette via programkortet.

Grunnet vårt "paringsystem" må du benytte godkjent utstyr fra Canal Digital.

Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde - forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm. "

Dvs: Har man kjøpt et programm kort, abbonement, fra CD og en Conax mottaker ( eller Conax Cam module) har man tilgang til de kananale fra CD. Det høres helt greitt ut.

Men, siden de bruke er 'paringsystem' MÅ man kjøpe en godkjent mottaker. De sier ikke hvorfor man bruke en 'paringsystem' - man får ingen svar på det, typisk.
    Også-- hvis man bestille en abbonement , fk Family, ved CD står det ingenting om at man MÅ bruke en godkjent mottaker: Family - Canal Digital NO Bare ! Når man vil se HD kanaler ("9 HD-kanaler inkludert
    (forutsetter Canal Digital godkjent HD mottaker) "

Det betyr at man alltid må ha tillgang til SD kanaler ( ikke nødvendigvis HD kanaler) når man har en abbonement og Conax mottaker ( eller Cam module) , stemmer det?

Uansett er det kjempe dårlig gjort av CD. Jeg skjønner at de vil ungå misbruk, og at man må betale til å få kanaler, men skjønner ikke at vi må brukes en 'godkjent' mottaker ( 'paring mottaker') , helst en fra CD selv. Hvorfor kan man ikke bruke en mottaker man selv ønsker med en CI slot ( for Conax fk).
    Fått ingen svar på dette fra CD- dessverre.

Jeg skjønner at mennesker si opp abbonementen sin hos CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av martinde
    Hadde litt kontakt med canal digital og dette er et svar fra CD:

"Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital. Har du som kunde betalt for tilgangen til de kanalene du vil se på, åpner vi opp for dette via programkortet.

Grunnet vårt "paringsystem" må du benytte godkjent utstyr fra Canal Digital.

Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde - forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm. "

Dvs: Har man kjøpt et programm kort, abbonement, fra CD og en Conax mottaker ( eller Conax Cam module) har man tilgang til de kananale fra CD. Det høres helt greitt ut.

Men, siden de bruke er 'paringsystem' MÅ man kjøpe en godkjent mottaker. De sier ikke hvorfor man bruke en 'paringsystem' - man får ingen svar på det, typisk.
    Også-- hvis man bestille en abbonement , fk Family, ved CD står det ingenting om at man MÅ bruke en godkjent mottaker: Family - Canal Digital NO Bare ! Når man vil se HD kanaler ("9 HD-kanaler inkludert
    (forutsetter Canal Digital godkjent HD mottaker) "

Det betyr at man alltid må ha tillgang til SD kanaler ( ikke nødvendigvis HD kanaler) når man har en abbonement og Conax mottaker ( eller Cam module) , stemmer det?

Uansett er det kjempe dårlig gjort av CD. Jeg skjønner at de vil ungå misbruk, og at man må betale til å få kanaler, men skjønner ikke at vi må brukes en 'godkjent' mottaker ( 'paring mottaker') , helst en fra CD selv. Hvorfor kan man ikke bruke en mottaker man selv ønsker med en CI slot ( for Conax fk).
    Fått ingen svar på dette fra CD- dessverre.

Jeg skjønner at mennesker si opp abbonementen sin hos CD.
    Jeg har problemer med å se hva som gjør CD så mye verre enn alle de andre distributørene av TV signaler.ALLE har en eller annen form for pairing.Get,Viasat,CD og Sky har pairing eller kobling mellom box og kort som har til hensikt å stoppe mulightene til digitalkopiering.Alle har såkalte godkjente boxer.Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal si opp CD for å gå over til noen andre som har dårligere programtilbud og samme former for pairing??? Jeg tror nok at CD vil jobbe for å fremskaffe bedre boxer og at denne diskusjonen vil kunne bidra til å speede opp saken.Men-jeg tro ikke det er noe lurt å invistere i ikke godkjente tunere for å motta CD signaler fremover.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ingen som får mye svar fra Canal Digital om dagen . Jeg venter enda svar på en epost sendt på søndag angående en hd-mottaker som jeg planla å kjøpe brukt .

Vel og bra hele pairingsaken hadde mottakerene deres vert av slik en oppbygging at det var mulig å bruke den på parabolanlegg med litt mere enn 1 stk lnb pekende til Thor med absolutt full kontroll på kanallister o.s.v .

Jeg tror Canal Digital skal være glad at de startet dette i "lille noreg" først jeg for da får de se/føle stormen som en flau vind før orkanene starer når de begynner å tar de andre landenen .

Godkjent utstyr sies det ... Når jeg leser posten ovenfor her blir jeg bare forunderet over det som står der for damen jeg snakket med på CD igår nevnte at selv om jeg fikk til ett eierskifte på en gammel cd hdboks så fikk jeg ikke bilde på denne før jeg hadde det kortet som fulgte boksen .

De skaper seg vanskelige er det de gjør og kanskje enda værre om man prøver fikse ting selv . Oki så sier de at de må følge visse retningslinjer som gjør at man f.eks ikke får til å bruke signalet ut fra boksen til noe som å lage sin egen lille cd/dvd med innhold på .

Tror Canal Digital at ved å si at deres boks som er "godkjent" forhindrer dette noe bedre enn en ikkegodkjent boks .

Det finnes da allerede cam-moduler som er "godkjent" ute der nå bare det at de er godkjent for/av RiksTV . Disse har da mulighet for pairing og koster rundt en tusenlapp for kunden hvertfall så koster den noe slik på min lokale Expertskjappe .

Jeg tror faktisk det er CD som vinner denne kampen jeg og jeg tror at selv om det er 1000 norske CD abbonenter som sier opp så kommer de ikke til å bry seg for det er da bare penger for dem å det har da ikke noe med sikkerhet å gjøre

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Det er nok ingen som får mye svar fra Canal Digital om dagen . Jeg venter enda svar på en epost sendt på søndag angående en hd-mottaker som jeg planla å kjøpe brukt .

Vel og bra hele pairingsaken hadde mottakerene deres vert av slik en oppbygging at det var mulig å bruke den på parabolanlegg med litt mere enn 1 stk lnb pekende til Thor med absolutt full kontroll på kanallister o.s.v .

Jeg tror Canal Digital skal være glad at de startet dette i "lille noreg" først jeg for da får de se/føle stormen som en flau vind før orkanene starer når de begynner å tar de andre landenen .

Godkjent utstyr sies det ... Når jeg leser posten ovenfor her blir jeg bare forunderet over det som står der for damen jeg snakket med på CD igår nevnte at selv om jeg fikk til ett eierskifte på en gammel cd hdboks så fikk jeg ikke bilde på denne før jeg hadde det kortet som fulgte boksen .

De skaper seg vanskelige er det de gjør og kanskje enda værre om man prøver fikse ting selv . Oki så sier de at de må følge visse retningslinjer som gjør at man f.eks ikke får til å bruke signalet ut fra boksen til noe som å lage sin egen lille cd/dvd med innhold på .

Tror Canal Digital at ved å si at deres boks som er "godkjent" forhindrer dette noe bedre enn en ikkegodkjent boks .

Det finnes da allerede cam-moduler som er "godkjent" ute der nå bare det at de er godkjent for/av RiksTV . Disse har da mulighet for pairing og koster rundt en tusenlapp for kunden hvertfall så koster den noe slik på min lokale Expertskjappe .

Jeg tror faktisk det er CD som vinner denne kampen jeg og jeg tror at selv om det er 1000 norske CD abbonenter som sier opp så kommer de ikke til å bry seg for det er da bare penger for dem å det har da ikke noe med sikkerhet å gjøre
    Dersom du finner noen Cam som er godkjent for CD i f. eks.din lokale Expertsjappe så vennligst gi oss navn og nr. så kjøper jeg på flekken.
    Jeg lurer på om noen butikker tør å selge slike cammer for det betyr vel kroken på døra for salg av CD abb.Jeg beklager at dette har nok noe med sikkerhet å gjøre.De fleste som leverer programmer til CD skal ha betaling og sikkerhet mot kopiering fra CD og dette er faktisk fakta.Som jeg tidligere har sagt så er det like forhold fra Lyse,Get.Viasat.CD og Sky når det gjelder pairing.Sånn er det bare.Jeg har Get,Sky og CD og det er bare godkjente boxer som fungerer all the way.Freesat er den eneste uten kort ,men du får ingenting ut av harddiscen på Humax Freesat som kan kopieres.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket altså ikke om en Canal Digital godkjent cam men den cam som er godkjent for å si det slik for RiksTV og de bruker da Conax begge to ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med ei dame hos CD i vår og hun kunne bekrefte at de skulle komme med en CAM modul, men kunne ikke si når. Denne CAM modulen blir også begrenset til noen bestemte TV modeller. (Samme som RiksTV gjør).

Det som er synd i denne saken er at den største delen CD abbonenter ikke er AV interesserte som oss, og gir derfor blanke i hva slags tuner de har bare TV2 funger når de skal se "Allsang på grensen". Tror dessverre at de som vil si opp på forumet her utgjør en for liten kundemasse til at CD bryr seg. Kunder kommer og går for disse selskapene.

Nei, det beste er vel om CD går så langt at hvermannsen ikke er fornøyd med produktet for da er de nødt til å levere noe bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av davidfh
    Jeg snakket med ei dame hos CD i vår og hun kunne bekrefte at de skulle komme med en CAM modul, men kunne ikke si når. Denne CAM modulen blir også begrenset til noen bestemte TV modeller. (Samme som RiksTV gjør).

Det som er synd i denne saken er at den største delen CD abbonenter ikke er AV interesserte som oss, og gir derfor blanke i hva slags tuner de har bare TV2 funger når de skal se "Allsang på grensen". Tror dessverre at de som vil si opp på forumet her utgjør en for liten kundemasse til at CD bryr seg. Kunder kommer og går for disse selskapene.

Nei, det beste er vel om CD går så langt at hvermannsen ikke er fornøyd med produktet for da er de nødt til å levere noe bedre.
    Jeg tror at dette er en realistisk og fornuftig beskrivelse av situasjonen.
    Stølen

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    .Jeg har Get,Sky og CD og det er bare godkjente boxer som fungerer all the way.
    Litt over middels interessert ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kan vi regne med å få problemer om vi benytter Canal Digital med f.eks. en HTPC med Digital Everywhere FloppyDTV S2 som ikke er en godkjent mottaker?

Jeg satte opp min HTPC på mandag og da fungerte det greit. Re-installerte idag og jeg får ikke krypterte kanaler til å virke. Er det den økte sikkerheten som lager trøbbel idag eller er det noe annet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være noe annet tror jeg for vi snakker først og fremst om at det er HD-kanalene som er borte for dem uten godkjente bokser .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde glemt å installere MCE plugin. Fungerer igjen nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Litt over middels interessert ?
    Ja,kanskje en smule?? Det er klart at det å kunne ta ned Sky og Freesat har
    gjort interessen enda større.Mange HD kanaler og kjørt på en JVC HD prosjektor og mye PL fotball gjør susen.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder "pairing" og kopibeskyttelse så er det nå en interessant utvikling i Tyskland som nok viser at det er stort ønske fra TVkanaler/innholdsleverandører om å beskytte HD innholdet.
    ...og her er det vel snakk om Tysk dubbet programmer og filmer...

RTL, Vox, Kabel Eins, Pro7 og Sat1 som til nå vel har sendt standard definisjon free to air skal nå starte HD versjoner. Det vil bli benyttet CA moduler med CI+ kopibeskyttelse slik at det kan styres hvilken programmer som kan tas opp (digitale kopier). Programmer med CI+ kopibeskyttelse vil antagelig bli lagret kryptert på harddisken mens programmer uten CI+ kopibeskyttelse vil bli lagret ukryptert. CI+ kopibeskyttede opptak vil trolig bare kunne avspilles på boksen de er tatt opp på.

HD mottager som evt. ikke støtter CI+ vil gi sort skjerm når det sendes programmer med CI+ kopibeskyttelse. Det er sannsynligvis en stor mulighet for at alle programmer vil sendes med CI+ kopibeskyttelse.

CI+ støtte kan generelt sett ikke oppgraderes med en software oppgradering i følge CI Plus : the Common Interface Plus official web site men jeg mistenker at dette først og fremst gjelder MPEG2 SD mottagere. Derfor er det kanskje lite sannsynlig at CI+ vil bli brukt for MPEG2 SD kanaler.
    CI Plus : the Common Interface Plus official web site

Nyheten på digitalt.tv viser trolig at HD mottagere kan oppgraderes til å støtte CI+. Tiden vil vise om det stemmer.
    Kilde: Digitalt.tv nyhed

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de startet pairingen? Jeg har en CD HD PVR satelitttuner og når jeg skal se HD-kanalene så står det nå "Programkortet må oppdateres for å se denne kanelen. Det kan ta opptil 2 timer." Det virket før...

Vel, etter flere timer (prøvd 2 ganger) så er jeg like langt.

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •