Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 277
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Forøvrig er det utrolig at man i år 2009 ikke klarer å lage godkjente tunere til noe digitalt tv-system som klarer å skifte kanal på under 1 sekund...Dreamboxen bruker bare noen tideler på å svitsje mellom krypterte kanaler.
    Med åpne løsninger kan man også enkelt (med èn enkelt tuner) motta, dekode og lagre alle kanaler på samme transponder samtidig. Eksemplene er mange, men teknologien vil ikke bli utnyttet før man får kunde-orienterte nett-operatører.

Om operatørene virkelig står på kundenes side, hvor finner jeg abonnementet som gir en husstand rett til å se/lagre/transkode fra alle kanaler man abonnerer på på en media-server og fritt nyte innholdet på alle slags media-enheter (STB/PC/MID)? Hvor er webskjemaet der jeg krysser av hvilke kanaler jeg ønsker? For internett er slik fleksibilitet en selvfølge, inkl både musikk og video.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Med åpne løsninger kan man også enkelt (med èn enkelt tuner) motta, dekode og lagre alle kanaler på samme transponder samtidig. Eksemplene er mange, men teknologien vil ikke bli utnyttet før man får kunde-orienterte nett-operatører.

Om operatørene virkelig står på kundenes side, hvor finner jeg abonnementet som gir en husstand rett til å se/lagre/transkode fra alle kanaler man abonnerer på på en media-server og fritt nyte innholdet på alle slags media-enheter (STB/PC/MID)? Hvor er webskjemaet der jeg krysser av hvilke kanaler jeg ønsker? For internett er slik fleksibilitet en selvfølge, inkl både musikk og video.
    Du beskriver en uvirklighet som jeg bare kan slutte meg til. Hvem tror du vil tilby dette med et godt og variert programvalg?? AMEN!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phel21

Amen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en epost til CD for et par dager siden:

Jeg har ingen godkjent HD-mottaker for Canal Digital, men jeg kunne tenkt meg å ha det. Men det jeg ikke ønsker er å kjøpe en av de boksene dere har, på grunn av laber kvalitet. Så derfor kommer spørsmålet:
    -Har dere tenkt å godkjenne andre tunere for bruk sammen med deres programkort, gjerne noe i high-end-klassen?
    Og eventuelt når kan vi som venter, få se noe sånt på markedet?
    Her er svaret jeg fikk:

Canal Digital har for øyeblikket ingen planer om å godkjenne andre dekodere for bruk med kort enn våre egne.
    Dersom dette skulle endre seg i framtiden vil det bli opplyst til våre kunder.
    Høres ut som dårlige nyheter det der :evil: hvis det blir likedan som Viasat, der kun godkjente bokser får inn HD.
    Ser forresten at det nå er kommet mange brukte Vantage-tunere på Finn og AVTorget. Noen som selger før problemet (kanskje) oppstår?

Det skulle da ikke være så vanskelig å lage en High-end-mottaker som tilfredsstiller kravene til CD:
    Ta utgangspunkt i en Technisat HDS2X: Fjern usb (muligens med unntak av 1 for software update og sikkerhetskopiering av innstillinger) ,cam-plasser og nettverkstilkoblinger.
    Regner med at kryptering av harddisk allerede er på plass.
    De fleste av oss hadde nok taklet disse begrensningene, selv om ikke alle hadde gjort det. Jeg kan iallefall godta det, for da hadde jeg sluppet å evnt. kjøpe CD's HDPVR
    Men som det står i lenger opp i posten min, ser ikke ut som det blir noen alternativer.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ting som tyder på at det er aktivert nå?

http://avforum.no/forum/satellitt/56...ml#post1237928

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Er det ting som tyder på at det er aktivert nå?

http://avforum.no/forum/satellitt/56...ml#post1237928
    Det som er gjort nå har ingenting med pairing og gjøre.Det blir ikke sendt oppdatering til 2 kortserier, mens grønne kort såkalte pairingkort får det.
    Dermed får kunder som har Cd sine sdtunere også tilgang til HD-kanalene
    i familepakken.Dette skulle ikke være mulig og er ureddferdig over for andre kunder som abonnerer på samme pakke.:evil:

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Det som er gjort nå har ingenting med pairing og gjøre.Det blir ikke sendt oppdatering til 2 kortserier, mens grønne kort såkalte pairingkort får det.
    Hva mener du med at det blir ikke sendt oppdateringer til 2 kortserier? Det ene av mine 3 kort som ikke virker nå på HD-kanalene er det kortet som jeg fikk sist av Canal Digital. Hvis dette ikke gjelder pairing, er det da noen grunn til å ikke sende oppdatering til dette kortet?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hva mener du med at det blir ikke sendt oppdateringer til 2 kortserier? Det ene av mine 3 kort som ikke virker nå på HD-kanalene er det kortet som jeg fikk sist av Canal Digital. Hvis dette ikke gjelder pairing, er det da noen grunn til å ikke sende oppdatering til dette kortet?
    Årsaken er at kortet ikke er registert på HD-tuner fra CD.Det er mange kunder inklusiv meg som tegnet abonnemang før kort og tuner måtte kjøpes sammen.
    Disse kunder blir nå tapere , mens ferske kunder blir vinnere.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, så selv om de grønne kortene er registrert på SD-tunere så får de oppdatering for HD-kanalene fordi de er pairingskort. Mens de røde kortene ikke får HD-oppdateringer fordi de er registrert på tunere som ikke er klargjort for pairing. Forstår jeg det noenlunde riktig da?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, så selv om de grønne kortene er registrert på SD-tunere så får de oppdatering for HD-kanalene fordi de er pairingskort. Mens de røde kortene ikke får HD-oppdateringer fordi de er registrert på tunere som ikke er klargjort for pairing. Forstår jeg det noenlunde riktig da?
    Ja røde og blåe kort får ikke lenger HD-oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det vill si vis man sier opp nå værende abonemang og tegener et nytt med ny sd tuner så vill man få inn hd kanalene? vill dette kortet da virke i vantage

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    så det vill si vis man sier opp nå værende abonemang og tegener et nytt med ny sd tuner så vill man få inn hd kanalene? vill dette kortet da virke i vantage
    Ja, en så lenge siden pairinga ikke er aktiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med kortleser i tv ?

Vil man kunne bruke kortlesere i tv etter dette? Har CD dialog med feks samsung og sony om godkjenning/pairing av kort kortleser for tv?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Dermed får kunder som har Cd sine sdtunere også tilgang til HD-kanalene
    i familepakken.Dette skulle ikke være mulig og er ureddferdig over for andre kunder som abonnerer på samme pakke.:evil:
    Har egentlig CD lov til å stoppe oppdatering av HD-kanaler til det røde kortet? Jeg betaler for Family-pakken, og der er jo HD-kanalene med i pakken. Det reklameres jo også med dette. Jeg har til og med kortet stående i en Canal Digital HD-tuner. Da er det jo nærmest tyveri å stenge oppdatering av HD-kanaler til disse kortene. Jeg kunne igrunnen forstå logikken hvis det var snakk om pairing, men ikke å stenge for kanaler som er med i tilbudet man betaler for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig CD lov til å stoppe oppdatering av HD-kanaler til det røde kortet? Jeg betaler for Family-pakken, og der er jo HD-kanalene med i pakken. Det reklameres jo også med dette. Jeg har til og med kortet stående i en Canal Digital HD-tuner. Da er det jo nærmest tyveri å stenge oppdatering av HD-kanaler til disse kortene. Jeg kunne igrunnen forstå logikken hvis det var snakk om pairing, men ikke å stenge for kanaler som er med i tilbudet man betaler for.
    Jeg har selv mistet de fleste HD-kanalene, og syns det er synd. (Kortet hører til en Force 1133, men brukes i en Vantage HD8000S).
    Men de har antagelig sitt på det tørre. Du har jo i følge avtalen med CD ikke lov til å bruke utstyr som ikke er godkjent av dem. Alle HD-tunerne CD har levert blir jo levert med et kort i en spesiell serie. Siden vi med kort i andre serier ikke har HD-tunere (som de vet om), kan vi ikke få inn HD-kanalene, og dermed trenger de heller ikke oppdatere disse kortseriene for HD. Det er iallefall teorien min, selv om jeg ikke liker det.
    En anne teori jeg har: Jeg har fremdeles TVNorge HD, og jeg har hørt at Canal Plus HD fremdeles virker også. Det tror jeg har sammenheng med antallet "kodepakker". Norgespakken er en kodepakke, Family er en kodepakke, mens HD-kanalene i Family har sin egen kodepakke. Grunnen til at TVNorge HD virker er at den ligger i samme kodepakken som Norgespakken. Dette kommer sikkert til å bli endret når vi (kanskje) får NRK HD og TV2 HD.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er ute på dypt vann her, for jeg har CD's vanlige HDtuner, og den har til nå fungert utmerket, og bildet er bra i HD på en 50" tommer iallefall.. Har også en kompis som kjører det sammen, og som også kjører fra denne tuneren til en HDpj og har ett lerret på 92". Bildet blir iallefall kanonbra...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Jeg har selv mistet de fleste HD-kanalene, og syns det er synd. (Kortet hører til en Force 1133, men brukes i en Vantage HD8000S).
    Men de har antagelig sitt på det tørre. Du har jo i følge avtalen med CD ikke lov til å bruke utstyr som ikke er godkjent av dem. Alle HD-tunerne CD har levert blir jo levert med et kort i en spesiell serie. Siden vi med kort i andre serier ikke har HD-tunere (som de vet om), kan vi ikke få inn HD-kanalene, og dermed trenger de heller ikke oppdatere disse kortseriene for HD. Det er iallefall teorien min, selv om jeg ikke liker det.
    En anne teori jeg har: Jeg har fremdeles TVNorge HD, og jeg har hørt at Canal Plus HD fremdeles virker også. Det tror jeg har sammenheng med antallet "kodepakker". Norgespakken er en kodepakke, Family er en kodepakke, mens HD-kanalene i Family har sin egen kodepakke. Grunnen til at TVNorge HD virker er at den ligger i samme kodepakken som Norgespakken. Dette kommer sikkert til å bli endret når vi (kanskje) får NRK HD og TV2 HD.

Etter det jeg har lest på forskjellige forum så har dette kun blitt gjort i Norge, men ikke i Sverige og Danmark. Det er nok og eie CD sin 5050 for og få bilde
    på HD-kanalene med en tredjepartstuner. Derfor synes jeg at Cd har gjort et grovt overtramp her.
    @Etaten kommentaren din passer ikke inn i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send klage til CD og kopi til forbrukerrådet. Bør inneholde følgende punkter:

1. Jeg vil klage på at Canal Digital legger begrensninger på hva slags utstyr jeg mottar deres satelittsendte TV-sendinger med og hvilke rettigheter jeg har til å avspille dette gjennom å parre mitt smartkort til en bestemt satelittuner. Jeg oppfatter dette som et brudd på åndsverkloven § 53a tredje ledd fra Canal Digitals side: "Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr."

2. Ved å innføre en slik løsning har Canal Digital gjort mitt avspillingsutstyr uanvendelig. Jeg krever at Canal Digital åpner for at jeg igjen kan ta i bruk dette, eller erstatter både utstyr og reduserer abonnementskostnadene slik at disse reflekterer den betydelige begrensningen i min lovfestede rett til opptak/avspilling på eget utstyr dette medfører.

3. Jeg vil samtidig påpeke at det er utilbørlig at Canal Digital skyver kostnader for andres påståtte brudd på kontraktsvilkår over på meg. Jeg er ikke involvert i piratvirksomhet eller andre brudd på åndsverksloven.

4. Om det skulle være andre grunner til at Canal Digital begrenser mine rettigheter og muligheter som forbruker krever jeg at det blir fremlagt dokumentasjon på dette.

5. Om Canal Digital ikke kan gi tilfredsstillende svar på disse punktene krever jeg å kunne oppsi kontrakten med øyeblikkelig virkning og få refundert utgifter til innkjøp av utstyr knyttet til abonnementet, da Canal Digital har gjort vesentlige endringer i produktet og hvordan det kan anvendes uten å informere tilstrekkelig om bakgrunnen for dette på forhånd eller fremlegge dokumentasjon somn sannsynliggjør nødvendigheten av slike tiltak.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av luria
    Send klage til CD og kopi til forbrukerrådet. Bør inneholde følgende punkter:

1. Jeg vil klage på at Canal Digital legger begrensninger på hva slags utstyr jeg mottar deres satelittsendte TV-sendinger med og hvilke rettigheter jeg har til å avspille dette gjennom å parre mitt smartkort til en bestemt satelittuner. Jeg oppfatter dette som et brudd på åndsverkloven § 53a tredje ledd fra Canal Digitals side: "Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr."

2. Ved å innføre en slik løsning har Canal Digital gjort mitt avspillingsutstyr uanvendelig. Jeg krever at Canal Digital åpner for at jeg igjen kan ta i bruk dette, eller erstatter både utstyr og reduserer abonnementskostnadene slik at disse reflekterer den betydelige begrensningen i min lovfestede rett til opptak/avspilling på eget utstyr dette medfører.

3. Jeg vil samtidig påpeke at det er utilbørlig at Canal Digital skyver kostnader for andres påståtte brudd på kontraktsvilkår over på meg. Jeg er ikke involvert i piratvirksomhet eller andre brudd på åndsverksloven.

4. Om det skulle være andre grunner til at Canal Digital begrenser mine rettigheter og muligheter som forbruker krever jeg at det blir fremlagt dokumentasjon på dette.

5. Om Canal Digital ikke kan gi tilfredsstillende svar på disse punktene krever jeg å kunne oppsi kontrakten med øyeblikkelig virkning og få refundert utgifter til innkjøp av utstyr knyttet til abonnementet, da Canal Digital har gjort vesentlige endringer i produktet og hvordan det kan anvendes uten å informere tilstrekkelig om bakgrunnen for dette på forhånd eller fremlegge dokumentasjon somn sannsynliggjør nødvendigheten av slike tiltak.
    Bra tiltak.
    Blir nok sendt en herfra også.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0