Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 277
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Byttet ''hybelkortet'',grønn type med mitt røde,så da kom HD kanalene tilbake i Ipbox'en,men da forsvant Disc.world og sience.Har family abb på begge.Har jeg fått noen gratis på det røde kortet eller er de som mangler på det grønne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig , men dette kan dem vel ikke, jeg har full pakke her , men har ikke demes HD boks, og har som mange andre misttet HD kanaler her også på den ene korte jeg har.

Slikt som jeg forstår er det vel ulovlig , dem har fjernet en del kanaler som jeg betaler sjorta for uten å addvarer meg eller noen som helst.
    dem har ikke send ut brev til meg om disse endringene, og sikkert nøk ingen som har fott brev om dette.

Hvis dem hade tenkt å gjøre dette, så vile jeg si at det er brud på avtalen vi har , derfor så tror jeg det er riktig at CD sender ut gratis tuner til alle dem som har full pakke.

Jeg gider ikke å betaler for en boks som er ubrukelig for min del, jeg vil spile hjeme produserte videoer, musik, bilder , jeg vil nå min boks overalt i mitt hus, jeg vil spile spill , eller mp3, flac, wav, avi, dvd og alt mulig på en og sammen boks. Den muligheten har jeg ikke med en CD boks og derfor nekter jeg å bruke deres bosk.

har ikke snakket med CD enda, men skal sikkert det i morn og hvis jeg ikke for tilbake HD kanalene på Hyro boksen jeg har nå , så er valget enkelt, si opp hele shiten, og heler kjøpe CD kort fra søtta bror, eller kjøpe Premiere som er også biligere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når de tar resten av cd kanalene,kundeservice sier bare iløpet av 2009.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Noen som vet når de tar resten av cd kanalene,kundeservice sier bare iløpet av 2009.
    Hva mener du med resten av cd kanalene,sd kanalene kan di ikke røre
    for røde og blåe kort kan ikke parres.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hva mener du med resten av cd kanalene,sd kanalene kan di ikke røre
    for røde og blåe kort kan ikke parres.
    Spørsmålet er hva som skjer med de kortene som allerede er registrert på en "pairing" tuner men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Infoen på CD webben tyder jo på at det er HD kanalene dette først og fremst gjelder. De første "pairing" SD tunerene kom i 2005 eller 2006 ( bla. CDC7000 ).

"Pairing" tunerene er sannsynligvis CDC-7000ST, CDC-5050,Grundig PVRDSR 6450 & 6452 og begge Sagem HD boksene. Har man ikke skaffet seg en av disse sammen med et CD kort så ville det overraske meg om man mister SD kanaler.

Antar det blir veldig kostbart for CD å bytte ut alle gamle bokser som evt. ikke støtter "pairing". Dette skjer jo av seg selv til slutt likevel ettersom flere og flere skaffer seg HD boks. Det kommer sikkert MPEG4 SD kanaler etterhvert også når andelen MPEG4 komptaible bokser er stor. For HD kanalene er det jo en helt annen sak siden CD aldri har godkjent HD tunere som ikke støtter "pairing". Derfor antar jeg det er enklere å ta det i bruk "pairing" på HD kanaler. Viasat har jo også gjort noe liknende med Viasats HD kanaler som fører til at det utelukkende er Viasats HD bokser som fungerer med Viasats HD kanaler. Sannsynligvis er det egne funksjoner i hardwaren som ikke finnes i Viasats SD bokser.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Spørsmålet er hva som skjer med de kortene som allerede er registrert på en "pairing" tuner men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Infoen på CD webben tyder jo på at det er HD kanalene dette først og fremst gjelder. De første "pairing" SD tunerene kom i 2005 eller 2006 ( bla. CDC7000 ).

"Pairing" tunerene er sannsynligvis CDC-7000ST, CDC-5050,Grundig PVRDSR 6450 & 6452 og begge Sagem HD boksene. Har man ikke skaffet seg en av disse sammen med et CD kort så ville det overraske meg om man mister SD kanaler.

Antar det blir veldig kostbart for CD å bytte ut alle gamle bokser som evt. ikke støtter "pairing". Dette skjer jo av seg selv til slutt likevel ettersom flere og flere skaffer seg HD boks. Det kommer sikkert MPEG4 SD kanaler også etterhvert også når andelen MPEG4 komptaible bokser er stor. For HD kanalene er det jo en helt annen sak siden CD aldri har godkjent HD tunere som ikke støtter "pairing". Derfor antar jeg det er enklere å ta det i bruk "pairing" på HD kanaler. Viasat har jo også gjort noe liknende med Viasats HD kanaler som fører til at det utelukkende er Viasats HD bokser som fungerer med Viasats HD kanaler. Sannsynligvis er det egne funksjoner i hardwaren som ikke finnes i Viasats SD bokser.
    @Bobben1, men hvorfor er ikke dette blitt gjort i de andre nordiske landene,
    pairinga er vel heller ikke tatt i bruk ennu.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Bobben1, men hvorfor er ikke dette blitt gjort i de andre nordiske landene,
    pairinga er vel heller ikke tatt i bruk ennu.
    Har ikke peiling men jeg regner med at dersom "pairingen" skal slås på så kan det være lurt å gjøre det i flere faser ved å f.eks. fjerne HD kanalene fra kort som ikke er registrert på "pairing" tuner. Vil tippe at CDs kundeservice vil bli overbelastet dersom "pairingen" skrus på sånn uten videre men det er heller ikke sikkert at antallet "ikke godkjente" HD tunere er så stort som man skulle tro heller. Når Viasat gikk over til NDS & pairing så skjedde det heller ikke over natten men de tok x-antall kunder pr. uke.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling men jeg regner med at dersom "pairingen" skal slås på så kan det være lurt å gjøre det i flere faser ved å f.eks. fjerne HD kanalene fra kort som ikke er registrert på "pairing" tuner. Vil tippe at CDs kundeservice vil bli overbelastet dersom "pairingen" skrus på sånn uten videre men det er heller ikke sikkert at antallet "ikke godkjente" HD tunere er så stort som man skulle tro heller. Når Viasat gikk over til NDS & pairing så skjedde det heller ikke over natten men de tok x-antall kunder pr. uke.
    Viasat hadde mye bedre informasjon når de gikk over til NDS & pairing.
    Tror aldri cd kommer til og tjene på dette på den måten dette
    blir gjennomført . Det finnes ca 250000 godkjente HD-tunere og der
    er over 1,1mill kunder.Hvor mange som har tredjepartstunere er det
    ingen som vet siden det mange merker og modeller og velge mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat hadde mye bedre informasjon når de gikk over til NDS & pairing.
    Tror aldri cd kommer til og tjene på dette på den måten dette
    blir gjennomført . Det finnes ca 250000 godkjente HD-tunere og der
    er over 1,1mill kunder.Hvor mange som har tredjepartstunere er det
    ingen som vet siden det mange merker og modeller og velge mellom.
    Hei

Vi burde kannskje sette opp facebook aksjon på dette for å se hvor mange har andre og bedre tunere i hjemmet.?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Godkjente plastbokser"

Ikke godt å skjønne hva de mener alltid. Dette er sakset fra deres egen hjemmeside:

"Parabol-mottakere

Som kunde hos Canal Digital kan du selv velge hva slags mottaker du ønsker. Vi har flere typer, fra de enkleste til de mest avangserte med opptaksmuligheter. Har du produktet AlleRom kan du selv velge hva slags mottaker du ønsker i hvert rom.

Her finner du en oversikt over de mottakerne vi har i markedet nå. Merk at det finnes andre leverandører som også produserer mottakere som støtter Canal Digital sine parabol-signal. Men disse har vi ikke noe supportansvar for. Våre mottakere blir oppdatert kostnadsfritt med ny og oppdatert software med gjevne mellomrom"

Så blir vel spørmålet hva de mener med "Supportansvar". Av erfaring har de jo ikke ansvar for noen ting når det gjelder. Og jatakk , deres eminente softwareoppdateringer kan jeg godt styre meg for , den siste tok knekken på teksttv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Ikke godt å skjønne hva de mener alltid. Dette er sakset fra deres egen hjemmeside:

"Parabol-mottakere

Som kunde hos Canal Digital kan du selv velge hva slags mottaker du ønsker. Vi har flere typer, fra de enkleste til de mest avangserte med opptaksmuligheter. Har du produktet AlleRom kan du selv velge hva slags mottaker du ønsker i hvert rom.

Her finner du en oversikt over de mottakerne vi har i markedet nå. Merk at det finnes andre leverandører som også produserer mottakere som støtter Canal Digital sine parabol-signal. Men disse har vi ikke noe supportansvar for. Våre mottakere blir oppdatert kostnadsfritt med ny og oppdatert software med gjevne mellomrom"

Så blir vel spørmålet hva de mener med "Supportansvar". Av erfaring har de jo ikke ansvar for noen ting når det gjelder. Og jatakk , deres eminente softwareoppdateringer kan jeg godt styre meg for , den siste tok knekken på teksttv.
    Den var sannelig morsom! Det ser vel ut til at CD gjør noe for at ikke andre bokser skal kunne se HD? Jeg ser ikke HD på min HYRO9000 - men har heller ikke kort for det så det er ok. Men - jeg har da kunnet se HD når det har vært FTA. Hvilket vel skulle bety at problemet ligger i kortsystemet. Så burde vel det kunne løses med CAM? Noen som har bedre greie på slikt kan kanskje utdype dette?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    [...]

[...]
    Kan ikke annet enn å smile ved denne typen skrivefeil...
    (tatt fra Parabol-mottakere - Canal Digital NO)

Står vel egentlig i stil til kvaliteten og servicen (sørvisen?) hos CD ellers.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra CD kundeservice:
    Nå som vi har introdusert HD-kanaler på tv-plattformene våre, stiller våre HD-leverandører enda strenger krav til sikkerheten og vi må dermed koble programkortet til mottakeren.
    At filmkanaler trenger å beskyttes kan jeg forstå. Men jeg har store problemer med å forstå hvorfor de trenger å kutte ut Discovery og National Geographic. Hvilke pirater skulle være interessert i å kopiere disse programmene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Fra CD kundeservice:

At filmkanaler trenger å beskyttes kan jeg forstå. Men jeg har store problemer med å forstå hvorfor de trenger å kutte ut Discovery og National Geographic. Hvilke pirater skulle være interessert i å kopiere disse programmene?
    Men er ikke sikkerheten rimelig god nok allerede da, hvilket problemer er det egentlig de skylder på? Jada, det finnes jo Linux tunere som i prinsipp kan komme forbi sikkerhetssystem. Og cardsharing, men hvor utbredt er dette egentlig?

Man kan saktens lure på om man bruker HD som et argument for å skvise noe mere gryn ut av markedet...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Fra CD kundeservice:

Som sagt i en annen tråd foreligger det ingen grunn for CD å "beskytte" dette innholdet. Både filmer og alle nye episoder av serier som Survivor, Lost, CSI etc. sendes ukryptert i HD i USA. Det foreligger heller ingen beviselige pålegg fra innholdsleverandørene om å "beskytte" dette innholdet på noen måte.

Å tvinge dere til å bruke CD's egne mottakere er antagelig et brudd på åndsverksloven som klart sier at dere skal kunne benytte eget utstyr til avspilling og opptak. Selv er jeg ikke facebook-medlem og kan lage noen slik aksjon, men kan ikke fatte og begripe at dere ikke lar dere provosere mer over disse tiltakene fra CD - spesielt når informasjonen har vært så mangelfull at mange allerede har investert tusenvis av kroner i egne tunere etc.

De aller færreste av dere har gjort noe galt, og nå skal dere tvinges av CD til å betale regningen for et fåtalls påståtte pirater gjennom å måtte skrote tunerne deres.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Men er ikke sikkerheten rimelig god nok allerede da ...
    Du tenker antagelig på en annen type sikkerhet, tilgang til sendingen uten å betale.
    Her er det snakk om muligheten for å hente ut ukrypterte opptak. Det er det mange opptakere som kan, ikke bare de kjente Linux boksene.

Filmindustrien forsøker å tette all hull for digital kopiering, derfor HDCP etc.

Sitat Opprinnelig postet av luria
    Både filmer og alle nye episoder av serier som Survivor, Lost, CSI etc. sendes ukryptert i HD i USA ...
    Kan det dokumenteres at de uten problemer kan ta ut digitale kopier?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Å tvinge dere til å bruke CD's egne mottakere er antagelig et brudd på åndsverksloven som klart sier at dere skal kunne benytte eget utstyr til avspilling og opptak.
    Da er det veldig merkelig at Viasat,GET og andre operatører har fått problemer med åndsverksloven. Viasat og GET har jo brukt pairing i årevis nå allerede. Ordningen burde ha blitt stoppet for lengst dersom det var i strid med norsk lov.

Det har også vært oppe i konkurransetilsyn uten at konkurransetilsynet anså dette som noe problem. Det har også vært oppe i post og teletilsynet tror jeg men konklusjonen tror jeg var at dette markedet er regulert av EU/EØS slik at evt. endringer i slik praksis må komme fra EU. Til og med i Stortinget ble saken tatt opp når Viasat startet med "pairing" uten at det skjedde noe. Det finnes også store operatører i EU som alltid har operert med "pairing" , f.eks. Sky i England.

Diskusjonen nå er helt lik den som oppstod når Viasat innførte pairing for mange år siden.

Nå syns jeg heller ikke det er gøy å miste HD kanaler på en "ikke godkjent" mottager så det hadde jo vært fint om det kommer offisielle Canal Digital Conax pairing CAMer som kan benyttes. Da er i såfall eneste problem for evt. innholdsleverandører at det blir latterlig enkelt å lage digitale HD kopier.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nevnt i en annen tråd at jeg muligens kom til å si opp abbonemanget mitt hos CD på grunn av dette men det kommer nok ikke til å skje . Det som derimot ikke kommer til å skje er at jeg kjøper en HD-mottaker fra dem til enten 1990,- eller 2990,- for å få tilbake disse hdkanalene .

Hvem er det som tjener på dette valget som jeg tar da ? Er selvfølgelig CD og jeg har ikke noen problemer med pairing men det faktum som sikkert har vert nevnt mange ganger her i denne tråden og andre , nettop det at mottagerene som CD tilbyr ikke holder den standarden som jeg ønsker på mitt mottagerutstyr .

Kommer det som Bobben sier en offisiell cam eller som ryktene sier en bedre mottaker selv om denne koster 2-3 ganger så mye som CD sine egne så kjøper jeg heller denne .

Hva sier dette om meg som bruker til nettop Canal Digital . Jo etter min mening at jeg er villig til å betale for noe jeg kan ha selvkontroll på som ikke de kan kødde med når det gjelder software , låsing av oppsett eller muligens det viktigeste punktet som er fri kontroll på hvordan kanallisten skal være satt opp .

Som gammel Forcebruker er jeg heldig at jeg ikke hypet meg selv til det punktet at jeg kjøpte en Tecnisat sak men som jeg har sagt tidligere angående dette punktet med disse forsvunne hdkanalene så føler jeg virkelig med dem som har brukt masse penger på noe som nå synest bortkastet inntil noe annet er bevist .

Denne tråden er nå så gammel at det er meget vanskelig for meg å forstå at Canal Digital ikke bruker litt energi i forkant av sine bestemmelser å informere kunder om at noe er på gang men istedet durer fram . Jo det kan tenkes at dette er en storm i ett vannglass og at vårt problem med at vi har mistet kanaler vi betaler for kun innebærer ett lite antall kunder og derfor har de ikke brukt noe tid på dette .

Men tiden man bruker før man tar en avgjørelse må da innebære en viss risikoanalysering av hva som skjer og jeg er sikker på at det sitter folk også innefor rekkene hos CD som ikke akkurat digger deres egne tunere . Jo for det må da være noen der som liker lite fancy duppeditter det kan da ikke være bare dresskledde med sans for profitt .

De har nok tenkt litt på dette men hvorfor de ikke nå har denne cam på plass som ett tilvalg for kunder som oss er da helt uforklarerlig da slike cam allerede er på plass for RiksTV og det kan da ikke være så store forskjeller her at det som er mulig for det bakkesendte digitale nettet er umulig å få til for oss som får signalet over satelitt .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det veldig merkelig at Viasat,GET og andre operatører har fått problemer med åndsverksloven.
    Jeg mistenker at det kanskje mangler et vesentlig ord i denne setningen?.. ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg mistenker at det kanskje mangler et vesentlig ord i denne setningen?.. ;-)
    Det manglet selvfølgelig en "ikke" ja
    Alle andre operatører benytter jo allerede "pairing" uten at de har fått problemer med
    lovens lange arm.

Om "pairingen" er rett eller galt for være en annen sak men Viasats "pairing" hadde selvfølgelig blitt stoppet for mange
    år siden dersom det strider mot lovene. Da må man evt. klage på EU/EØS regler/reguleringer på området. Det hjelper lite å
    klage til Norske myndigheter som sannsynligvis bestemmer veldig lite på dette området.

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •